Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tonniett
#9965
Ik heb een audi tt gekocht een paar maandjes terug zonder handleiding. Nu weet ik niet hoe ik de tijd een uur vooruit moet instellen.

Kan iemand mij helpen?

Tonnie
Gebruikersavatar
door Ronnie
#9980
Doet ie vanzelf en anders gewoon naar de dealer gaan die printen t zo voor je uit.
door tonniett
#10060
Nou het gaat niet vanzelf en de dealer kan me niet helpen?

Iemand die me wel kan helpen? Jullie hebben toch allemaal een tt
?
Gebruikersavatar
door Tamar
#10061
Onze oude TT had hetzelfde probleem maar je moet echt terug naar je dealer. Er moet een afbeelding van een antenne -signaal bij je tijd staan, maar die zal er bij jou niet in staan. Dit moeten ze bij de dealer regelen. Ons klokje had dit ook niet en is toen bij de dealer geweest en daarna was alles geregeld.
door tonniett
#10062
Lekker dan :S waarom niet gewoon een simpel knopje waarmee je tijd kan instellen :S Nu gaat de dealer me zeker weer geld kosten? Er zit namelijk geen origineel audi tt radio in.
door allewijn
#10065
tonniett schreef:Lekker dan :S waarom niet gewoon een simpel knopje waarmee je tijd kan instellen :S Nu gaat de dealer me zeker weer geld kosten? Er zit namelijk geen origineel audi tt radio in.
Wat heeft dit met de radio te maken Tonniett???
Er zit gewoon een hele mooie atoomklok in, deze staat in Frankfurt en loopt altijd precies op tijd. Dus geen gezeur met zomer en wintertijden, ook de datum wordt automatisch meegestuurd. Dit met een precisie van 1 miljoenste van een seconde op jaarbasis.
Dmv het antenne-symbooltje wordt aangegeven dat dit fungeerd.

Dat dit bij jou niet fungeerd is erg vervelend, de dealer zal je kunnen helpen...

Of dit:

Als er drie dagen geen signaal ontvangen wordt (omdat de ontvanger stuk is of omdat je meer dan 1500km van frankfurt verwijderd bent) dan verdwijnt het ontvangst symbooltje geheel. Probeer eens aan het draaiknopje onder je toerenteller te trekken en dan naar rechts te draaien, dan kun je de tijd handmatig instellen!!!
door nobody79
#10067
gewoon accu los halen en dan weer erop zo deed het ook bij mijn tt veel succes
door tonniett
#10069
Kijk. Dat is nuttige info. Ik dacht dat de klok via de radio werd ingesteld ofzo:D daar zit een antenne van op dak he :P

Ik heb inderdaad dat logotje wel is een keer gezien, maar nu een tijdje al niet meer.

Heb de knop bij toerenteller naar me toegetrokken en kon inderdaad simpel een uur vooruit zetten. Dankjewel!!!
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#10072
nobody79 schreef:gewoon accu los halen en dan weer erop zo deed het ook bij mijn tt veel succes
Precies, bij mij ook ! Maar dit is nu al het 3e topic over het TT-klokje :? :

http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... ght=klokje

http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... ght=klokje
door allewijn
#10074
Haha, daar heb je gelijk in MarTTijn, misschien moet een beheerder maar eens een sticky maken en daarin mijn stukje uitleg zetten wat ik eerder in dit topic gaf:

"Als er drie dagen geen signaal ontvangen wordt (omdat de ontvanger stuk is of omdat je meer dan 1500km van frankfurt verwijderd bent) dan verdwijnt het ontvangst symbooltje geheel. Probeer eens aan het draaiknopje onder je toerenteller te trekken en dan naar rechts te draaien, dan kun je de tijd handmatig instellen!!!"
Gebruikersavatar
door MARK
#10076
:D Misschien is "eerst eens even lezen en dan beginnen met vragen" een andere optie!!!

Mijn eerste vakantiebaantje was in de supermarkt......van die mensen die bij het klaphekje al beginnen te vragen waar wat staat........AAAAAAAH!!!!


LOPEN!!!>>>>>>>KIJKEN!!!!!!!!>>>>>>NOG EENS KIJKEN!!!! en dan VRAGEN!!


Zo werkt het hier ook eigenlijk.....alleen moet je nu SCROLLEN!!!


Succes Heren :roll:
door emanuel
#10084
MARK schreef::D Misschien is "eerst eens even lezen en dan beginnen met vragen" een andere optie!!!

Mijn eerste vakantiebaantje was in de supermarkt......van die mensen die bij het klaphekje al beginnen te vragen waar wat staat........AAAAAAAH!!!!


LOPEN!!!>>>>>>>KIJKEN!!!!!!!!>>>>>>NOG EENS KIJKEN!!!! en dan VRAGEN!!


Zo werkt het hier ook eigenlijk.....alleen moet je nu SCROLLEN!!!


Succes Heren :roll:
Ja maar als ja alleen een pak hagelslag nodig hebt dan ga je toch niet de hele supermarkt rondcrossen, dan vraag je het gewoon. Op het forum vraag je het eerst aan de zoekmachine, die stuurt je direct waar je wezen moet. Weet die het ook niet dan plaats je een nieuw topic. Heel makkelijk eigenlijk. :o
Gebruikersavatar
door MARK
#10089
:D Grote korrels Fenz....... :lol:
door emanuel
#10090
MARK schreef::D Grote korrels Fenz....... :lol:
Dat zijn ze ! De allerlekkerste :D :D
door tonniett
#10092
:oops: Gheghe. Heb nooit zin om al die verhalen te lezen :d En al zeker niet omdat ik dit bericht ff snel op werk plaats. Er staat zoveel!

Maarehmm....Ik had vroeger een seiko horloge die ook door de atoomklok werd ingesteld. Daarbij maakte het eigenlijk niet uit waar in nederland ik was. Ik kreeg altijd wel nieuwsberichten door via die horloge. Dat ging via hetzelfde signaal.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]