Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39082
Tja, het is natuurlijk géén Citroën, waarmee je met 70 km/u een drempel kunt nemen, zonder dat je hem überhaubt opmerkt :D
Maar ja, een TT biedt ook zoveel meer als dat :wink:
door Bigbro
#39085
Vorige week zat ik bij een vriend in de auto. Een Ford Focus station en hoorde bij dezelfde drempel alleen maar zacht de banden de drempel strelen. Zo moet het zijn. Een auto hoort niet te kraken, tenzij het een Alfa is.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39088
Het heeft alles met de constructie te maken van de hoedenplank. Een stationwagen zit ook heel anders in elkaar. Vaak hebben die alleen maar een soort van rolgordijntje ofzo achterin zitten. Het is nu eenmaal een feit dat onze hoedenplanken kunnen kraken, daar verander je niks aan helaas. Zo zal elk merk wel iets hebben wat beter kan. Wij klagen over een kraakgeluid in de hoedenplank, terwijl anderen zien hoe heel hun dashboard uit elkaar valt als ze een drempel nemen :D
Gebruikersavatar
door Peultje
#39089
true
Gebruikersavatar
door jos_br
#39120
Dacht ook slim te zijn, hoedenplank eruit gegooid, blijkt de bekleding van de achterklep zelf te kraken................(achterklep eruit is geen optie........)

Jos.
door Bigbro
#39121
Dat klopt en niet zo een beetje ook. Zorg er in ieder geval voor dat de plank bij de 2 inschuiflipjes niet de klep zelf kan raken wanneer je over een drempel of zoiets rijdt. Inmiddels heb ik gisteren na behalve de hoedenplank te hebben aangepast heel veel plaatsen volgespoten met WD40. Het kraken is nu voor voorbij. Zo kraakte het bijvoorbeeld ook onder de randbekleding aan de linkerzijkant van het voorraam.

WD40 werkt echter maar enige tijd dus zal het kraken ongetwijfeld terugkomen. Voor nu is het heerlijk stil en zie ik elke komende hobbel of drempel voorlopig even met vertrouwen tegemoet.
Bigbro
door koenders80
#41195
Breed schreef:Er was ook nog een haakje afgebroken.. :? maar dat heb ik gefixed met twee popnagels. Gaatje boren en erin lijmen.. 't zit weer prima!
Afbeelding
Thanks voor deze foto dit heeft nu mijn probleempje opgelost van de gebroken uitsteeksels.

Dit is nou echt een van de voordelen van een Forum zo als deze.

groetjes en bedankt

Jeroen
door Lookingfortt
#42015
de foto's uit de startpost zijn verdwenen, akan iemand ze weer uploaden?
door allewijn
#42618
Lookingfortt schreef:de foto's uit de startpost zijn verdwenen, akan iemand ze weer uploaden?
Niet nodig! er is nml. een mooie PDF van gemaakt, hier te downloaden: http://www.audittclub.nl/downloads/cate ... cumentatie
:wink:
door Lookingfortt
#42730
allewijn schreef:
Lookingfortt schreef:de foto's uit de startpost zijn verdwenen, akan iemand ze weer uploaden?
Niet nodig! er is nml. een mooie PDF van gemaakt, hier te downloaden: http://www.audittclub.nl/downloads/cate ... cumentatie
:wink:
bedankt , echter heb ik nu een nieuw probleem, ik krijg echt met geen mogelijkheid die plank van elkaar.

Als ik een schroevendraaier ga wurmen beschadig ik hem echt, iemand tips hoe ik hem van elkaar krijg, de twee helften bedoel ik eh!!!
Gebruikersavatar
door Adeejay
#59406
Ik heb die topic gezien gelezen.
En vind het allemaal een beetje omslachtig.
Wel leuke foto's erbij dat je binnen in de rand het moet bekleden, nog wat ijzerdraad er rondom aan de binnekant spannen en dan nog eens alles lijmen! Beetje amateurtjes werk. En als het nu weer los moet? Alles vastgelijmd! Hahaha
Beetje raar niet als ie dat in het begin nooit heeft gedaan en dan dit allemaal doen om het op te lossen. TERWIJL HET ZO MAKKELIJK IS!!!!

Wil je weten hoe je het gekraak stopt?
Binnen 10min is dit verholpen. Let op!

Vraag je eens af hoe het kan dat ie tijdens de ontwikkeling van de auto en het testen dit de testrijder niet is opgevallen of heeft gehoord?
Nou?? Omdat ie dat in het begin nooit heeft gedaan!!! Goed zo!
Nu, hoe kan dat dat ie het nu wel doet?? Kunstof zet immers niet uit, dus het kan niet gaan vrijwen ineens op elkaar!
Nou heel simpel, tussen elk druk-bevestigingspunt (dat is waar je de bovenste afwerkingsrand mee vastklikt aan de hoedenplank) zat een klein mopje Lijm/Kit. En als het goed is zie je dat ook nog in die gaatjes een beetje zitten. Zwarte kit.
Nou dit was bij productie nog elastisch. Maar na 5jaar is de rek er voort uit, en wordt het hard.
En dan krijg je dus vrijwing in de gaatjes van het pinnetje dat erin zit om het zooitje bij elkaar te houden.

