Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Lucid_R1
#9701
Hallo,
ik ben van plan een tweedehands wagen te kopen en heb m'n oog laten vallen op een Audi TT Coupé, na wat googlewerk ben ik op dit forum terecht gekomen. Voor ik een verkoper blij maak wou ik me toch eerst wat verdiepen in atl. details en waar kan je dat beter doen dan op een forum met TT experts ;) M'n vooropgesteld budget voor de wagen gaat tot 20k vandaar ik me richt op bj 2001-2003, ik vroeg me hierbij af of er in deze jaren noemenswaardige verschillen zijn (1.8 versie).

Momenteel twijfel ik tussen volgende 2, de vraagprijs voor beide wagens = 17950? (België):
- 1.8, 180PK Quatro, bj 2001 met 66.000km op te teller
- 1.8, 180PK, voorwielaandrijving, bj 2002 met 46.000km op de teller

Alle advies/opmerkingen over het bovenstaande is meer dan welkom, volgend weekend zou ik m'n aankoop willen doen - foto's volgen dan natuurlijk :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9712
dan nam ik de 2001, Quattro, eenmaal als je dat gereden hebt wil je niet meer zonder :D
zijn ook iets minder voorkomend dan de variant zonder Quattro dat die op den duur iets waarde vaster zullen blijven zoals nu ook t geval is gezien de vraagprijs. RIjdt stukken fijner door de aandrijving achter i.t.t. alleen fwd. Voor mij is die keuze niet moeilijk: Quattro
door Lucid_R1
#9726
Bedankt, volgend weekend probeer ik een proefrit te regelen met de Quattro en als die me bevalt (waar ik niet aan twijfel) :) ga ik over tot de aankoop.
Mijn kennis zit vooral in tweewielers waar ik dagelijks mee op de baan ben voor woon-werk verkeer, zijn er bepaalde zaken waar ik best op let tijdens de proefrit?

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9784
Ik rij zelf Quattro en af ent toe ook zonder in die van mn ouders, ook mijn vader die met mn auto af en toe rijdt merkt het verschil goed op. Quattro ligt lekker op de weg, het gewicht ligt wat lager door de quattro techniek dus de auto ligt strakker op de weg.

- dakstrips, als die blaasjes in de lak vertonen geen nood maar laat ze spuiten door de verkopende partij voor aflevering. En anders kost het je een 75 - 100 euro voor 2 strips opnieuw in kleur te laten zetten.
- controleer alles wat aan lampjes in en op de auto zit, alsmede de ECC, en of echt alles werkt en functioneert.
- Quattro systeem controleren op tikken, 2 wielen in de berm in stilstand, vervolgens de esp eraf halen met de knop op t dashboard, volgas optrekken en goed opletten dat het onder je geen tikken vertoont, dan de auto weer in stilstand en de esp er terug op en trek vervolgens weer goed op. Je merkt direct of er tikken zijn en dat de esp daadwerkelijk functioneert. 2 vliegen in één klap dus.
- ABS, goed hard op de rem gaan staan en dan trapt het pedaal onder je voet terug, dat gaat tikken/klappen.
- raam mechanisme, je kan in de rubber zien hoe ver het raam in de rubbers dient aan te sluiten, rij een stuk met 80 - 130 km/h en luister of er windruis ontstaat langs het raam of de ramen af vand e portieren, indien dit het geval is moeten de ramen afgesteld worden.
- verder alles checken van plaatwerk e.d. of de kieren/naden gelijk lopen van afstand en niet dat er delen scheef zitten wat op een schade verleden kan duiden.
- historie nalopen

succes
door allewijn
#9923
Lucid_R1 schreef:Bedankt, volgend weekend probeer ik een proefrit te regelen met de Quattro en als die me bevalt (waar ik niet aan twijfel) :) ga ik over tot de aankoop.
Mijn kennis zit vooral in tweewielers waar ik dagelijks mee op de baan ben voor woon-werk verkeer, zijn er bepaalde zaken waar ik best op let tijdens de proefrit?

Afbeelding
De foto die hierboven staat: Is dat de TT die je uiteindelijk aangeschaft hebt? Want dit is volgens mij geen quattro waar jij het over had (tenzij het een 180pk quattro versie is waar ook nog eens de quattro emblemen van verwijderd zijn)
Gebruikersavatar
door MARK
#9924
:D Uit België??? .......nou dan eerst maar een nieuw onderstel met die kaboem kaboem wegen daar!!! Ooh en over steenslag maar niet te spreken....


...................... :) ..............ooooh sorry hoor :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]