Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#8643
:D Spec's vergeten.......

TT '99 180Pk/132kW Voorwielaandrijving Motorcode AJQ Versn.bak DZF
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#8649
Ik rijd veel in stad (Rotturrrdam). Haal ongeveer 450 km op een tank. Das niet veel, maar dan had ik maar een Daihatsu Cuore moeten kopen. :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8651
Nee een 1.0 Lupo 1:30 haha
door Edwin_70
#8697
Gemiddeld 1:11. Of er moet een fileweek tussen zitten... Kost ook wel wat.
Een financiële tip. Tank gewoon 98 ongelood, maar dan wel bij een onbemande Shell of Esso. Scheelt je 9 a 10 cent de liter. Toch iets van 4,5 a 5 euro per tank... 12 x doen, en tankbeurt "gratis".
door allewijn
#8760
Is 'gewone' 98 ongelood ook voldoende? Had me voorgenomen om enkel Vpower en Ultimate te tanken. Maarja die zijn beiden wel stervens-duur idd..
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8762
Gewoon euro 98 erin... niet dat het gek veel uitmaakt als je een zondagsrijder bent, maar dan zou je geen TT met een 1.8T rijden. Op euro 98 loopt ie super.
door Edwin_70
#8791
normale 98 is idd prima. Hoeft niet speciaal nog V-power o.i.d. te zijn. Hoewel ik wel het idee heb dat ik bij BP-ultimate iets zuiniger rijd, maar dat kan toeval zijn.

Groet, Edwin
Gebruikersavatar
door MARK
#8792
Die paar centen die je per liter meer betaald win je weer terug in een zuinigere motorloop en een schoner injectiesysteem + inlaatkleppen.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#8807
Volgens Clarkson scheelt het hebben van een snor je ook al gauw zo'n ? 5,= p/jaar dat je meer kwijt bent aan brandstof :D
door emanuel
#8822
Happy Socks schreef:Volgens Clarkson scheelt het hebben van een snor je ook al gauw zo'n ? 5,= p/jaar dat je meer kwijt bent aan brandstof :D
Als je een Cabrio hebt scheelt een snor nog meer op jaarbasis. Een kaal hoofd bespaart je dan weer veel geld ! :D

Hoeveel zou het meerverbruik van een Quattro zijn tov een voorwielaandrijver ?
door allewijn
#8847
Ik zit trouwens net iets opmerkelijks in de Handleiding te lezen!

Ikzelf heb een Quattro. Hier kan 62 Liter benzine in, terwijl in een voorwielaangedreven TT 'slechts' 55 liter gaat!
Zo kun je dus niet simpelweg kijken naar hoeveel km's je op één tank rijdt.
Wel naar het gemiddelde verbruik uiteraard!
door lauke
#9013
Mijn tt-tje doet 1:12.3 bij dagelijks 15 km op binnenwegen en een stukje in de bebouwde kom. Ik merk dat wanneer de motor goed warm is, het verbruik sterk daalt.

quattro 225 pk gechipped + airbox + dumpvalve
door timstudio2002
#9014
Ik kreeg de mijne dus op de snelweg en met de CC niet boven de 1:10. Dus iedereen met het thermostaat probleem en een hoog verbruik....voor 45 euro bem je ervanaf!
door huis4u
#9051
Het verbruik is met tot wel 10 % terug te dringen (bij dezelfde rijstijl wel te verstaan) door te chiptunen.
Door het hogere koppel 235 wordt ca 295 (is dus plus 25 %) (180 pk wordt ca 210) brengt de motor zijn vermogen makkelijker op de weg.
En dit voor een investering van 399,00. Op het display zie je nu cijfers als 7,5 liter per 100 km.
Voorheen, dus zonder chippen, kon ik dit niet halen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9053
Standaard 225 quattro haalt met 100 km/h gem. 6,4 op de display ;) gechipt redde deze het met 7,4 - 7,8 op de display... echter haal je rendement bij de 130km/h en hoger eruit want dan zakt het harder dan standaard het verbruik. Binnendoor rijdend of tussen de dorpen door ff een versnelling hoger schakelen scheelt al wat vlugger een hoop verbruik.

Katvervanger is nog altijd de slimste oplossing... al gaat de co2 uitstoot van 120 volgens t boekje ongeveer naar een 300 waarde... scheelt wel 2 liter op 100 km in verbruik op de display :D

Het chippen lag bij mij puur aan welke snelheden... wanneer iedereen net te hard rijdt was de TT na t chippen zuiniger maar rondom de toegestane snelheden maakte het 0,0 uit of lag t hoger. Het enige verschil was dat de motor sneller reageert en feller en sterker is. Maar na het chippen ligt het voornamelijk aan je voet... die kan een hoop brandstof besparen als je na het chippen dan ook echt je voet een behoudendere stijl mee kan geven. Uiteindelijk wen je eraan en haalt het niks uit en rij je je tank met hetzelfde aantal kilometers leeg of zelfs met minder kilometers want het rijdt gewoon stukken fijner en daar ga je dan ook naar rijden. Het kan inderdaad een kilometer of 40 a 50 schelen op een tank, maar als je eenmaal weet dat ie gechipt is geef je altijd wel een keer gas om t te voelen. Heerlijk is dat.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]