Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#21854
Ik wil graag om jullie mening vragen, want ik vertrouw mijn verbruik niet.

Ik heb de audi pas 2 maanden en rij voornamelijk stadsverkeer +- 15 km per dag (van stoplicht naar stoplicht).
Nu heb ik mijn verbruik gemeten en schrok er eigenlijk wel van. Als ik alleen maar stad rij haal ik 1 op 5 a 6. Alleen snelweg 1 op 11. Mijn rijstijl is echt zuinig, in ze 4 50 ;) hahaha.

Wat vinden jullie van het verbruik??
Laatst gewijzigd door deboer.bas op ma feb 25, 2008 9:42, 1 keer totaal gewijzigd.
door Niall
#21855
Gechipped zou niet onder de 1 op 8 moeten komen of je trekt bij elke stolicht sprintjes :P Maar onze standaard TT loopt 1 op 10 bij stadsverkeer
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#21856
laat ik het zo zeggen, ik (op misschien enkele keer) kom boven de 3 duizend toeren uit :?
door emanuel
#21858
deboer.bas schreef:laat ik het zo zeggen, ik (op misschien enkele keer) kom boven de 3 duizend toeren uit :?
Tja, dat is een lastige. Komt je motor wel op temperatuur op zo'n kort stukje? Hoe is je bandenspanning (maat er ook even bijzetten). Wat voor TT heb je? Welke benzine gooi je erin?
Gebruikersavatar
door Hawkeye
#21859
Lijkt mij toch ook onwaarschijnlijk véél, heb zelf een TT 225pk, volledig origineel met 16duimers onder, en zit dagelijk in brussel, heen en terug toch wel 40km per dag.

Mijn verbruikt schommelt tussen de 9,5 en 10l/100km ---> +-10km/l

Wanneer daar ook een weekendje uit bij zit kom ik op een gemiddelde van 9,3 l/100km

En laatst naar oostenrijk geweest, verbruik op de autobahn tussen 7,5 en 8 liter per 100km. Met een kruissnelheid van 150km/u.

Enkel in het terugkomen een stuk vlot 220 kunnen rijden, en toen verbruikte hij (slechts) 9 liter...

Het zijn allemaal de boordcomputerwaardes, maar na iedere tankbeurt kwam de berkening toch op hetzelfde uit dus zal wel kloppen...

Zo, hoop dat ik hiermee kan helpen om te vergelijken, ik ben in elk geval tevreden van mijn Mean machine :)

Greetz
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#21884
Heb een Audi TT '99 1.8T 180pk versie, 17" velgen, tank 95.

Is er een mogelijkheid om na tegaan of de auto te rijk staat afgesteld?
Laatst gewijzigd door deboer.bas op ma feb 25, 2008 9:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door nickbox
#21891
Ik heb die van mij, een 180 pk Quattro over 10 000 km gemeten en deze komt uit op 9,37. Ik rij voor 75 % in de stad, korte stukken, niet meer dan 25 km.
door emanuel
#21893
deboer.bas schreef:Heb een Audi TT '99 1.8T 180pk versie, 17" velgen, tank 95.

Is er een mogelijkheid om na tegaan of de auto te rijk staat afgesteld? Heb namelijk gelezen op dit forum dat een goedkope chiptuning dit als gevolg kan hebben.
Als je motor voorzien is van chiptuning zou ik eens proberen '98 te tanken.
Gebruikersavatar
door reindertt
#21896
Ik zag gisteren namelijk een stukje van 5th gear. En wat dus '98, BP ultimate of shell ofzo doet is het volgende:

Hoe hoger het octaangehalte, hoe beter de benzine beschermd is tegen zelfontbranding. In theorie zou het motermanagement systeem dan beter in staat moeten zijn om zelf het verbrandingsmoment te kiezen, met als gevolg: meer vermogen! (zuiniger rijden testten ze niet).

Nu bleek dit bij een Golf GTI nauwelijk het geval te zijn, was een paar procent, maar zwaar geblazen motoren als die van de impreza scheelde het gewoon 20pk!

Dus zou best eens kunnen zijn dat je dus ook zuiniger rijdt. Maar goed, misschien eens kijken naar de rest van je motor: lambdasonde, boegies, olie, filter etc etc. Scheelt enorm. Kijk ook eens naar je koppeling. Er zijn zoveel factoren.

Chipchuning zou er eigenlijk voor moeten zorgen dat je motor geoptimaliseert wordt. Wanneer je gewoon normaal rijdt, moet dit resulteren in minimaal hetzelfde verbruik, wellicht nog beter.
door allewijn
#21902
Ik heb een gechipte 180pk Quattro, waarmee ik élke dag 100 kilometer rij.
Deze 100 km is verdeeld over een stukje stadsverkeer, een stuk 80 km/u, een stuk 100km/u en een stuk 120km/u.
Ik hou me meestal gewoon netjes aan deze snelheden en tik dan ook de cruisecontrol aan.
Ik rij dan gemiddeld op een héle tank 1 op 12, een prima waarde lijkt me...
(Als ik 80km/u rij dan is hij bijvoorbeeld erg zuinig, op dat moment zo'n 1 op 15, wat dus meetelt in het uiteindelijk gem. verbruik)
Gebruikersavatar
door reindertt
#21905
Ik heb met die van mij 1:13,4 weten te halen: is gewoon 120 rijden voor 100kms achter elkaar. Hij is net zo zuinig als mijn Golf GTI was.

Ik reed zuiniger dan de fabrieksopgave ;)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21907
Er is al ergens op het forum een topic over verbruik (geweest)
Mijn 3.2 gebruikt gemiddeld 1:9 en ik rij veel korte stukken met af en toe een flink eind
Een verbruik van 1:5 lijkt mij wel extreem veel :shock:
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#21909
Modderaar schreef:Er is al ergens op het forum een topic over verbruik (geweest)
Mijn 3.2 gebruikt gemiddeld 1:9 en ik rij veel korte stukken met af en toe een flink eind
Een verbruik van 1:5 lijkt mij wel extreem veel :shock:
wat is voor jou kort? En hoe warm word jou motor? Ik rij ongeveer 15min heen en 15min terug, leg daarbij ongeveer 2x7 km af. Voor mijn gevoel komt me auto na 5 min op temp.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21922
deboer.bas schreef:
Modderaar schreef:Er is al ergens op het forum een topic over verbruik (geweest)
Mijn 3.2 gebruikt gemiddeld 1:9 en ik rij veel korte stukken met af en toe een flink eind
Een verbruik van 1:5 lijkt mij wel extreem veel :shock:
wat is voor jou kort? En hoe warm word jou motor? Ik rij ongeveer 15min heen en 15min terug, leg daarbij ongeveer 2x7 km af. Voor mijn gevoel komt me auto na 5 min op temp.
Kort is circa 12 Km, net maar dan ook net genoeg om de motor(olie) op te laten warmen.
Mijn koelwater is al eerder op temperatuur, inderdaad na een minuut of vijf, maar dan is de motor op d at moment nog niet goed warm.
Een flink eind is meer dan 100 Km 8)
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#22039
Kan je ergens (met het blote oog) herkennen of je auto gechipped is of niet? Volgens mij kan ik beter de chip laten verwijderen of door een goed bedrijf laten her programmeren.

Ik zie me tank gewoon veranderen bij iedere woon- werk rit (10km).
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]