Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Edwin_70
#7772
tonniett schreef:
krieltje schreef:dat is om je alarm uit te schakelen als er bijv huisdieren inzitten.

Dwz je interieur alarm is dan uitgeschakeld,maar je vrouw cq hond of kat zit er in.Anders gaat door het bewegen het alarm af :-)

aha. Dus als je dat knopje indrukt en dat knopje is rood is je interieur alarm uit?

Waar reageert het alarm nog meer op?

gr tonnie
Yep!
Verder reageert alarm op deuren open en volgens mij (dacht ik) ook op motor- en achterklep open. En er zit een hellingsensor in (voor als ze hem wegtakelen).

Ik ben overigens niet echt te spreken over dat lullige sirenegeluid. Niet echt afschrikkend :(

Groetuh, Edwin
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7773
Andere sirene monteren dan! Die van Clifford is scherp en snerpt dat je oren dr zeer van gaan doen na 3x
door ruben
#7798
ik heb vandaag ook maar wvwn gekeken of me alarm het deed en ja hoor hij deed het. inderdaad komt niet veel geluid uit. maar als ze hem willen hebben hebt een alarm toch niet.
door krieltje
#7807
MMMM vraag me af of bij iedereen klasse 3 alarm erin zit.Mijn verzekering wilde de mijne niet volledig casco verzekeren als er geen hellingssensor in zit (klasse 3).Ik had het standaard Duitse fabrieksalarm erop.De Duitse fabrieksaf alarmen leveren te weinig decibel voor een goede dekking.Moest de mijne laten ombouwen met klasse 3 alarm.Jaja Reaal regelt.........
Dit ligt overgens sterk waar je woont,en hoe diefstal gevoelig hij is.Ik woon in Den Haag,dus betaal de hoofdprijs.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#7813
MMMM vraag me af of bij iedereen klasse 3 alarm erin zit.Mijn verzekering wilde de mijne niet volledig casco verzekeren als er geen hellingssensor in zit (klasse 3).Ik had het standaard Duitse fabrieksalarm erop.De Duitse fabrieksaf alarmen leveren te weinig decibel voor een goede dekking.Moest de mijne laten ombouwen met klasse 3 alarm.Jaja Reaal regelt.........
Bij mij zat er helemaal geen alarm in.... Ja, alleen de startonderbreker, maar voor de rest niets. Gelukkig heb ik bij de koop meteen kunnen afdwingen dat ze een klasse 3 alarm er in zouden zetten voor nop, alvorens ik tot de koop over zou gaan :D :D

Mijn verzekering eiste ook een klasse 3 alarm voor All Risk. Ik zag zelfs bij de verzekeringsagent dat er een maatschappij was die klasse 4 eiste :? Beetje overdreven denk ik zo....
door krieltje
#7814
Happy Socks schreef:
MMMM vraag me af of bij iedereen klasse 3 alarm erin zit.Mijn verzekering wilde de mijne niet volledig casco verzekeren als er geen hellingssensor in zit (klasse 3).Ik had het standaard Duitse fabrieksalarm erop.De Duitse fabrieksaf alarmen leveren te weinig decibel voor een goede dekking.Moest de mijne laten ombouwen met klasse 3 alarm.Jaja Reaal regelt.........
Bij mij zat er helemaal geen alarm in.... Ja, alleen de startonderbreker, maar voor de rest niets. Gelukkig heb ik bij de koop meteen kunnen afdwingen dat ze een klasse 3 alarm er in zouden zetten voor nop, alvorens ik tot de koop over zou gaan :D :D

Mijn verzekering eiste ook een klasse 3 alarm voor All Risk. Ik zag zelfs bij de verzekeringsagent dat er een maatschappij was die klasse 4 eiste :? Beetje overdreven denk ik zo....

Ja idd,maar dan kunnen ze gelijk zien waar hij in Polen staat :D

Het ligt overgens echt in welke regio/postcode je woont.Die verzekeringsjongens,dekken zich gewoon 1000% in
door Edwin_70
#7877
Ik ben verzekerd bij FBTO. Onder de 50k en ouder dan 3 jaar vindt men klasse 1 daar voldoende (zie voorwaarden op wegsite). Dat geldt landelijk. Idd, andere verzekering ma-pijen doen nogal lastig over alarmen. Zeker bij een roadster.

Overigens is mijn alarm ook af fabriek, maar volgens mijn wel met een hellingsensor. Tenminste, laatst stond ik er tegen te duwen en toen ging het af. Maar het feit dat het niet erkend wordt als klasse 3 zal dan idd liggen aan de zwakke sirene, zoals krieltje schreef (nickname vernoemd naar een favoriet aardappeltje? ;) ).

Enfin, ik heb bij de dealer gevraagd of er geen upgrade-inplug-module bestaan om het wel klasse 3 te maken. Bestaat niet volgens hen. Nou ja, nu hij verzekerd is vind ik dat klasse 3 gedoe ook niet echt interessant meer.

Salut! Edwin
door krieltje
#7880
Krieltje is vernoemd naar mijn poes.Op ieder forum heet ik eigenlijk krieltje das wel zo gemakkelijk.

Ik had juist vernomen dat het wel kon als upgrate.Als je klasse 2 had,kon je het uit laten bouwen tot 3.
Ik weet wel dat bij drie je het certificaat ontvangt,die je bij diefstal moet overhandigen.De eerste keer na inbouw,moet je een controle laten plaatsvinden (na 36mnd) Bij geen goede stempels bij het certificaat,geen uitkering van de gedekte polis :-(
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7891
Centraal Beheer verzekerde em gewoon, de standaard startonderbreker was al genoeg.
door tonniett
#7994
Pfff.

Ik heb vanochtend de auto gebracht voor groot onderhoud. Krijg net een telefoontje dat er heel wat dingen vervangen moeten worden met een totaalplaatje van 1700 euro

Dat is dan toch wel weer minder :S
door Edwin_70
#7997
Auw! :(

Wat moet er allemaal vervangen worden dan?

Sterkte, Edwin
Gebruikersavatar
door MisterCats
#7998
zal wel een lijstje zijn :?
door tonniett
#8002
Edwin_70 schreef:Auw! :(

Wat moet er allemaal vervangen worden dan?

Sterkte, Edwin
weet ik veel. er lekken een aantal dingen en storing in de remleiding en computer. Hij noemde heel wat op.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8005
tonniett schreef:Pfff.

Ik heb vanochtend de auto gebracht voor groot onderhoud. Krijg net een telefoontje dat er heel wat dingen vervangen moeten worden met een totaalplaatje van 1700 euro

Dat is dan toch wel weer minder :S
Is dr dan zoveel aan de hand dat t dat bedrag wel moet kosten? want voor dat geld kan ik 3x de distributie, lmm, waterpomp etc. onder de kap allemaal laten vervangen. En als ik zo'n bedrag moet dokken voor een reparatie aan mn auto dan doe ik de auto direct weg.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#8045
Maar ja, 't blijft wel een TT natuurlijk... :wink:
Het is inderdaad wel erg veel geld... en dat voor een auto die je nog meer pas hebt... :?

Ik ben d'r helaas niet zo erg in thuis, maar heb je geen recht op de Bovag-garantie of iets dergelijks?
Ik kan me voorstellen dat dit misschien onder de noemer 'verborgen gebreken' valt. Nogmaals, ik heb daar geen verstand van, maar wellicht is het iets om uit te zoeken.

Groet
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]