Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#9945
Hoi allemaal,

vanavond was ik op weg naar mijn ouders. Het was rond 17:30 uur en het was vrij rustig op de A29 R'dam - Dinteloord. Aangezien het vrij rustig was reed ik met een behoorlijke gang (160 km/u op de teller) naar mijn ouders. Op een gegeven moment komt er met een noodgang een zwarte Seat Leon voorbij en gaat zodra hij mij voorbij is vol in de ankers, en ik had het al in de gaten.......STOP POLITIE. Ik al soort van balen want ik denk dat wordt een behoorlijke bekeuring.

Ik stap uit en begin meteen tegen die gasten: ja ik weet het, ik reed te hard, eigen schuld - dikke bult. Nog niks aan de hand tot ze me om mijn rijbewijs vragen en meteen tussen neus en lippen door zeggen dat hij ook meteen ingevorderd is omdat ze 181 km/u gemeten hadden. Ik begon natuurlijk meteen te jammeren omdat ik zelf 100% zeker weet dat ik niet harder dan 160 km/u gereden heb (niet op snelheidsmeter en niet op Tomtom).

Maar nu komt het, ik zeg tegen die gasten....dit is toch zo'n videosurveillanceauto? En inderdaad, het was er zo-een. Dus ik zeg meteen dat ik de beelden dan wel terug wil zien. Volgens hun nog geen probleem maar eerst de papierwinkel afhandelen (dus ook het inbeslagname-formulier van m'n rijbewijs) en dan zou ik de beelden mogen zien. Enfin, papieren ingevuld dus ik vraag wederom om de beelden. Toen werd er ineens verteld dat dit niet ging gaan omdat het maar een zeer korte opname was en hier dus geen beelden van waren maar ze konden me wel het resultaat van de meting laten zien. Het enige wat ik dus te zien kreeg was dat ze een meting over 836 meter (KORTE meting?????) hadden gedaan en dat de gemiddelde snelheid inderdaad 181 km/u is, maar nergens is te zien dat hun op gelijke afstand bleven van mij. Wel zeiden ze dat ze flink hun best moesten doen om bij me te komen, dus wat ik denk is dat ze een meting hebben gedaan op het laatste moment dat ze bij mij in gingen lopen.

Is er hier iemand die weet of men verplicht is om de beelden te laten zien en indien men deze niet kan laten zien de inbeslagname/boete wel wettelijk is?

Ik hoor het graag want ik moet de komende (max. 10) dagen nu met het openbaar vervoer naar m'n werk.

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#9946
De meeting behoort plaats de vinden op een traject waarbij de afstand tussen de twee voertuigen gelijk blijft zodat er geen snelheidsverschil onstaat tussen de twee auto's. Dit zou je aan de hand van de videobeelden kunnen vastleggen. Eventuele verschillen in meening tussen jou de de officier over het verrichten van de meeting (duur, lengte van het traject e.d.) zul je bij de rechter glad kunnen strijken. Maar let op! De rechter ziet videomateriaal als keihard bewijs van schuld dus de kansen zijn nihil.

En je had over gem. 181 km/h. Dat is 1 km/h over de grens van invordering bij een snelheidsovertreding op een snelweg zonder restrikties (max. toegestane snelheid = 120 km/h). D.w.z. 180 km/h of harder = rijbewijs kwijt. Maar hoe zit het met de gebrukelijke correctie? Of was het 181 km/h na correctie? Zo ja, dan...

Sterkte ermee :smt023

P.S. Volgende keer goed in je spiegels kijken wie "meerijdt" of wie je aan 't inhalen bent als je 't aan het "vloeren" bent!
Gebruikersavatar
door MARK
#9949
:shock: ........vind het allemaal erg duister van oom agent :smt017 .......Koos Spee :albino: heeft typisch centen nodig......Mijn god wat verafschuw ik dat volk :smt078 :smt093 :smt097 :pukeright: :violent3:

:arrow: Maar voor iedereen die een "slechte" jeugd heeft gehad en vroeger werd geplaagd om z'n puistensmoel........ga bij de Politie, kun je ze eindelijk terugpakken.

