Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#9135
Al de auto's die ik gehad heb werden vaak getrakteerd op een lekkere was- en poetsbeurt. Ik was&poets best vaak (liefst iig elke maand poetsen).
Nu heb ik echter nog nooit een zwarte auto gehad. Nu ik dus én een zwarte én een TT heb verdient dit dus extra aandacht.
Ik heb dan ook wat vragen:

Vorige week heb ik mijn TT voor het eerst zelf gepoetst (ik heb hem pas net), ik heb dit gedaan met:
Turtle Wax Color Magic Plus, zwart van kleur
(Turtle Wax Color Magic Plus)

Dit product is mij goed bevallen, zeker omdat er een zogenaamde chipstik bij zat. Zeg maar een zwarte lippenstift waarmee je krasjes perfect kan vullen.
De auto glimt weer prachtig.

Alleen wat is nou de beste wax? En hoe kun je het beste poetsen? Met de hand? Met een poetsmachine?
Ik heb uiteraard het liefste dat de glans zo lang mogelijk blijft zitten en dat de TT de volgende keren zo makkelijk mogelijk met enkel water (en evt. een spons) weer glanzendschoon te krijgen is. Ook zoek ik zeg maar 'de gulden middenweg'. Dus producten die makkelijk aan te brengen zijn, zodat het leukt blijft om in het weekend in 2 tot 4 uur de TT mooi te krijgen en je niet 7 uur staat te poetsen met lamme armen.

Ik weet van het bestaan van de prachtige meguiars producten. Ik weet echter niet of de ontzettend hoge prijs van deze producten het geld echt waard is.
(Aangezien zo'n fles Turtle maar iets van 15 euro kost)
door Jerremy
#9141
Poetsen doe ik met Meguiars.
Zeker een veel betere kwaliteit wax en reinigings artikelen dan Turtle wax.
Ik zal hier niet een hele uitleg gaan geven, maar kijk maar eens op www.meguiars.nl
Daar is ook nog een forum, daar kan je ook nog wat hulp vinden.
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#9142
ik doe het ook bijna altijd met die turtle color wax.. werkt prima
door ruben
#9147
heb vandaag nog ff gepoetst en in de Meguiars wax gezet ik moet zeggen dat spul is echt super. heb vroeger ook andere producten gehad om mee te poetsen maar nooit ging het zo glimmen. wat ik ook een goed spulletje vind is dulon. zit er wat langer op maar vergt ook meer tijd om het goed op te brengen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9150
Meguiars :D werkt super!
Gebruikersavatar
door jos
#9177
hallo forum !!!!
over poetsen gesproken;..........
iemand ervaring met protech ?????
ik heb mijn tt laten behandelen en wil hem nu wassen en zelf poetsen
wat te doen?

jos
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9179
Contact opnemen met Protech, wat wel en niet mag, want zomaar met vanalles erop zou die behandeling nadelig kunnen beinvloeden misschien...

De bron is Protech, dus daar is de informatie gericht te halen!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]