Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#8480
Kreeg onlangs een brief uit Zwitserland waarin stond dat ik afgelopen zomer op de A2 in Zwitserland, tussen Luzern en Basel, ben geflitst :smt011 . Na een correctie van 4 km/h bleven er nog 156 km/h over. D.w.z. 36 km/h te hard.

En dat komt, volgens de kantonrechter, op een gecombineerde boete van CHF 1.575,- (+/- EUR 930,-) :smt119 . Ik weet dat ze daar, in het land van de Milka-stront :fart: , extra streng zijn als het op snelheidsovertredingen aankomt, maar dit slaat echt werkelijk alles. EUR 930, wie denken ze dat ze zijn? :mumum:

Ik greef toe dat ik te hard heb gereden en dat dat niet goed te praten is maar ik vind de boete (t.o.v. de boetes die de struikrovers van Mr. Spee hier in Nederland slapend innen) buiten elke proportie.

Misschien moet ik maar een brief sturen dat het niet mijn schuld was, maar die van mijn TT want die heeft er altijd zin in!!! :dontknow:
Een ding is zeker, ik ben al aan het sparen geslagen :crybaby: want ik mag, gelukkig, vijf maanden over doen om dat berg geld daar te krijgen :angry5: .

Groetjes :smt013 ,
Adrian
door emanuel
#8486
Auw, das balen zeg !

Maar wat gebeurd er als je niet betaald, mag je er dan Zwitserland niet meer in, of komen ze het halen ? Ik zou eens even goed navragen of ze je echt iets kunnen maken als je niet betaald. Ze doen niet mee met de euro, dus waarom zou jij je zuur verdiende euro's overmaken?? Ik zou in ieder geval de foto opvragen, altijd leuk voor bij de verzameling :D

Sterkte ermee !
door krieltje
#8487
damn daar kan je voor je TT leuke modificaties van kopen,Ofwel je HELE auto voor laten spuiten :-(
door allewijn
#8488
Auwww, dat doet pijn. Da's geen misselijk bedrag. Of beter gezegd, daar word je juist wél misselijk van :pukeleft:

Ik zou iig ook de foto eerst eens opvragen. Daar heb je recht op, er kan nml. zomaar een fout geweest zijn tijdens de invoer van het betreffende kenteken (niet dat dat in jouw geval zo is, aangezien je ook daadwerkelijk daar geweest bent maargoed) Dat scheelt iig weer tijd. Wat je ook veel ziet is dat het dan zoveel extra administratie kost dat het soms op een grote stapel komt die geseponeerd worden.
Ook inderdaad informeren wat er gebeurd als je niet betaald. De Nederlandse politie/overheid zal zich er zover ik weet nml. niet mee bemoeien. Je zal dus in nederland met een politie controle niet aangehouden worden omdat je nog gesignaleerd zou staan voor een externe instantie...

Succes!
door timstudio2002
#8493
Lang leve zwitserland, ik kom er veel want mijn broer woont daar...en dit komt mij zeer herkenbaar voor. De straffen zijn daar anders. Als je teveel overtredingen begaat moet je zelfs verplicht naar een psycholoog daar...paar keer met drank, en hoppa, verplicht anti acohol pillen slikken met doctors controle.

Ik stop daar voor ieder stopbord, hou me aan de regels, en kijk goed uit...als ik snel wil gaan, doe ik dat met een parachute en een berghelling haha
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#8494
Ik weet niet hoe het daar met internationale afspraken zit aangezien Zwitserland niet in de EEG zit.
Ik bedoel daarmee is het verstandig om gewoon niet te betalen. Weet dat Nederland afspraken heeft binnen de Benelux en Duitsland voor het innen van boetes. Daar kun je dus niet meer onderuit.
Hangt ook af of je nog eens van plan bent de komende jaren naar Zwitserland af te reizen.

T'is een behoorlijke boete voor die overtreding, vind het persoonlijk totaal niet in verhouding met wat je gedaan hebt.
Heb er zelf een gehad van maar liefst 1100 euro :shock: een paar jaar geleden in Belgie voor een snelheidsovertreding op de snelweg maar dat was ook wel wat meer dan 36 km te hard.

Dat was natuurlijk wel ff schrikken maar van de andere kant weet je dat je een risico loopt als je gas geeft.
Ik zou het eens ergens navragen hoe het met niet betalen zit t.o.v. Zwitserland en daarin meewegen of je nog eens die kant op gaat. Wordt je later er nog eens aangehouden dan ga je wel voor de bijl natuurlijk.

Suc6 Henk
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]