Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ruben
#7797
Hoi ik heb niet zulke goede ervaringen met de wasstraat dus ik was hem altijd met de hand. Van de wasstraat krijg je krassen in de lak is mijn ervaring. Wat is jullie ervaring hiermee? :?: Welk was poets middel gebruiken jullie om je tt-tje te wassen? ik zelf gebruik gewoon huis tuin en keuken afwasmiddel. daana zet ik hem in de was met dulon. is wel wat werk, maar dat zie je er dan ook wel. :roll: :wink:
door nobody79
#7799
hoi ruben

ik gebruik al jaren meguiars dat maak je tt echt gelanzend en verzorgd de lak!!!!
je kan ze bij automat hallen kost wel wat maar dan het je tt wel goed verzorgd
hier heb je link over de produchten



[web]http://www.meguiars.com/whatsnew/[/web]


nobody79 AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
door ruben
#7802
hoe lang blijft het er op zitten? als je hem helemaal hebt gepoetst enz?
door nobody79
#7803
ONGEVEER 4 MAANDEN ALS JE WAX ER BIJ GEBRUIKT
door krieltje
#7805
Meguiars rules.
Anders eindig je net als bij mijn TT van de week bij de spuiter voor een nieuwe jas.

De vorige eigenaar had een kortingsabonnement op de plaatselijke wasstraat.Je lak wordt daar super lelijk van.1 zankorreltje,en het is gebeurd.
door emanuel
#7811
Ik gebruikte tot vandaag de lokale wasbox van club carwash. Daar hebben ze een hogedruk spuit en een wasborstel met lekker zacht haar. Door de uitgebreide keuze aan programma's kreeg ik mijn auto er altijd erg mooi schoon zonder te veel moeite. Je kunt er zelfs een laagje wax opbrengen. Helaas is de houdbaarheid van de wax erg slecht. Een paar dagen tot een week zie je de regen mooi parelen, daarna is het bekeken. OOk werd de auto snel weer vuil. Om hem echt mooi te houden moest ik er 1x per week naar toe, een weekje overslaan betekende met een smerige auto rijden.... Zag er niet uit.

Vandaag de auto daar eerst even goed gewassen, daarna thuis met Meguiars aan de slag. Eerst met een polish de lak eens fijn glad gepoetst en daarna in de NTX wax gezet. Die wax is in het gebruik echt super! Niks hard inboenen en ook uitpoetsen gaat bijna vanzelf. Hij staat nu te blinken dat het een lust is. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat, maar als ik de commentaren hier lees zou dat goed moeten zitten.

Een wasstraat doe ik mijn auto niet aan, en zeker de TT niet, je krijgt er mooie krassen van in de lak die van voor tot achter in een rechte lijn over de auto lopen :smt078
Gebruikersavatar
door MARK
#7816
:shock: Meguiar's rules??????????

Heb intussen heel wat complimentjes gehad over de staat van mijn TT.......dat kunnen diverse mensen op dit Forum bevestigen. Een auto van bijna 8 jaar, altijd buiten gestaan en voor dagelijks gebruik dienst gedaan zo'n 120.000 km.
Sinds 1 jaar in mijn bezit.


Verzorigingsmethode..........

* Regelmatig wassen, Self service wasplek

- Goed afspuiten met hoge druk en shampoo....

- Indien nodig met Foamborstel gehele auto afdoen: LET OP: borstel eerst op de grond leggen en afspuiten met hoge druk. Iemand anders kan er net de onderkant van zijn trekker mee hebben gedaan....zou jammer zijn!!!

- Controleer de kwaliteit van de borstel voor gebruik....goede lange haren en soepel.....

- Borstel de auto van boven naar beneden af....

- Goed naspoelen met schoon water....ook de wielkasten goed uitspoelen!!

- Als laatste auto geheel afspoelen met Glansdroger.....dit is gedemineraliseerd water (zonder kalk) en laat dus geen vlekken achter....


Poetsen.....

Ik gebruik al zolang ik auto rijd Turtle Wax...... 2 tot 3 keer per jaar opbrengen en glans/bescherming is verzekerd!!

- Voor het aanbrengen gebruik je een vochtige katoenen doek.........elke keer 1 vlak behandelen; bijvoorbeeld.....voorscherm behandelen met Turtle Wax, aanbrengen in draaiende bewegingen.

-Hierna uitpoetsen met een droge doek, tot een diepe glans ontstaat....klop je doek regelmatig uit!.....je weet nooit of er intussen een zandkorreltje op je ato is gewaaid.........zou van die nare krassen kunnen geven!!

Onder de kap.....

Om ook de motorruimte in optimale conditie te houden is twee keer per jaar een conserveringsbehandeling nodig..

- Zoveel mogelijk kunstof afdekplaten verwijderen.....

- Motor met Motorreiniger afspuiten.........probeer de elektrische delen zoals dynamo te vermijden van hoge druk..

- Hierna alles afspuiten met gedemineraliseerd water (Glansdroger)...

- Motor droogrijden en thuis indien in bezit met perslucht de rest droogblazen...

- Alle metalen delen voorzien van anti corrosiemiddel of blanke tectiel....

- kunstof delen met Cockpit-spray poetsen......alles weer als nieuw!!!!

Afbeelding
door krieltje
#7823
Mark zeg eens heel eerlijk:

Is die motorruimte van jou nou echt bacterievrij?

Zeg eens eerlijk ....ja he? :-)
Gebruikersavatar
door Audi TT Club
#7824
Helemaal met MArk eens, ik ben 2 jaar naast mijn studie werkzaam geweest bij een car clean centrum.
Alles werd gedaan met producten van riwax, zie www.riwax.nl. Vooral de ruitenreiniger is goed en ook de polish.
Trouwens mijn broer is bezig met een nieuwe wasstraat op te zetten. Nieuwste techniek met lappen ed, hierin wil ik mijn auto wel wassen. Anders gewoon met de hand!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7827
krieltje schreef:Mark zeg eens heel eerlijk:

Is die motorruimte van jou nou echt bacterievrij?

Zeg eens eerlijk ....ja he? :-)
Zelfs bacteriën houden niet van zo'n laag chemische glans :D
door ruben
#7831
ziet er goed uit die motor ruimte. die van mij durf ik niet in te kijken ha ha van de zomer ook daar onder maar eens wat schoon maken inderdaad. alleen mijn dv die is schoon maar die is dan ook nieuw ;)
Gebruikersavatar
door jos
#7832
:roll:
ik heb 4 weken na de aflevering van mijn tt
een PROTEQ-behandeling laten doen,
het schijnt hét te zijn op het gebied van lak bescherming!!!!

wie heeft daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#7833
Ik heb al anderhalf jaar terug een Protec behandeling laten doen, resultaat blijft nog steeds goed naar mijn bescheiden mening.
Mijn auto wordt regelmatig handgewassen en en vanwege Protec (en linnen kap) dus geen wasstraat, of chemische middelen, wel altijd naspoelen met gedemineraliseerd water; makkelijk :P
Onder de motorkap doe ik eigenlijk niet zoveel, maar het bijft er daar toch redelijk schoon uitzien 8)
door ruben
#7881
toen ik mijn kia kocht nieuw heb ik ook die protec behandeling laten doen. was er niet echt blij mee. zag er de eerst 4 maanden nog goed eruit daarna zag je het met de week minder worden. voor dat geld had ik het achteraf beter zelf kunnen poetsen met goed spul.
Gebruikersavatar
door MARK
#7883
:shock: :shock: :shock: .......KIA ?????????????????????
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]