Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8047
Als de TT particulier gekocht is en het zijn grote kosten had de verkopende partij dit moeten melden (mits t aannemelijk is dat ze dr van af wisten voor de verkoop en tijdens), maaaar als de kopende partij geen aankoops onderzoek heeft gedaan tjah dan is t meestal dat de nieuwe eigenaar aan het kortste eind trekt, of het moeten echt dingen zijn wat al langer was wat dr nu aan de hand is en het aannemelijk is dat de vorige eigenaar dat opgemerkt moet hebben en dus met weten van de auto verkocht heeft. Lastig als je dan particulier iets wil gaan verhalen. Maar als het een garage aankoop is sta je sterk mits er op de rekening niet staat: verkocht zonder garantie.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#8050
Als je de auto bij een garage hebt gekocht kun je altijd aanspraak maken op een vergoeding.
Je mag volgens nederlands recht een goede auto zonder grote gebreken verwachten; garantie of geen garantie.
Je moet ze echter wel eerst in staat stellen de gebreken zelf te verhelpen/repareren. Ze zijn niet gehouden de rekening van een andere garage te vergoeden.
Effe contact is dan geboden voorddat je huidige garage aan de slag gaat.
Misschien kan je huidige garage wel bemiddelen. :?:
Succes 8)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8053
Ja als je quattro bijv. binnen 3 maanden al stuk gaat of andere grote onkosten, zowel bij een garage zonder garantie als bij een particulier. Maar t is particulier altijd lastiger om kosten te verhalen.

Ik dacht dat ik iets las over t remsysteem, dat merk je dus op en had de vorige eigenaar dan ook wel kunnen weten lijkt me.

Ik check altijd alles en zoek vanalles uit voor ik iets koop.
door tonniett
#8055
Het is veel geld ja, maar heb mn ttje nu pas 2 weken. Als dit allemaal gerepareerd is, is alles weer helemaal in orde. Ik vind het gewoon een mooie auto.

Ik heb hem bij een bovag dealer gekocht in roosendaal, maar bewust zonder garantie. Dit koste 1000 euro extra en ik ga echt niet voor een reparatie helemaal van almere naar roosendaal. Bovendien laat ik een Audi auto ook liever bij een audi dealer repareren.

Volgens mij kan ik niets tegen die dealer beginnen. Er stond immers duidelijk in grote letters bij dat eventuele defecte onderdelen voor eigen kosten zijn.

Ik heb wel spijt dat ik een 100% goede auto van 11 maanden heb ingeruild. Het liefst had ik ff iets duurs kapot getrokken ofzo.

Best een kutstreek van ze...want ze hadden de auto wel apk goedgekeurd, dus ze hebben lijkt mij heus wel iets gezien.

Als ik de auto afgehaald heb zal ik wel zeggen wat er vervangen is.


Maar mn ttje wegdoen....nee we zijn al dikke maatjes :P en de aandacht die ik krijg van mensen is mij veelste leuk :P
Gebruikersavatar
door MisterCats
#8056
tonniett schreef:Volgens mij kan ik niets tegen die dealer beginnen. Er stond immers duidelijk in grote letters bij dat eventuele defecte onderdelen voor eigen kosten zijn.

Ik heb wel spijt dat ik een 100% goede auto van 11 maanden heb ingeruild. Het liefst had ik ff iets duurs kapot getrokken ofzo.

Best een kutstreek van ze...want ze hadden de auto wel apk goedgekeurd, dus ze hebben lijkt mij heus wel iets gezien.
:P
Beste Tonnie,
Nogmaals: je hebt rechten, ook al heb je de auto zonder garantie gekocht. Garantie is namelijk niet iets wat je KOOPT, maar garantie is een RECHT, die Euro 1.000 is onderhandeling, geen koop van garantie.
Als consument heb je een sterke rechtspositie.
Advies: stap bij een advocaat naar binnen voor een vrijblijvend gesprek; dit KOST JE NIETS en kan een hoop opleveren.

Ook kan je de Bovag om advies vragen (dat kost een telefoontje), bedenk wel dat de Bovag voor de belangen van de garages opkomt, maar wie weet :roll:

Mijn (harde) mening is: niet verder zeuren over kutstreken maar aanpakken! :evil:
Gebruikersavatar
door MisterCats
#8057
Hoe heet die Bovag dealer in Roosendaal eigenlijk?
door tonniett
#8059
Modderaar schreef:Hoe heet die Bovag dealer in Roosendaal eigenlijk?
Garaga Mustard
door emanuel
#8063
Modderaar schreef:
tonniett schreef:Volgens mij kan ik niets tegen die dealer beginnen. Er stond immers duidelijk in grote letters bij dat eventuele defecte onderdelen voor eigen kosten zijn.

