Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31497
Ik ben benieuwd voor hoe lang je ervanaf bent. Ik dacht dat het ook kraak vrij zou zijn. Maar helaas :(

Soms..... grrr... :lol:

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door bazzz
#31516
ik heb de muziek altijd net hard genoeg staan dat ik er niets van hoor ;)
door thomasl
#31518
Ik heb geen hoedenplank (vorige eigenaar heeft ze nog denk ik), dus ook geen last van vervelend gekraak :-)
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31520
en ik heb nog nooit een enkel kraakje uit m`n hoedeplank gehoord gelukkig :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door Mischa
#31522
dennis_86 schreef:en ik heb nog nooit een enkel kraakje uit m`n hoedeplank gehoord gelukkig :lol: :lol: :lol:
Wacht maar :twisted: haha
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31527
mijn auto heeft nog geen tonnen gereden hoor, ik zit nog maar op 60.000 km. en zou hij gaan kraken zou
maak ik wel zo`n hoedenplank als die tt die william postte
door Bigbro
#39059
Vandaag de hoedenplank opnieuw aangepast maar het helpt niet voldoende. Elke drempel grkekrjfljg. Om gek van te worden. Ik ga een andere oplossing bedenken.

Bigbro
door HansTT
#39063
De jongens bij ons op de zaak gebruiken vaan cel band/ PE band voor het plaatsen van beglazing.
Dit kun je in verschillende kleuren en diktes krijgen, het is een soort rubberen plakbandje.
Zwart van kleur, 6 mm breed en ca 4 mm dik.

Wellicht zou dit een einde kunnen maken aan het gekraak..
Gelukkig heb ik er zelf (nog) geen last van....

Groetjes, Hans.
Gebruikersavatar
door tony
#39065
:D hee hans TT,

de grootte vraag is..... hoe komt jouw super soort rubbere plakbandje.
in mijn hoeden plank :D :D ....... :wink:

of anders.. waar is het te verkrijgen???

hoort het wel
:D groetjes ton
Gebruikersavatar
door sweeper
#39066
tony schreef::D hee hans TT,

de grootte vraag is..... hoe komt jouw super soort rubbere plakbandje.
in mijn hoeden plank :D :D ....... :wink:

of anders.. waar is het te verkrijgen???

hoort het wel
:D groetjes ton
Beetje redelijke bouw materialen handel zal wel iets van glasband of dergelijks op voorraad hebben of probeer bijv. Glasdiscount-shop

Of misschien handeltje voor JOOP
door HansTT
#39067
Ik woon in Friesland, en kan voor de liefhebbers wel wat regelen.
Het is zonde om een hele rol te kopen voor zo'n kleinigheid toch ?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39073
De echte beglazingsband vind je minder snel in de doorsnee bouwmarkt; deze worden vaak bij een compleet montagepakket voor een deur geleverd. Wel is er van die tochtweringsband verkrijgbaar in verschillende materialen en vormen. Ik denk dat je daar ook al heel aardig mee uit de voeten kunt komen :wink:
door HansTT
#39077
Happy Socks schreef:De echte beglazingsband vind je minder snel in de doorsnee bouwmarkt; deze worden vaak bij een compleet montagepakket voor een deur geleverd. Wel is er van die tochtweringsband verkrijgbaar in verschillende materialen en vormen. Ik denk dat je daar ook al heel aardig mee uit de voeten kunt komen :wink:
Is waar maar echte PE band is veel fijner van opbouw dan tochtwerende band.
Bovendien kun je PE band ook in echt rubber verkrijgen voor "droge" beglazing.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39078
Klopt, overigens bestaan er wel wat fijner opgeschuimde tochtbanden. Je zou daar een dubbele laag van kunnen nemen bijvoorbeeld.
Het doel is om de twee helften van de hoedenplank onder een ietwat geforceerde spanning samen te brengen, zodat ie wat stijver wordt. Ikzelf heb er destijds wat van die foamtape tussen gedaan, wat ook niet een al te hoge dichtheid heeft, maar wel een behoorlijk verschil opleverde. Eigenlijk had ik er een tweede laag nog tussen moeten doen, maar alles zat al weer in elkaar, dus heb ik er aan de onderzijde een nylon touw in de binnenrand gedrukt met een platte schroevendraaier.
Het gekraak is sindsdien eigenlijk te verwaarlozen, hooguit op een hobbelige klinkerweg of in een scherpe bocht als je ineens je stuur omgooit, dan wil ie af en toe nog wel eens een keer een knakje geven. Al met al kan ik er goed mee leven :)
Het maakt dus niet zo heel veel uit 'wat' je gebruikt aan materiaal, als het maar voldoende opvulling geeft.

Groeten
Joop
door Bigbro
#39079
mijn gekraak is min of meer voorbij sinds de truc met de isolatietape en het vilt, maar als ik iets te hard over een drempel ga gaat de plank klapperen!!!!!!!!!!!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]