Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ruben
#9913
Hoi heb last van algen groei bij mijn ramen en in onder mijn tankdop.
Weet iemand hoe ik dit weg krijg en dat het niet meer terug komt voorlopig?

al vast bedankt.

Ruben
door emanuel
#9920
De auto vaker wassen en hierbij ook die gebieden goed schoonmaken voorkomt algengroei. Langs je ruiten zou je een zachte tandenborstel kunnen gebruiken, rond de tankdop zou ik wat voorzichtiger zijn. Heb je evt een hoge druk reiniger met een verstelbare sproeilans? Je mag nl niet met té hoge druk op je auto, daar kan je de lak mee beschadigen. Het is wel effectief tegen algen.

Poets ze !
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#9926
Invetten? :dontknow: Volgens mij kun je daarvoor een kunststof-/rubberopfrisser gebruiken, spraybussen bij Halfords e.d. verkrijgbaar. Wel eerst goed wassen en het rubber goed droogmaken.

Succes :smt023
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9928
met warme tot hete hogedruk zeker 1 meter van je lak wegblijven... anders kun je voor een dure grap komen te staan

alg haal ik weg met flinke scheut groene dreft in lekker net niet te heet voor je handen warm water, dan gewoon met een theedoek en een zachte tandenborstel de boel lospoetsen
Laatst gewijzigd door Ronnie op za mar 31, 2007 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
door Speedster
#9940
Inderdaad met de hoge drukspuit bij de wasstraat is het zo weg gespoten.
Maar let op !!! als je de lak mooi wil houden, rij dan niet door de wasstraat. :?

Gr. Pascal
Gebruikersavatar
door MARK
#9942
:D 1 Meter van je lak wegblijven??????????? :lol: .........dan kun je net zo goed door de mist gaan rijden! :smt005
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9979
Zet em maar es goed warm Mark... lak knalt dr zo vanaf als je een professionele hogedrukspuit op 220v en 380v hebt, heerlijk op de warmste stand zetten, erg gaaf bij sloopwagens je ziet hele stukken dr af knallen. DIe huis tuin en keuken gevallen zijn saai ook die van die wasboxen... die worden nie heet :D
door ruben
#9994
bedankt zal het proberen met een tanden borstel. als dat niet gaat dan maar hoge druk op afstand.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]