Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door Overdrive
#9325
hallo TT-liefhebbers,

In afwachting van mijn 1.8T 225 PK Quattro TT met 90.000km uit 12-2000 heb ik mezelf alvast maar bij dit forum aangemeld!
Het leek me leuk om dit meteen in te luiden met de betekenis van TT. ik was al een tijdje op zoek naar de betekenis van TT , maar ook op dit forum kon ik het niet terugvinden. Uiteindelijk heb ik het toch op het web gevonden en natuurlijk wil ik dat hier even delen, zeker voor diegenen die zich al tijden afvragen wat het nou betekent!

"The TT was first shown as a concept car at the 1995 Frankfurt Motor Show. The design is credited to J Mays and Freeman Thomas of Volkswagen's California design studio. The name is an abbreviation of "Tourist Trophy", an annual road race on the Isle of Man (see: Isle of Man TT), not "twin turbo" as is sometimes assumed. Turbocharged models only feature a single turbocharger. It also refers back to the NSU TT, a small rear-engine model with a formidable racing pedigree that NSU produced in the 1960s and was based on the NSU Prinz, although the modern TT shares next to nothing with that model's design concepts. The original abbreviation TT comes from the old NSU marketing slogan "Technik und Tradition"."

met vriendelijke groet,
Dimitri
Gebruikersavatar
door charlotte
#9326
Dat is leuk om te weten inderdaad, heb het me ook al eens afgevraagd.
Bedankt voor deze info.

groetjes,
charlotte
door Overdrive
#9331
En dit is overgrootvader van onze huidige TT!
de NSU TT uit 1964.
Respect ;-)

Afbeelding


Greetz,

Dimitri
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]