N.B.: Er zijn natuurlijk ook zat serieuze agenten die echt iets willen beteken voor de samenleving .......maar bovengenoemd type krijgt van mij geen respect.
Laatst gewijzigd door MARK op za mar 31, 2007 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door remarc
#9953
Dat is shit :cry:
Ik ben verleden week ook weer geknipt, maar die viel gelukkig mee (dan zat er waarschijnlijk iemand voor mij die niet harder ging :D ). Hoe het zit met invordering van rijbewijzen weet ik niet, maar dat wat Quatro boy schreef:

"En je had over gem. 181 km/h. Dat is 1 km/h over de grens van invordering bij een snelheidsovertreding op een snelweg zonder restrikties (max. toegestane snelheid = 120 km/h). D.w.z. 180 km/h of harder = rijbewijs kwijt. Maar hoe zit het met de gebrukelijke correctie? Of was het 181 km/h na correctie? Zo ja, dan... "

klopt niet helemaal. Rijbewijs wordt bij 50 km /uur overschrijding (na correctie) ingevorderd, dus betreft het hier niet 1 km , maar 11 km /uur te hard.

Tevens geef ik MARK ook gelijk!!
Gebruikersavatar
door truckrukker
#9954
De gemeten gemiddelde sneheid was 181 km/u, na correctie 176 km/u. Vanaf 50 km/u overschrijding gaat men over tot invordering van het rijbewijs.

@Quattro Boy Het is inderdaad zo dat ze schijnbaar een meting hebben verricht maar het was in mijn geval niet mogelijk om de beelden terug te zien. Vandaar dat ik het een beetje dubieus vindt. Het enige wat ze mij konden laten zien was het resultaat van de meting maar niet een opname van de meting zelf. Het is dus niet te controleren of de afstand tussen mij en hun hetzelfde is gebleven.

Heeft iemand een idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat je je rijbewijs weer terug hebt? En hoe hoog de boete zal zijn (het is wel de eerste keer).

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#9955
Als ik de tv-programma's moet geloven, dan kunnen ze zelfs al een meting verrichten via hun eigen km-teller.
Gewoonlijk wordt het rijbewijs opgestuurd naar de officier van justitie en die moet binnen 10 werkdagen een antwoord hebben. Wanneer het de eerste keer is ( en je hebt verder geen andere noemenswaardige overtredingen gemaakt, lees alcohol, (ernstige) aanrijdingen, enz. dan zal het waarschijnlijk uitdraaien op een fikse boete. Let er wel op dat deze overtreding geruime tijd genoteerd zal blijven staan en dat dit ook meegenomen wordt als je nog eens gepakt wordt!

Al met al is het natuurlijk enorm balen en ik gun het ook niemand. Ik pleit er, net als Jeremy Clarkson, voor om een minimum snelheid in te voeren van 160 km/h. :)

Veel sterkte Dennis, en ik hoop dat je dagelijkse werkzaamheden er niet al te veel onder zullen lijden.

Gr. Joop
Gebruikersavatar
door jos
#9958
ik heb een keer ; ná correctie 136km p.u gereden op een weg waar je 80 mocht =485 euro + 1 week kwijt
139 km op een weg van 100km=185 euro

succes
het overkomt eens de beste!
als je maar niemand in gevaar brengt
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#9959
@Remarc
Inderdaad mijn fout, 170 km/h is de norm.

@Mark
Laat Cees 't maar niet horen over welke mensen als struikrovers van Koos S. zouden moeten gaan werken. :smt005

On topic
De boete zal denk ik ergens tussen de EUR 800,- en 1.000,- komen te liggen. Maar dat is een schijntje i.v.m. boetes in Zwitserland. Ik heb er eentje liggen voor 36 km/h te hard van EUR 1.200,-. Een brief sturen waarin staat dat je je rijbewijs nodig hebt om je werk te kunen verrichten zal teruggave enkele dagen vervroegen. Een kennis van mij heeft maar 4 dagen zonder gezeten, dus wie weet.

Succes
door allewijn
#9975
Inderdaad, de dienstvoertuigen van de politie zijn allen geijkt. Zowel de herkenbare als vele onherkenbare voertuigen.
Dit betekend dat ze zelfs zonder specifieke meet-apparatuur een meting kunnen verrichten.
Aangezien iedere diender de eed cq belofte heeft afgelegd wordt er van hem verwacht een eerlijke objectieve meting te doen.
Dat je twijfeld, aangezien je de videobeelden niet te zien kreeg, kan ik heel goed begrijpen.
Het betekend echter niet dat de meting niet 'wettig' gedaan is. Zolang meetafstand en snelheid op de overtreding cq misdrijf terug te vinden zijn is dit voldoende om tot vervolging van het overtreden feit over te gaan.

Ik wens je sterkte...
Normaliter, mits je geen recidiven hebt, zal je je rijbewijs zo'n 9 dagen kwijt zijn.
Tevens komt er uiteraard een geldboete bij kijken. Ik meen rond de 400,- euro...
Even slikken...
Laat het een les zijn voor de volgende keer.

