Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Mctijn
#10066
Ik heb besloten om een TT te kopen. Mijn budget is zo'n 18.000 euro.

Het zal dus ongetwijfeld de 1.8T worden, maar....

1. Moet ik verder nog ergens op letten qua versie of bouwjaar? Zijn er aanpassingen gedaan vanaf een bepaald bouwjaar en/of zijn er bepaalde extra's die ik zeker moet hebben? Vanaf 2000 was er een technische aanpassing in de auto las ik. Heeft dit alleen betrekking met de spoiler?

2. Ik twijfel tussen de 1.8T 180 pk en 1.8T 225pk quattro. De quattro is ruim 150 kilo zwaarder, ga je de 45pk extra goed merken? Ligt de quattro echt beter op de weg? Is de quattro door zijn grotere vermogen minder zuining??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groeten van een toekomstige TT rijder
door allewijn
#10075
Als je financieël een QUATTRO kan kopen, doe dat dan ook.
Een TT quattro voelt gewoon fantastisch, maar simpelweg: Wat je niet hebt, mis je niet...
Dus de mensen die géén quattro rijden zullen ook uiterst tevreden zijn over deze bolide.
Ik heb zelf meerdere proefritten gemaakt, zowel in fwd's als in quattro's.
De quattro rijdt gewoon veel beter, dat extra gewicht ervaar ik als iets prettigs, hij ligt net wat steviger op de weg. Verder ligt ie sowieso vreselijk goed op de weg, om maar niet te spreken over bochten. Daar is de quattro echt koning.

Ik had zelf net niet genoeg geld gespaard om een goede/mooie zwarte 225pk quattro aan te schaffen. Ik had het geluk om, bij een goede dealer in de buurt tegen een 180pk quattro aan te lopen die in perfecte staat was.
Deze zijn origineel niet in Nederland geleverd, enkel in Duitsland. Mijne is dan ook geïmporteerd, zo zijn er ondertussen meerdere in Nederland!

Qua verbruik scheelt het weinig. Ik rij, met cruisecontrol nu gemiddeld dik 1 op 12 (1:14 snelweg, 1:10 bebouwde kom).
Een 225pk zou bij hetzelfde rijgedrag zelfs zuiniger moeten zijn omdat ie meer kracht 'over' heeft.

Ik meen idd dat rond 2000 er een terugroep-actie op de TT is geweest. Hij bleek bij hoge snelheden zijn kontje wat voorbij te gooien. Hierop kon toendertijd de spoiler gemonteerd worden, tevens werd de ASR/ESP beter ingeregeld. Sommigen vonden de spoiler niet mooi en hebben de TT dan ook niet naar de garage teruggebracht...

Als je gaat kijken voor een TT:
Bekijk de kilometerstand, bekijk of deze echt is, bekijk de algehele staat van de auto, test de ABS bij een proefrit, test de ESP bij een proefrit, etc.
Er zijn geen echte dingen waar specifiek bij een TT op gelet moet worden waar je bij een andere auto niet op zou moeten letten. Check wel even of de ramen winddicht zijn bij hoge snelheden. Dit is een kwaaltje...

Verder: Kijk of ie vanbinnen de 'extra' luxe heeft zoals vol leder, informatiescherm tussen tellers, stoelverwarming (de twee extra draaiknoppen) en ASR/ESP. Oudere modellen hadden dit niet, of enkel Anti Slip Regeling...
Gebruikersavatar
door MARK
#10077
:shock: :shock: :shock: Ook hier het bekende fenomeen; METEEN VRAGEN!!!!!!!


LEES NU TOCH ALLEMAAL EERST EENS EEN BEETJE OP DAT FORUM!!!!!!!

Er doen hier allemaal mensen hun stinkende best om fatsoenlijke topics te schrijven........waarvoor eigenlijk????? :roll:

Sorry hoor, maar de vraag; "waar moet ik op letten" is hier nu al tig keer beantwoord :?
door allewijn
#10080
Hmzzzzz.... Heb ik mijn antwoord eigenlijk wéér voor niks zitten tikken. Je hebt gelijk Mark, laat de topicstarters eerst maar eens zoeken, voordat ze lukraak gaan vragen. (alhoewel iedereen natuurlijk wel eens abusievelijk dubbel kan posten).
Gebruikersavatar
door MARK
#10081
:D Dubbel OK.....maar Quattro is alleen voor AUDI hè?! :wink:
door Mctijn
#10082
Ik heb eerst gezocht, maar kon de specifieke antwoorden niet vinden op dit forum.
Allewijn, in ieder geval erg bedankt! Aan jouw antwoorden heb ik wat.
Gebruikersavatar
door MARK
#10086
:D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10095
Quattro en 45 pk zijn merkbaar ja! Ga eens testrijden en we hoeven je helemaal niks uit te leggen die ervaring is onbeschrijflijk!!!

Stap in een normale fwd en een quattro... zoek een bedrijf uit of 2 bedrijven die ze heeft staan en ga dezelfde dag bij beide proefrijden dan neem je het het beste waar en maak je je keuze zelf!

We kunnen er veel woorden over schrijven maar dat heeft geen nut: Quattro moet je ervaren en dit staat idd de laatste maand al in meerdere topics beschreven... lezen door de topics heen wordt je stukken wijzer van! Er staat voldoende info en ik heb de 225 quattro gereden, maar daar kan een non quattro met alle respect voor de niet quattro rijders niet tegenop maar daar zit het extra prijskaartje en de iets hogere vaste lasten aan en een zesbak maakt de quattro net zo zuinig als de fwd versies.

Groet Ronnie
Gebruikersavatar
door charlotte
#10107
Ik kan alleen maar zeggen dat een 180 PK mij perfect bevalt. Meer PK's is leuk maar waar laat je ze nog hier in nederland??
Als ik even heftig op wil trekken of iemand voorbij wil stuiven dan lukt me dat nu prima.

Dus....gewoon kopen een 1.8 T

Inderdaad een TT met de onderhoudsboekjes erbij is wel fijn, ramen en deuren flink testen, de radio diverse keren als de auto koud is aan en uit zetten.
Vaak zijn die kapot en komt er ineens knalhard geluid uit. Is ie kapot kun je mooi weer iets van de vraagprijs afhalen.
En ivm de luchtmassameter, eens flink optrekken op de snelweg, je moet dan echt voelen dat ie gaat.

En inderdaad is het lastig als je pas op een forum zit om dan de zoekfunctie te laten werken. Lukt mij ook nooit.

Welkom hier en succes met zoeken.
groetjes,
charlotte
door Mctijn
#10108
Bedankt allemaal :)
En nogmaals, ik heb eerst een tijd gezocht, maar kon mijn specifieke vragen niet vinden.

Ik denk dat ik er wel uit ben:

- bouwjaar vanaf 2000
- zwart
- 1.8T quattro 225 pk
- < 100.000 km.
- Xenon (maar dat is standaard op een quattro las ik)
- belangrijk: niet afgetrapt en goed onderhouden (strak leer etc.)

Budget is omhooggeschroefd naar 22.000 euro, uiterste max is 25.000 euro.

Als iemand er eentje ziet, hoor ik dat graag ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]