Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Teun
#8584
TT rijders!

Ik ben al een tijdje "verliefd" op de Audi TT. Had er nog nooit ingezeten, maar wil hem heel graag hebben!

Nu ben ik van de week naar de dealer geweest om toch maar eens in zo'n TT te gaan zitten. Echt een geweldige auto! Ik was dan ook serieus van plan om er eentje aan te schaffen (financieel al geregeld enzo).

Ik ben zelf ruim 2 meter lang (2.05 zoiets). Nu begon de dealer meteen te lachen en zei, je gaat er nooit inpassen. Eigenwijs dat ik was er toch maar in gaan zitten. Stoel helemaal naar achter, en ook helemaal naar beneden. Beenruimte had ik genoeg, maar de dealer zei al direct je zit helemaal niet comfortabel in die auto. Je zit met je hoofd vooruit gebogen.

Ik wou graag een proefrit gaan maken, maar dat kon volgens deze dealer niet, want dat deden ze pas wanneer de koop bijna rond zou zijn.

Zijn er meerdere mensen die lang zijn en toch TT rijden? Wat moet ik nu doen? De dealer zei al, je kunt beter kijken voor een A4 ofzo, maar die wil ik niet! Ik wil een TT!!
door krieltje
#8588
Ben zelf 1.68cm,redelijk "klein" dus.Maar ik moet ook bukken om de stoplichten te zien,dus een beetje lariekoek.Volgens mij zijn er ook behoorlijk "grote" jongens die erin rijden.Mark bijvorrbeeld is ook een stuk groter dan mij.Die hoor ik er ook niet over.
Iig wel ff belangrijk dat je een proefritje gaat maken in zo een ding alvorens de aanschaf.Wat een verhaal trouwens over "de koop bijna rond is"
Zou maar eens naar een grotere/andere dealer gaan om mijn geluk daar te beproeven.

succes mart
door emanuel
#8593
Beste Teun,

Ik denk dat jij het beste zelf kan bepalen of de auto te klein is voor je of niet. ga er eens lekker een halve dag inzitten bij diezelfde dealer om het uit te proberen. Als je ze helmaal gek wil maken kun je ook nog motorgeluiden na gaan doen :D Ik durf te wedden dat je dan wel een proefrit mag maken... :wink:

Maar even zonder gekheid, een proefrit in een auto zoals een TT is echt een must, hoe kun je nu een auto kopen zonder er ooit in gereden te hebben. Als het nou een Astra was, die rijden allemaal beroerd, dan weet je van te voren wat je koopt :wink: Je hebt nu geen idee of je je spaarcenten wel in een auto wil steken alleen omdat hij er goed uit ziet? Ik heb het zelf ook op verschillende adressen gehad, de smoes dat ze de auto niet vies willen maken voor een proefrit als nog niet vaststaat dat je hem wel gaat kopen :? Sommige bedrijven snappen er echt niets van. Nu denk ik wel dat er misbruik gemaakt wordt door mensen die niets te doen hebben op hun vrije zaterdag en dan eens lekker proef gaan rijden in een paar exclusievere auto's. Daar zou ik als dealer ook niet vrolijk van worden.

Heel veel plezier in ieder geval bij het zoeken naar een goede TT. Mocht je twijfelen over een auto, dan zijn er wellicht forum leden in de buurt die bij een proefritje mee willen rijden, die pikken dingen die niet kloppen aan een auto er een stuk sneller uit. (vreemde geluiden e.d.)
door allewijn
#8602
Een vriend van mij is 1.98 meter. Ik dacht dat hij er ook niet goed in zou passen. Maar ik heb hem toch in de TT gezet.
Hij zat er prima in, stoel naar achteren en stoel helemaal laten zakken. Hij heeft er prima in kunnen rijden.
Verder is het zicht in de TT gewoon wennen.
Ik ben zelf vrij klein, 1.73 meter. Ik moet zwaar bukken om stoplichten te zien als ik helemaal vooraan bij het stoplicht sta. Dat is het enige nadeel van de vorm van de TT. Je hebt altijd het idee dat de zonnekleppen nog naar beneden zitten zeg maar...
Ga gewoon rijden, ik denk dat je er prima in past.
En die stoel gewoon lekker naar achter, er passen toch geen mensen achterin, dus daar is ook geen beenruimte nodig.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8606
Het zicht vanuit een TT is gewoonweg de helft van een andere Audi... maar een kennis van me is ook meer dan 2 meter en kan dr gewoon in rijden, tjah stoplichten blijven lastig of je nu 1.70 of 2 meter bent.
Wat is dat voor een verkopende partij zeg? overal mag je proefritten maken. Ik koop niks eer ik erin gereden heb, anders kunnen ze verrekken want dan hebben ze waarschijnlijk of geen zin of wat te verbergen.
door Teun
#8613
Bedankt voor al jullie reacties. Ik zou inderdaad een paar uurtjes in zo'n TT moeten rijden om te kijken of het rijden erin nu wel kan. Ik heb in de TT iniedergeval meer ruimte als in welke sportwagen tot nu toe.

