Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#9451
Aangezien de tank van onze TT's behoorlijk wat litertjes omvat, is het soms nogal lang wachten bij de benzinepomp.
(Kreeg gister weer een hartverzakking toen ik 83 euro af mocht rekenen voor BP Ultimate)

Ikzelf heb altijd een hekel aan het continu vasthouden van die slang om te tanken en dan de hele tijd te wachten alvorens hij vanzelf, door tegendruk afslaat.
Ik heb dan ook tijdens het tanken ontdekt dat de binnenkant van onze tankdop precies onder de hendel van de slang past.
Op deze manier doe je dus de hendel in de tank van de TT, vervolgens stop je de binnenkant van de benzinedop aan de onderkant van de hendel en voliá hij tankt automatisch. Je kan lekker om je heen kijken en hij slaat vanzelf af.
Door de solide constructie van de vulopening van de TT blijft alles ook altijd netjes zitten en hoef je niet bang te zijn dat de slang er ineens uitfloept en er zo vrolijk in het rond gesproeid wordt.

Ik heb er een fotootje van gemaakt:
(niet al te scherp, maar bedoeling is duidelijk)
(En let niet op de rest van de slang, het is BP Ultimate, er zit dan allerlei onzin op de hendel)
Afbeelding

(Eigenlijk is dit natuurlijk hetzelfde principe als vroeger. Toen kon je met het kleine ijzeren palletje dat op de hendels zat hetzelfde bereiken. Vanwege veiligheid zijn deze tegenwoordig echter bij alle benzinepompen verwijderd)
Gebruikersavatar
door charlotte
#9455
De reden dat je niet meer zonder handen kunt tanken is vanwege veiligheid gedaan.
Het kan namelijk gebeuren dat je bijv. tijdens het tanken even in de auto iets gaat pakken en door statische lading dan een steekvlam veroorzaakt zodra je de hendel weer vastpakt. Je hele TT kan zomaar in de fik gaan. Er zijn wat filmpjes van op internet te zien volgens mij.

Dus ff opletten maar met deze handigheid.

gr,
charlotte
door allewijn
#9460
Het gedeelte met betrekking tot de veiligheid heb ik begrepen. Het is inderdaad oppassen Charlotte.
Het is puur een handigheid als je verder niets aanraakt. Gewoon erbij blijven staan.
En misschien handig voor mensen die gauw last van kramp hebben, sommige hendels gaan nml vrij zwaar.
Verder zullen er uiteraard voorbeelden zijn van auto's die compleet in de brand vliegen. Enkel, vraag je af in hoeverre dit kan. Dit kan enkel ontstaan door gasvorming waarbij een vonk komt. Je peuk oid in een plas benzine gooie levert bijvoorbeeld ook geen fik op. De dampen/gassen daarintegen zijn zeer brandbaar.
Gebruikersavatar
door charlotte
#9462
Je hebt inderdaad gelijk dat sommige grepen erg zwaar gaan.
Ik heb vrij kleine handjes en kan sommige hendels niet eens fatsoenlijk dichtknijpen. Erger is nig als ze er van die stomme plastik reclame kappen op hebben zitten....ggrrrrr.
door allewijn
#9464
Ook ik heb vrij kleine handen (voor en man dan), dus is dit wel prettig, zo tanken zonder handjes.
Probeer het maar eens uit, dan heb je ondertussen tijd voor andere dingen. Zoals andere heren die staan te tanken het hoofd op hol te brengen ofzo :wink:
Gebruikersavatar
door charlotte
#9465
haha ja dat is leuke bezigheid..... :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9476
Die tankstations vol in de hens staan idd op internet... t zal je maar gebeuren.
Gebruikersavatar
door TT-trucker
#14571
dat is idd gemakkelijk had ik nog niet eens bij nagedacht maar zo gemakkelijk vliegen auto's niet in de hens hoor daar is echt wel wat meer voor nodig dan een klein statisch vonkje lijkt mij
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14771
klopt, vraag t de pomphouders maar eens, die lachen om die filmpjes op internet.
Gebruikersavatar
door Alexander
#14772
Tja, er zijn ook pinnetjes te krijgen die je in de hendel kunt steken om hem te vergrendelen. Maar aftanken moet je toch echt met je handjes doseren ;).
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#15166
Hallo

Het kan zijn dat ik niet helemaal mee ben,maar bij ons hier in Belgie kan je nog steeds de hendel blokeren d.m.v.
een klepje dat je naar achter moet duwen.
Hebben jullie dat in nederland dan niet,want het lijkt me op de eerste foto met de tankdop wel te zitten!
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#15168
ik bedoel dat koperkleurig plaatje wat je ziet boven de tankdop,gewoon naar achteren duwen
Gebruikersavatar
door vgamb
#15171
Klopt, die zijn in Nederland een jaar of zeven geleden allemaal verwijderd. Volgens mij als enige land ter wereld :roll:

Ik was van de week aan het tanken, wordt ik gebeld. Ik neem aan, zwaailampen, alle pompen uit. Damn, ik leek wel een crimineel. Bellen mag dus niet bij een tankstation ben ik nu achter. En iedereen blij met mij joh, de mensen die ook stonden te tanken. Moesten allemaal eerst afrekenen en dan verder voltanken. En weer afrekenen :D :D :D
door allewijn
#15172
Het hendeltje zit idd nog wel op de nederlandse pompen, maar het ijzeren pennetje is verwijderd dus er valt niets meer te klikken!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#15173
Hier vlak bij de grens met België zie je nog weleens een pomp met zo'n palletje erop. Is wel erg makkelijk moet ik zeggen. Maar ja, de pomp waar ik meestal tank heeft bediening, dus ik tank eigenlijk altijd al handsfree :D :D

Groeten
Joop
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]