Ik heb wel spijt dat ik een 100% goede auto van 11 maanden heb ingeruild. Het liefst had ik ff iets duurs kapot getrokken ofzo.

Best een kutstreek van ze...want ze hadden de auto wel apk goedgekeurd, dus ze hebben lijkt mij heus wel iets gezien.
:P
Ook kan je de Bovag om advies vragen (dat kost een telefoontje), bedenk wel dat de Bovag voor de belangen van de garages opkomt, maar wie weet :roll:


Mijn (harde) mening is: niet verder zeuren over kutstreken maar aanpakken! :evil:
Ik hoorde van de dealer waar ik mijn TT kocht dat de Bovag in 80% van de gevallen de kant van de klant kiest, je maakt er dus een goede kans !

Succes ermee !
Gebruikersavatar
door MisterCats
#8065
Heb je die Garage Mustert in Roosendaal wel eens gebeld om te vragen of ze nog wat kunnen doen voor je?
Miischien zijn ze helemaal niet zo star als je verwacht :P

Ik heb laatst een bestelwagen gekocht in Helmond en toen ik hier een acuut probleem heb laten oplosen door een garage vlakbij hebben zij de helft van de rekening betaald.
Niet ieder garage is slecht 8)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8071
De eerste 3 maanden heb jij ook al koop je zonder garantie veel rechten, die weet je nu niet, maar stap maar eens wat Hans zegt vrijblijvend een uurtje bij een advocaat binnen. Die kan je haarfijn uitleggen welke rechten jij hebt in deze situatie en welke plichten de garage heeft na de recente verkoop zelfs zonder de BOVAG garantie die overigens meestal 590 euro bedraagt, hoe je aan die 1000 komt weet ik niet. Zelfs zonder die vorm van garantie heb je altijd garantie als je de auto tegen een consumentenprijs gekocht hebt! Koop je het volgens een handelsprijs dan is het niet iets of wat anders, maar dan nog hebben zij plichten en jij rechten achteraf na de vrij recente aanschaf van je TT.

Het Nederlands Recht is dr ook niet voor niks, duik er eens in en behaal je voordeel ermee! want 1700 euro is nogal flink wat.
door tonniett
#8079
RKDesigns schreef:De eerste 3 maanden heb jij ook al koop je zonder garantie veel rechten, die weet je nu niet, maar stap maar eens wat Hans zegt vrijblijvend een uurtje bij een advocaat binnen. Die kan je haarfijn uitleggen welke rechten jij hebt in deze situatie en welke plichten de garage heeft na de recente verkoop zelfs zonder de BOVAG garantie die overigens meestal 590 euro bedraagt, hoe je aan die 1000 komt weet ik niet. Zelfs zonder die vorm van garantie heb je altijd garantie als je de auto tegen een consumentenprijs gekocht hebt! Koop je het volgens een handelsprijs dan is het niet iets of wat anders, maar dan nog hebben zij plichten en jij rechten achteraf na de vrij recente aanschaf van je TT.

Het Nederlands Recht is dr ook niet voor niks, duik er eens in en behaal je voordeel ermee! want 1700 euro is nogal flink wat.
De kosten zijn 1565 geworden. Ites minder dus.

Ik heb een mailtje naar de dealer gestuurd en deze hebben mijn voicemail ingesproken of ik terug wilde bellen.

Naast het groot onderhoudsbeurt die hij nodig had( en ik de dealer uiteraard niet voor aansprakelijk stel) zijn de volgende dingen vervangen:

oliefilter,remvloeistof,geribde riem,nokkenastandriem,tandriem,spanrol,schakelaar ruitbediening(was afgebroken had ik niet gezien bij aankoop) waterpomp,krukas kering vervangen, stuurbekrachtiging leiding vervangen,ri spanner,schalter,rekslang,accu polen zaten niet vast of accu ofzo.


dat was het :D
door ruben
#8085
zo dat is wel veel maar met groot onderhoud en riem doen ze heel vaak wat jij allemaal typt. vanaf de stuurbekrachtiging zijn dingen die anders zijn. ik zou als ik jou was gewoon de rekening naar die knakker toesturen met het verzoek of hij even wil betalen. dan hoor je vanzelf wel of hij iets wil betalen nee heb je ja kun je krijgen. succes in iedergeval. en geniet van je tt-tje
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]