Ik was hier in Eindhoven geweest bij Auto Lichtstad. Dat is de dealer die zei dat je pas een proefrit kon maken wanneer je echt tot koop over wilt gaan. Ik ben zelf 22, dus ze zullen inderdaad wel gedacht hebben het is weer zo'n dromertje.

Ik ga denk ik (wanneer het wat beter weer is) maar eens langs een aantal verkopers, en hopen dat er dan toch een Audi verkoper bij is die mij de TT een middagje mee wilt geven.

Zijn er nog meer ervaringen van lange mensen hier op het forum?
door timstudio2002
#8615
Dus het ligt niet aan mij :D . Ik had al een brief naar de gemeente amsterdam gestuurd waarom ze in godsnaam 3 maanden geleden alle stoplichten een meter hoger gezet hadden.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#8616
Een tijdje terug stond er ergens op het forum een foto van een TT met een glazen schuifdak, nu begrijp ik waarom 8)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8617
:D haha
door ruben
#8625
ik mocht wel een proef rit maken maar hij wilde eigenlijk zelf mee not duss. anders zou er in die wagen te veel gescheurt worden. duhh dat is toch ook een beetje de reden dat je een tt koopt die kan dat. dus dat moet je dan ook testen vind ik.
zelf ben ik niet lang 1.75 ja stoplichten stop ik gewoon wat eerder tot ergenis van mensen achter me . maar die zie ik toch snel niet meer als ik wat gas geef hahaha maak altijd een proef rit. laat hem het liefst ook eerst anwb keuren of zo. zodat je weet dat je geen kat in het bakie koopt. veel plezier met je proefritjes zou ik zeggen
door allewijn
#8627
De TT waar jij voor ben wezen kijken, dat was toch niet bij Wanraaij auto's hè? Wanraaij website
Want die laten je geen proefrit maken. Ze hebben daar vaak op het eerste gezicht prachtige auto's en ook vaak Audi TT's.
Maar er klopt iets niet mee... Dat is alles wat ik erover zeg.
Ik ben daar ook wezen kijken alvorens ik mijn TT bij een andere superfijne, te vertrouwen garage heb gekocht.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8632
@remarc, ik heb een hele slechte ervaring bij de ANWB meegemaakt.

ANWB keuring heb ik meegemaakt toen de koper daarop stond om die te laten doen... wat een afknapper zeg... 312 euro had ook zo in de goot gegooid kunnen worden. Wat ik daar meegemaakt heb slaat voor mij echt de plank helemaal mis.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#8634
Ik ben zelf ± 1,95 mtr, maar ik heb ruimte genoeg hoor. Stoel in de achterste stand en de rugleuning wat naar achteren, gaan de beentjes nog net mooi onder het stuur door. En inderdaad, de stoplichten zie je niet altijd, maar er zijn genoeg mensen achter me die het groene licht wel in de gaten hebben! :-) En dan ben ik toch snel genoeg weer weg .. ;-)

Mijn TT komt van Mensinck uit Steensel en die lieten mij gewoon een proefritje maken hoor, geen enkel probleem. Ook een goede service trouwens daar.
door Teun
#8638
Bedankt voor alle reacties. Jammer dat Mensinck op dit moment geen TT heeft staan anders kon ik daar een proefritje gaan maken.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#8658
Ik zag laatst nog een zwarte TT bij Auto Smolders in Westerhoven staan. Weet alleen niet of die er nu nog staat.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]