Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MisterCats
#7300
Helemaal goed Tonnie :P Veel rijplezier 8)
door krieltje
#7301
Kent iemand, iemand die xenon verlichting kan inbouwen en een autoradio in de buurt van Almere?

Gozer er zijn voldoende aftermarked setjes te koop.Lees goed in het forum,en je ziet dat er van alles aangeboden wordt.Laatst op mp nog voor 600 nieuw in doos xenon,origineel.

veel rij plezier
groetjes mart
door tonniett
#7303
krieltje schreef:Kent iemand, iemand die xenon verlichting kan inbouwen en een autoradio in de buurt van Almere?

Gozer er zijn voldoende aftermarked setjes te koop.Lees goed in het forum,en je ziet dat er van alles aangeboden wordt.Laatst op mp nog voor 600 nieuw in doos xenon,origineel.

veel rij plezier
groetjes mart
Met computers kan ik alles. Maar inbouwen van lampen durf ik echt niet zelf te doen. Ieder zijn vak. Ik d8 dat het bij design car 450 euro is. Of zijn dat andere lampen ofzo?
door krieltje
#7304
nee die heb ik ook,prima dingen,650 kelvin erug mooi.

Hij heeft origele tweede hands ook voor geloof ik 600.Tis wel ff een ritje naar dennis in enschede,maar zeker de moeite waard.Bij hem zit er ook een onderdeeltje in zodat je boordcomputer de minder wattage niet aangeefd als error in je computer.Bij andere bedrijven heb je dat niet
door tonniett
#7306
krieltje schreef:nee die heb ik ook,prima dingen,650 kelvin erug mooi.

Hij heeft origele tweede hands ook voor geloof ik 600.Tis wel ff een ritje naar dennis in enschede,maar zeker de moeite waard.Bij hem zit er ook een onderdeeltje in zodat je boordcomputer de minder wattage niet aangeefd als error in je computer.Bij andere bedrijven heb je dat niet
Is 650 kelvin een merk? Of is dat een prijs. Waarom zou ik 2 e hands 600 betalen als ze nieuw 450 kosten? Of begrijp ik iets verkeerd?

tonnie
door krieltje
#7314
650 kelvin is de lichtsterkte voor een aftermarked setje.In je houdige lampen wordt een travo gezet die 24000volt leverd om de xenon lampjes in je huidige verlichting te doen ontbranden.De originele fabrieksaflampen leveren 4000/4500 kelvin,en zijn dus minder "wit"

mart
door krieltje
#7315
edit het is geen 650 maar 6500 kelvin sorry my bad
door tonniett
#7319
krieltje schreef:edit het is geen 650 maar 6500 kelvin sorry my bad
heb je een foto?
door emanuel
#7332
krieltje schreef:650 kelvin is de lichtsterkte voor een aftermarked setje.In je houdige lampen wordt een travo gezet die 24000volt leverd om de xenon lampjes in je huidige verlichting te doen ontbranden.De originele fabrieksaflampen leveren 4000/4500 kelvin,en zijn dus minder "wit"

mart
De Kelvin waarde zegt alleen iets over het witpunt van het licht. De fabriekslampen zijn idd rond de 4200Kelvin. Bij xenon is het zo dat lampen met een hogere Kelvin waarde een meer blauwachtig licht geven. 4200K is ongeveer daglicht op een zonnige dag en dus erg mooi, natuurlijk wit. Hoe hoger de Klevin waarde hoe " kouder" het licht, keerzijde hiervan is dat een lamp met hogere kelvin waarde minder Lumens produceerd, dus effectief minder licht geeft. Het Xenon gasmengsel werkt efficienter bij lage Kelvin waardes. Een halogeen lamp zit ergens rond de 3000 Kelvin.

De 24KVolt die je meld zijn er alleen om de lamp op te starten, als de boog eenmaal staat dan zakt de spanning naar een paar honderd volt.
door krieltje
#7339
Volgens mij staat het bij mij hetzelfde als jij beschrijft.Nix meer of minder.

Het licht bij 6500 kelvin is perfect.Bij hoger zal idd het Lumens afnemen,omdat het naar roze en violet gaat neigen.Maw de lichtopbrengst wordt minder.

Massari (Ron) is bij mij wezen kijken,deze heeft fabrieksaf xenon.Dit is niet te vergelijken qwa witheid en opbrengst dan wat mijn aftermarked setje opleverd.
door emanuel
#7375
krieltje schreef:Volgens mij staat het bij mij hetzelfde als jij beschrijft.Nix meer of minder.

.
En toch is er een belangrijk verschil :wink:
Ik wilde alleen even melden dat Kelvin niets met de lichtsterkte te maken heeft om te voorkomen dat mensen gaan denken dat de hoogste K waarde betekend dat je het meeste licht hebt.

Kleur = Kelvin waarde (bij echt wit licht tenminste)
Hoeveelheid licht = Lumens

4000 K is mooi, 6500 K is ook goed, maar hoger wordt (vind ik zelf) erg lelijk. Ook gaan je stadslichten steeds meer uit de toon vallen wat het geheel ook niet mooier maakt.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7376
Hoger dan 6500 K is irritant zelfs voor jezelf savonds en snachts, maakt je ogen sneller moe doordat het te wit wordt en het contrast veel te groot wordt. Plus je medeweggebruikers verafschuwen je zelfs al met 6500 K. Naar mij met standaard netjes en goed afgestelde Xenon knipper ze dr al op los... dan knipper ik nog es met t groot licht erbij en dan snappen de tegenliggers dr volgens mij niks meer van... ach ja moeten ze maar Audi gaan rijden ipv Opel ofzo
door krieltje
#7379
omdat wij lensen hebben,hebben tegenliggers weinig last.Iig bij mij worden geen signialen gegeven omdat ik mensen zou verblinden
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#7384
krieltje schreef:omdat wij lensen hebben,hebben tegenliggers weinig last.Iig bij mij worden geen signialen gegeven omdat ik mensen zou verblinden
Jij hebt tog geen automatische hoogte regeling of wel??
door krieltje
#7391
nee idd maar dat maakt niet uit,je kan het toch met de hand verstellen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]