Tis altijd makkelijk praten als 'buitenstaander', maar probeer nooit harder te rijden dan max. 50km/u extra op wegen waar de pakkans goed aanwezig is.
Overigens kan bezwaar indienen nooit kwaad. Mocht jij volledig overtuigd zijn van het feit dat je absoluut langzamer hebt gereden, kan je deze zaak prima voor laten komen. Dit kost je wel tijd en energie, maar de strafsom zal er nooit hoger door worden.

P.s.: De tellers van onze TT's wijken trouwens niet eens zo gek veel af van geijkte tellers! :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9982
Sterkte dr mee, ik had eerst de beelden gevraagd en mooi niks getekend alvorens ze de beelden correct konden tonen met een meting op exact gelijke afstand. Anders kun je naar mijns inzien niet eens een correcte meting hanteren ook niet met 3 km/h eraf. Heb goed opgelet op school met natuurkunde, maar de berekeningen maken had ik een hekel aan, dus liet de leraar t altijd tig keer uitleggen :D

@Allewijn: TT teller is vrij aardig 250 op de teller is 243 in t echt aldus de fabriek.
Maar ik vraag me nog steeds af hoe die apperatuur en metingen correct werken, want ik vertrouw t voor geen ene milimeter als ik soms de beelden op tv zie dat er eentje vol uitloopt met een impreza turbo en er dan een opeltje achteraan jakkert met heel veel moeite. Dan kun je toch nooit geen fatsoenlijke meting uitvoeren. Misschien es een keer een dagje organiseren met de TT club hoe alles precies werkt bij de politie, maja dat zullen ze dan weer niet willen vertellen exact gok ik.
Gebruikersavatar
door TT Assen
#9986
Beste Quattro Boy,

Naast de video-beelden of andere vormen van registratie heb je de pech dat politiemensen een ambtseed moeten afleggen voordat ze überhaupt politieagent zijn. Dit betekent dat de rechter er van uit moet gaan dat een politieagent altijd de waarheid spreekt. Dus als een agent of in dit geval twee agenten zeggen dat ze je vanwege een bepaalde snelheid staande hebben gehouden dan moet je van goede huize komen om dat te weerleggen.....

Sterkte!

Groet'n uut Assen
Gebruikersavatar
door MARK
#9987
:D Hierbij zweer ik dat ik iedereen voor altijd zoveel mogelijk zal bedriegen en achtervolgen tot dat emigratie er op volgt :wink:
Gebruikersavatar
door TT Assen
#9988
Mark solliciteert naar de functie van ambteloos burger? :shock:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9989
offtopic: Mark is gefrustreerd van een dag lang poetsen om de glans van de rode lak van zen A3 terug te krijgen en dan moet ie de rest van de auto nog :D

ontopic: maar hoe zit het dan met ageneten die je om niks staande houden je papieren ff controleren en dan je sleutel vragen terwijl ze al plaats nemen achter het stuur om een rondje te willen rijden? Zulke als die geloofwaardig moeten zijn? Volgens mij mag t niet eens onder diensttijd en ze hielden me puur aan om de auto te bekijken en niks meer of minder. Dus ik wil altijd tastbaar bewijs ook al zegt de wet misschien wat anders. Ik zit niet in Rusland om mijn onschuld weer te bewijzen zeg maar... t is nog altijd een democratie. Als 2 agenten dus zeggen dat ik wat gedaan heb terwijl dat niet zo zou zijn ben ik alsnog t haasje? fijn systeem dan.
Gebruikersavatar
door truckrukker
#10013
allewijn schreef: Tis altijd makkelijk praten als 'buitenstaander', maar probeer nooit harder te rijden dan max. 50km/u extra op wegen waar de pakkans goed aanwezig is.
Overigens kan bezwaar indienen nooit kwaad. Mocht jij volledig overtuigd zijn van het feit dat je absoluut langzamer hebt gereden, kan je deze zaak prima voor laten komen. Dit kost je wel tijd en energie, maar de strafsom zal er nooit hoger door worden.
Dit is nu juist het probleem, want ik weet dat ze vanaf 50 km/u overgaan tot invorderen van het rijbewijs. Mede door deze reden weet ik 100% zeker dat ik niet harder dan 160 km/u gereden heb, ook doordat vanaf 40 km/u op de autosnelweg de overtreding geregistreerd wordt, rijd ik eigenlijk sowieso al niet harder dan 160 km/u.

Ik heb zojuist even uitgerekend hoeveel seconden de meting is geweest: 181 km/u = 181000 m/u : 3600 = 50,277778 m/s. De gemeten afstand was 836 meter. Dus 836 m : 50277778 = ruim 16 seconden!!!!

Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat hier geen videobeelden van zijn???? Ik vind het in ieder geval allemaal wel erg toevallig

Gr. Dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]