Nou dus wat kun je doen?
Heel makkelijk, je krapt met een klein schroevendraaiertje de gaatjes open. (Wat heel makkelijk gaat, als ze niet in je ogen schieten.)
EN NU KOMT HET!
Want je kunt dit weer met kit doen, maar dan heb je over 1jaar weer hetzelfde en moet ik hier weer alles uit eggen. hahaha.
Je plakt over elk gaatje een stukje plakband. Gewoon kleine stukjes er een beetje los op leggen.
Als je alle gaatjes hebt bedekt, en vergeet daarbij niet de metale strips die in de zijkant in de hoedenplank zitten dan klik je de afwerkrand op de hoedenplank.

En wat denk je dat hij nu niet meer doet??? Juist kraken!! En ook niet over 5jaar.
Hahahahaha
door allewijn
#60501
Adeejay schreef:Ik heb die topic gezien gelezen.
En vind het allemaal een beetje omslachtig.
Wel leuke foto's erbij dat je binnen in de rand het moet bekleden, nog wat ijzerdraad er rondom aan de binnekant spannen en dan nog eens alles lijmen! Beetje amateurtjes werk. En als het nu weer los moet? Alles vastgelijmd! Hahaha
Beetje raar niet als ie dat in het begin nooit heeft gedaan en dan dit allemaal doen om het op te lossen. TERWIJL HET ZO MAKKELIJK IS!!!!
Beetje denigrerend hoe jij hier over mijn oplossing praat!
Deze oplossing heeft voor veel mensen al een prima oplossing geboden en het is beslist niet amateuristisch!
Jammer dat je doet alsof jij de enige echte juiste oplossing in pacht hebt!
Laat de mensen jouw oplossing maar testen, ik hoop dat het werkt.
Zo ja, dan is jouw oplossing ook een keurige oplossing.
Mvg,

Tim
Gebruikersavatar
door sweeper
#60505
allewijn schreef:Beetje denigrerend hoe jij hier over mijn oplossing praat!
Deze oplossing heeft voor veel mensen al een prima oplossing geboden en het is beslist niet amateuristisch!
Jammer dat je doet alsof jij de enige echte juiste oplossing in pacht hebt!
Laat de mensen jouw oplossing maar testen, ik hoop dat het werkt.
Zo ja, dan is jouw oplossing ook een keurige oplossing.
Mvg,

Tim
Na het nu gelezen te hebben, ben ik het met je eens Tim dat het niet netjes naar jouw toe is. Jouw oplossing werkt zeker zo goed.

@ Adeejay - let een beetje op hoe je het opschrijft. Er zullen altijd meer opties naar een oplossing zijn, maar dat maakt de andere niet gelijk slecht.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#60510
@ Adeejay
Wellicht is het voor de anderen wel interessant hier wat foto's van te maken en net als bij de oplossing van Tim er een werkbeschrijving aan toe te voegen. Vooral voor de wat minder getalenteerde techneuten zal dat zeker een aanwinst zijn. Bovendien creëren we zo een eigen databank met oplossingen, specifiek voor de TT :wink:

Graag zien we ook dat nieuwe forummers zich even voorstellen in het daarvoor bestemde topic. Uiteraard zijn we erg benieuwd naar je TT, dus een foto o.i.d. wordt altijd zéér gewaardeerd! :)

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door TTurbo
#62521
Zo, wat een goeie tips jongens.
Ik heb laatst m'n TT gekocht (zie voorstelrondje: http://www.audittclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6129 )
Nu was ' ie op twee punten luidruchtig,

1: Continental achterbanden die gigantisch zoemden, alsof de lagers versleten waren.
Na deze tip, banden vervangen (waren ook al aardig aan het slijten) en weg gezoem!

2: Vreselijk goedkope gekraak vanuit de hoedenplank, en ja hoor, daar hebben de TT liefhebbers op dit forum ook al uitgebreidt onderzoek naar gedaan.

Ik heb hem zojuist geopereert. Alhoewel de toon in het verhaal van Adeejay een beetje afkeurend was richting Tim wilde ik deze manier wel graag uitproberen.
Want ik moet zeggen, als het werkt, dan zijn er wel minder spullen nodig (rolletje tape).
Ik heb hem net terug in m'n TT gefietst, dus een uitslag van de kraak- en duurtest kan ik nog niet geven.
Wel wil ik erbij vermelden dat ik bedradingstape heb gebruikt daar dat een soort van elastisch is. Ik denk zelf dat gewoon plakband een minder goed idee zal zijn (weinig demping/ elastisiteit zeg maar).
In ieder geval Adeejay en Tim, bedankt voor de tips!
Wordt vervolgd...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]