Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#10309
Zaterdag kwam ik ergens in huis mijn Leadtek speeding master tegen. Dit ding heb ik amper gebruikt omdat hij er zo vreselijk lelijk uit ziet en met vreselijk lange dikke bekabeling in de sigaretten-aansteker-plug moet:

Afbeelding

De werking ervan was ik echter wel altijd tevreden over. Hij kent (bijna) alle flitspalen, is via internet elke keer te updaten, er zit een goede gps ontvanger in en heeft mij al meerdere keren op tijd gewaarschuwd.

Ik ben dus aan de slag gegaan:

Leadtek Speeding Master uit elkaar geschroefd:
Afbeelding

Enige wat nodig is, is het lcd scherm en de chipset met ingebouwde gps ontvanger:
Afbeelding

De asbak, waar ik, van een plaatje zwart plastic een plaatje op maat heb gemaakt om de asbak af te dichten en waarin de grootte van het lcd schermpje uitgesneden is:
Afbeelding

Lcd schermpje aan achterzijde op het zwarte plaatje lijmen:
Afbeelding

Aangezien de Leadtek Speeding Master op 5Volt werkt heb ik een omvormertje nodig van 12V naar 5V, dus chipje uit die sigaretten-aansteker-plug halen. Ik heb dit omvormertje nml ook in de asbak erbij gebouwd en de voeding rechtstreeks vanaf de bedrading van de sigarettenaansteker gehaald, ik wil nml alles geïntegreerd hebben, er moet niets van draden oid zichtbaar zijn:
Afbeelding

Hier zie je waar ik de 12V vandaan heb gehaald, tevens heb ik een piepklein schakelaartje gemaakt die nu aan de onderzijde van de asbakhouder zit, met je vinger kun je de leadtek speeding master dus nu mooi aan- en uit zetten (het blauwe stekkertje is trouwens ook niet origineel, daar haal ik nml. de voeding van mijn carkithouder vandaan, wat je in een ander topic van mij kan lezen):
Afbeelding

Schakelaartje aan onderzijde:
Afbeelding

Bakje dicht:
Afbeelding

Bakje open, Speeding Master uitgeshakeld:
Afbeelding

Bakje open, Speeding Master ingeschakeld:
Afbeelding
Afbeelding

Het heeft mijn halve weekend gevuld, maar het eindresultaat mag er zijn! Verder is het mooie dat ik de asbak er gewoon uit kan halen, mee kan nemen naar mijn pc, kabel erin stoppen, en gewoon weer via internet kan updaten.

Oohhww trouwens: Deze radardetectors zijn gewoon LEGAAL...
Gebruikersavatar
door MisterCats
#10310
mooi gedaan Tim,
En ook heel duidelijk uitgelegd :P

Die asbakplek wordt trouwens wel voor meer doeleinden verbouwd.
door allewijn
#10314
En hier in 'ACTIE':

Afbeelding
door emanuel
#10317
Erg fraai gedaan, mijn complimenten ! Je mag natuurlijk nooit te hard rijden dus zit hij er puur in voor de sier :wink: :wink:
door ruben
#10327
ziet er mooi uit! en als het bakje gewoon dicht zit zie je niks. petje af hoor.:)
Gebruikersavatar
door remarc
#10330
Gaaf gedaan en netjes afgewerkt, zo krijgt z,n stomme asbak ook nog eens een goede functie
Gebruikersavatar
door petertt
#10333
het is wel mooi gedaan,maar ik had een aluminium plaatje er voor gebruikt!!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10335
Hmmz is dat ding legaal? :D
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#10338
Heel mooi, maar tegenwoordig hebben ze radardetector detector bij the cops.
Staan scherpe boetes op.. :x
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10340
haha en hij is zelf een cop dus tjah? is t einde al zoek?
door allewijn
#10349
Ronnie schreef:haha en hij is zelf een cop dus tjah? is t einde al zoek?
Whahaaa, idd :wink:
Maar jongens, deze radar detector is gewoon LEGAAL. Hij haalt via internet alle gps coordinaten op van flitspalen. Deze coordinaten worden oa door flitspaal.nl up-to-date gehouden. Via de ingebouwde GPS ontvanger weet hij dus waar flitspalen/trajectcontroles staan en waarschuwd hier op tijd voor.
Hij reageerd dus niet op dingen als de laser-patrol...
OA hier te koop: PDAshop
Verder rij ik, in mijn functie natuurlijk nooooooit te hard, maar ach, tis een leuke gimmick :wink:

En wat 'petertt' zegt over dat zwarte plaatje: Idd, ik wil het nog vervangen voor een mooi geborsteld aluminium plaatje die strak uitgesneden is! Maar moet ik dat eerst zien te vinden, en heb nu nog geen idee waar ik dat kan laten maken.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]