Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#10014
Doe hier in ieder geval iets mee!
Teken bezwaar aan. Aangezien het een video-surveillance-auto betrof was er apparatuur aangwezig die jouw handelingen opgenomen moet hebben. Dat de apparatuur gefaald heeft, betekend niet zozeer dat de meting ook gefaald zou moeten hebben, aangezien dit weer een ander stukje electronica in het dienstvoertuig betreft, en ze zelfs nog terug hadden kunnen vallen op hun eigen analoge teller, maar ze hebben je wel toegezegd dat er beelden waren en jij ze mocht zien.
Ineens blijken de beelden niet terug te halen zijn.
Er mist dus een stukje bewijs.
Het mooie van het Nederlandse rechtsysteem (en soms helemaal niet mooi), is dat een zaak volledig geseponeerd kan worden op grond van foutief verkregen bewijs.
De verbalisanten in kwestie hebben op het bureau een proces-verbaal van bevindingen op moeten maken. Hierin staan hun handelingen omschreven. Als zij verwijzen naar de videobeelden, en deze er naderhand helemaal niet zijn, kan de zaak geseponeerd worden, of de strafsom verminderd...

Teken bezwaar aan - geef toe dat je te hard reed - geef aan dat je wel max 160 reed - geef aan dat er videobeelden waren die je mocht zien - geef aan dat die videobeelden er later niet meer waren - etc.

De verbalisanten in kwestie zullen dan bericht krijgen dat jij bezwaar aan hebt getekend en zij moeten hun handelen nogmaals ambtshalve bevestigen.

Succes!
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#10018
Bezwaar aantekenen is ook een manier maar het probleem is dat als je verliest, en dat ziet er naar uit, je ook nog eens de proceskosten aan je broek krijgt. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn zolang je in bezit ben van een rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet dan...tja, de rest snap je wel, denk ik.

Mijn raad is: slik de pil, hoe zuur die ook zal zijn :smt013 , betaal de boete :smt011 en het leven gaat door. Toch?
door TTMarky
#10025
Tja ik zal ook maar even reageren:

Heel erg jammer dat je gepakt bent.

Mijn inziens moet je er gewoon voor zorgen dat je die agenten geen redenen geeft om je te laten pakken. Je weet dat als je te hard rijdt er bepaalde consequenties aan vast zitten. Als je wordt gepakt moet je ook je verantwoording hiervoor kunnen dragen. Dat moet je gewoon accepteren.

Je hebt het recht om er tegen te protesteren zoals al meerdere mensen in dit topic al aangegeven hebben. Ik zou zeggen: Baat het niet, dan schaadt het niet.
Gebruikersavatar
door winkeltje
#10036
even een beetje off-topic misschien, maar ik ben een paar weken geleden gelaserd door onze "vrienden". 83km/u in een 60 km zone (buitengebied).

Het gekke was dat die gastjes geen enkel bewijs konden overleggen van mijn overtreding....
Toen ik zei dat ik er niets van geloofde en dat ze wel alles konden vertellen, zeiden ze "nee zo werkt dat niet".

Ik reed ook te hard, dus het klopt wel denk ik, maar het is eigenlijk wel raar dat ze geen enkel bewijs hebben, al was het maar een (digitaal) fototjes, met de snelheid erbij, of een simpel uitdraaitje van dat die laser gun.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#10037
Helaas pindakaas denk ik toch,

Zoals al eerder vermeld, deze heren zijn bevoegd opsporings ambtenaar. Een verklaring van deze heren is in principe voldoende om bij een gang naar het gerecht als voldoende bewijs te laten gelden.

Je kunt alleen maar onder verdere vervolging uitkomen als blijkt dat b.v. de teller niet meer recent geijkt is en dit inmiddels wel al had moeten gebeuren. Wellicht dat je toch nog iets met de videobeelden kunt, misschien dat daar toch op te zien is dat de afstand t.o.v. jou niet gelijk is gebleven tijdens de meting waardoor de meting volgens de norm niet correct is uitgevoerd.
Mocht je het willen laten voorkomen en wordt je alsnog in je ongelijk gesteld dan betaal je ook nog een deel van de proceskosten.

Heb hier ervaring mee, t'is me in Belgie overkomen, 225 km/h waar 120 was toegestaan, lege snelweg om een uur of 9 s'avonds. Kostte me 1000 euro en nog een tientje of 8 aan proceskosten. Ook mocht ik 3 maanden niet rijden in Belgie.

Wens je veel sterkte.

Grtzz Henk.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]