Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door tonniett
#7266
Beste forumleden,

Zoals jullie in mijn andere topic hebben kunnen lezen, was ik op zoek naar een 2 e hands audi tt. Ik heb er 1 gevonden uit 1999 met een km stand van 86000. Auto ziet er goed uit!

Nadeel is dat er geen radio/cd speler inzit, omdat de eigenarresse deze eruit heeft gehaald voor haar andere auto.

Ik zou heel graag een radio/cd/dvd speler met bluetooth willen inbouwen.

Omdat jullie deze auto al in jullie bezit hebben en ik hem pas zaterdag kan afhalen, zou ik jullie advies willen.

Welke zal ik kopen en in laten bouwen? Welke autoradio met dvd speler staat mooi in een audi tt? Weten jullie dat? Hebben jullie misschien ook een fototje?

Hoe is het geluid in een audi tt?

gr Tonnie
door timstudio2002
#7268
He Tonnie, ik heb de uhm (pioneer?) deh55bt erin liggen. Normale cd speler die wel mp3 etc pakt en ook bluetooth heeft. Werkt perfect bij mij in de auto.
Tevens heb ik de normale installatie erin, en daar ben ik behoorlijk over te spreken. Tis niet zo mooi als in mijn (ex)studio, maarja, daar kon je dan ook 10 TT's voor kopen :D

Op kieskeurig kun je trouwens heel mooi lezen met welke telefoons de bluetooth radio's goed werken, en met welke niet. Ik heb in mijn TT de nokia mic van de vorige eigenaar laten zitten, en wat ik op internet las is die beter dan de meegeleverde ivm echo etc. Bij mij in ieder geval allemaal probleemloos aan het werk.
door emanuel
#7269
Beste Tonnie,

Gefeliciteerd met je TT !

Ik lees dat je een DVD speler zoekt, als daar een uitklapbaar TFT scherm op moet zitten dan kan ik je alvast melden dat dan het aluminium klepje dat in de TT het radiogat af kan sluiten niet meer dicht kan. Ik heb zelf een Pioneer X1R DVD-Navigatie radio en die steekt te ver uit het gat uit. Alpine heeft toestellen die iets minder ver uitsteken, maar of die in de TT passen en dan ook goed open kunnen durf ik niet te zeggen.

Mijn vriendin heeft een Pioneer radio CD met Bluetooth in haar auto. Het is de DEH-80BT en het bluetooth gedeelte daarvan is niet best. Voicedail werkt voor geen meter en hij werkt erg slecht samen met bv Motorola telefoons. De nieuwste typen van Pioneer schijnen dat al een stuk beter te doen. Als het kan zou ik in de winkel even goed testen of je telefoon goed werkt met de radio van je keuze, en dan m.n. het automatisch aanmelden van de telefoon en de voicedail.

Succes met zoeken !
door tonniett
#7270
emanuel schreef:Beste Tonnie,

Gefeliciteerd met je TT !

Ik lees dat je een DVD speler zoekt, als daar een uitklapbaar TFT scherm op moet zitten dan kan ik je alvast melden dat dan het aluminium klepje dat in de TT het radiogat af kan sluiten niet meer dicht kan. Ik heb zelf een Pioneer X1R DVD-Navigatie radio en die steekt te ver uit het gat uit. Alpine heeft toestellen die iets minder ver uitsteken, maar of die in de TT passen en dan ook goed open kunnen durf ik niet te zeggen.

Mijn vriendin heeft een Pioneer radio CD met Bluetooth in haar auto. Het is de DEH-80BT en het bluetooth gedeelte daarvan is niet best. Voicedail werkt voor geen meter en hij werkt erg slecht samen met bv Motorola telefoons. De nieuwste typen van Pioneer schijnen dat al een stuk beter te doen. Als het kan zou ik in de winkel even goed testen of je telefoon goed werkt met de radio van je keuze, en dan m.n. het automatisch aanmelden van de telefoon en de voicedail.

Succes met zoeken !
Ik wil dan inderdaad met uitklapbaar schermpje. En als je hem uitzet dat het schermpje de radio in gaat.

Heb jij misschien een fototje van hoe het eruit ziet?

gr tonnie
door Edwin_70
#7289
Gefeliciteerd met de aanschaf !! Veel fijne kilometers toegewenst !!

Misschien een kleinigheid... Ik een standaard systeem erin met rode verlichting. Dit staat wel zeer mooi bij de rest van de interieurverlichting. Erg stijlvol. Misschien vindt jij dit minder van belang, maar zelf zou ik er bij de aanschaf rekening mee houden.

Succes bij het maken van een keuze.

Groetuh, Edwin
door emanuel
#8042
Zo, ik heb eindelijk overdag even tijd gehad om een paar foto's te schieten van de pioneer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zoals je ziet past het in de TT maar echt perfect is het niet. Het mooie alu luikje kan helaas niet meer dicht. Als het scherm open staat kun je ook niet meer bij de knoppen midden op het dashbord. Verder ben wel tevreden over het apparaat, de navigatie werkt prima als je er eenmaal aan gewend bent. I-Pod bediening is zeer slecht, gelukkig is de geluidskwaliteit weer dik in orde. Het nieuwere type ondersteund de I-Pod veel beter en heeft een ingebouwde bluetooth carkit.

Suc6 met het maken van een keuze :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8046
van clarion of alpine is er een model wat wel past met het klepje dicht, die tft touchscreen komt verder naar buiten. Weet zo niet welke enw eet niet of ik dat snel kan terug vinden.

Maar het blijft leuk met een scherm om te zien als die in volle werking is.
door emanuel
#8067
RKDesigns schreef:van clarion of alpine is er een model wat wel past met het klepje dicht, die tft touchscreen komt verder naar buiten. Weet zo niet welke enw eet niet of ik dat snel kan terug vinden.

Maar het blijft leuk met een scherm om te zien als die in volle werking is.
Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik heb de Alpine apparaten laatst gezien, en uitgeschakeld steeks alles idd een stuk minder ver uit. Ik kon helaas niet zien of het scherm ver genoeg naar voren kan schuiven om goed open te kunnen in een TT.

Als je kan bevestigen dat dit goed past dan heb ik misschien binnenkort een Pioneer navigatie unit te koop :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8070
er is een systeem iig wat verder naar buiten komt en dan ook pas verder kantelt en weer iets terug trekt voor ie operationeel te gebruiken is. Heb die online ergens al ff geleden gezien in een TT, maar had t geld dr niet voor over. Gebruik zoiets toch niet... dus had dr verder geen aandacht aan besteed, wel handig met zo'n unit als de klep dicht kan.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]