Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#8012
Het sneeuwt hierzo in Tukkerland, dus dacht ff picca maken :P

Afbeelding
door nobody79
#8016
bij mij zag het zo uit



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door PaulusB
#8020
Bij ons heeft de regen alles al weer weggespoelt.
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#8026
Ik kreeg er de kans niet voor.. de mijne heeft heel de dag binnen gestaan.. dus geen mooie plaatjes van mijn kant :(
door allewijn
#8027
En mijn TT heeft geen sneeuw ondervonden want die staat nog bij de garage waar ik hem over een weekje op mag halen om de gelukkig eigenaar te worden :lol:

Ik moest vandaag toen ik de sneeuw zag alleen denken: Audi - TT - 180pk - Quattro - dus 4 wieltjes aangedreven - winterbanden - SnEeUwPrEt!!!!

Zou dat een hoop fun op kunnen leveren? Hoe gedraagd een quattro zich op een beetje gladde ondergrond?
(Ik heb nog geen ervaring met turbo's, meer dan 100pk's, quattro's,etc.)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8028
ESP uitschakelen en je hebt een speedboot, gaat ie om zen eigen as heen. Maar sneeuw heb je niet nodig een goed vochtig grasveld maakt heel je auto groen haha
door allewijn
#8034
RKDesigns schreef:ESP uitschakelen en je hebt een speedboot, gaat ie om zen eigen as heen. Maar sneeuw heb je niet nodig een goed vochtig grasveld maakt heel je auto groen haha
Ja, vertel daar eens wat meer over als je wil. Over de systemen die de TT in bedwang moeten houden! De TT heeft toch de beschikking over ESP en ABS.
ABS weet ik uiteraard wat het precies doet en hoe het voelt.
Maar ESP, wat doet het precies in de TT?

Ik ben wel bekend, vanwege mijn werk met ASR in de Mercedes Vito's.
Zo'n Vito weet ik tot het uiterste te rijden, en ja dat is nog best ver. Dat heeft te maken met de opleidingen die ik in deze wagen heb gehad.
'T is dan zo'n Vito met van die rood blauwe strepen op de zijkant en een zwaailampie erop :wink:

Is ASR - ESP een beetje hetzelfde?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8037
ABS, ga maar eens uit je stoel staan zeg maar en trap het pedaal helemaal in dan trapt die terug.

ESP verdeelt de kracht over de 4 wielen... zoveel procent voor en zoveel achter en stuurt de krachten bij als het wiel grip verliest e.d. of meer grip moet gaan pakken. Exact zal ik t niet kunnen vertellen, dat ervaar je vanzelf wel. Zet de ESP maar eens uit op een (nat) grasveld of als dr sneeuw ligt op een stuk besneeuwd asfalt terrein. Je zal met en zonder ESP merken wat t verschil is en wat het doet. Zonder ESP gaat daar waar t wiel het minste grip pakt de meeste kracht heen en gaat dat wiel spinnen.
Rij eens vol op een rotonde af gewoon 50 blijven rijden en dan met droog weer ineens insturen en een rondje of 2 rijden met flinke vaart dan stuurt de ESP de quattro techniek steeds wat bij. Doe dit eigenlijk alleen als je een auto koopt en die wil testen of alles werkt, het is niet aan te raden je auto elke dag dagelijks af te beulen, is zonde. Die techniek moet alleen ingrijpen in situaties dat het je veiligheid waarbogt en verder moet het onder normale omstandigheden niet nodig zijn dat het in werking treedt.

Als je een Quattro koopt altijd spelen met de esp erop en eraf en flink ineens optrekken, als dr dan wat tikt of kraakt lekker laten staan en een volgende auto opzoeken die geen kik geeft.

ASR kwam ik ook tegen in mn TT instructieboekje, maar dat was duits dus snap daar amper wat van ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8038
allewijn schreef:Ik ben wel bekend, vanwege mijn werk met ASR in de Mercedes Vito's.
Zo'n Vito weet ik tot het uiterste te rijden, en ja dat is nog best ver. Dat heeft te maken met de opleidingen die ik in deze wagen heb gehad.
'T is dan zo'n Vito met van die rood blauwe strepen op de zijkant en een zwaailampie erop :wink:
Ah dus je moet eigenlijk een witte TT hebben met van die foute striping en ipv neon onder de TT zo'n lampencircus met foute tonen eraan gekoppeld op t dak hebben... :D
door allewijn
#8040
RKDesigns schreef:
allewijn schreef:Ik ben wel bekend, vanwege mijn werk met ASR in de Mercedes Vito's.
Zo'n Vito weet ik tot het uiterste te rijden, en ja dat is nog best ver. Dat heeft te maken met de opleidingen die ik in deze wagen heb gehad.
'T is dan zo'n Vito met van die rood blauwe strepen op de zijkant en een zwaailampie erop :wink:
Ah dus je moet eigenlijk een witte TT hebben met van die foute striping en ipv neon onder de TT zo'n lampencircus met foute tonen eraan gekoppeld op t dak hebben... :D
'T zal dan de eerste fatsoenlijke bolide van de Nederlandse Politie zijn!
Afgezien van de porsches uit vervlogen tijden natuurlijk!

Maargoed, erg bedankt voor de uitleg!
En wat betreft jouw opmerking over dat de systemen eigenlijk alleen horen bij te schieten om de veiligheid te waarborgen: Hélemaal mee eens. 'T is geen speelgoed...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8041
Als je het als speelgoed gaat gebruiken komt het je vroeg of laat een keer duur te staan. En overschrijd je een grens van de systemen dan kan je het misschien nooit meer navertellen. Maar goed dat allemaal ter zijde... altijd testen of alles correct werkt voor de aanschaf zeg ik altijd. 20 meter berm zand zien vliegen is een keer leuk tot je de auto zelf in bezit hebt en geen duizenden euroos herstel kosten wilt dan laat je het verder wel uit je hoofd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]