Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#10522
Ik heb nu dik een jaar de TT. Mooie auto, fijne rij-eigenschappen, super looks maar mijn auto begint toch al dik 7 jaar oud te worden (bouwjaar okt. 2000). Er zijn wat zaken die op korte termijn vervangen moeten worden, te weten:

- dempers
- remschijven en dito blokken

De dempers zou ik willen vervangen door Bilstein B8 Sprint sportdempers. De remschijven wil ik vervangen door sportschijven van Zimmerman en EBC Greenstuff remblokken.

Als ik dit plaatje optel dan moet ik toch weer dieper in mijn portemonnee graven dan gewenst. Alles bij elkaar denk ik er aan om de wagen in te ruilen. Ook speelt de gedachte mee dat het bij mij een beetje begint te jeuken om iets anders te rijden. Iets jongers, iets ruimers, maar wel exclusiefs (tegen een mooi kostenplaatje natuurlijk). De TT MK1 wordt natuurlijk ook steeds ouder. De inruilwaarde wordt ook steeds minder, nu de MK2 op de markt is.

Ik denk dan aan de volgende alternatieven:

- Volkswagen Golf 4 2.8 V6 4-Motion
- Volkswagen Golf 4 R32
- Audi A4 Avant 1.8t (163pk/180pk, 6 bak)

In principe vind ik een "Golf" maar een Golf, maar in de genoemde uitvoeringen hoef je denk ik niet te schamen. De A4 Avant vind ik een mooie wagen, genoeg ruimte om spullen mee te nemen en hij heeft zowel een sportief als zakelijk aanzicht.

Ik ben erg aan het tobben waar ik goed aan doe. De TT heeft nu dik 177 mille op de klok. VOOR de 2 ton wil ik hem inruilen, maar de vraag is... moet dat nu of kan dat nog even wachten? Ik rij de TT meer voor "erbij" en leg op jaarbasis een kleine 10 mille per jaar af. Ook heb ik afgelopen jaar een hoop modificaties uitgevoerd op de TT, zonde van het geld blijft het wel...

:roll:
Gebruikersavatar
door MARK
#10526
:shock: :shock: :shock: ................

Zou hem lekker voor erbij houden.......voor de motor hoef je hem niet in te ruilen, die loopt hetzelfde aantal km's nog wel een keer.

En ja......een andere gebruikte auto.....wat kom je dan allemaal weer tegen. Nu weet je wat je hebt en waar je aan toe bent!!!

Succes met je keuze,

Mark :)
Gebruikersavatar
door remarc
#10528
Hoi Massari,

Ik ben het helemaal eens met wat MARK schrijft en al dat geld wat je erin hebt gestoken, komt er (meestal) niet meer uit

Succes met je keuze
door rudmerw
#10530
Ik heb hetzelfde "probleem" :? alleen in mijn geval door gezinsuitbreiding. Ik kan hem erbij houden en de familie met de 407 rond toeren maar ja alleen in de cabrio is ook wat saai. Vandaar dat ik uitkijk naar een redelijk vlotte 4 persoons cabrio. Dan blijven er maar 2 over de A4 en bmw. Aangezien de BMW een pooierbak is, moet het een A4 worden in ieder geval handgeschakeld (over multitronic niets dan slechts gehoord). Maar ja die A4 is traag dus moet ie getuned worden, gaat nog een lastige keuze worden een 1.8T of een 2.4 V6 (kun je die chiptunen?) en de 3.0 is wel errug duur, eigenlijk het liefst een 1.8T quatro
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10532
Waarom voor de 2 ton eruit? die loopt makkelijk t dubbele :D Zolang je de auto maar netjes bijhoud betreft t onderhoud.
door emanuel
#10536
Als je alle onderdelen vervangt door OEM delen is het helemaal niet zo duur en ben je voor een prikkie weer een paar jaar onderweg met je TT. En dan inruilen op een Golf??? Daar ga je denk ik echt spijt van krijgen, ziet er uit als een opgebazen koektrommel en half NL rijdt in zo'n ding, niet echt exclusief te noemen. Maar ja, ieder zijn ding.... Een A4 Avant is dan idd veel leuker om naar te kijken. Is een RS4 geen leuke optie? :D

Succes met het maken van je keuze !
Gebruikersavatar
door massari
#10541
Ook bij mij speelt een eventuele gezinsuitbreiding een rol.

Zakelijk rij ik binnenkort een Alfa Romeo 159 Sportwagon, maar voor privé wil ik idem dito een ruime wagen, exclusieve looks en hij moet dus zoals gezegd snel zijn.

Een A4 Cabrio is idd leuk, de 2.4 V6 is niet softwarematig te tunen, althans, je krijgt er niet veel voor terug, hooguit 5 tot 10pk vanwege het ontbreken van een turbo. Installatie van een compressor (hoge kosten) en andere zaken kan dan weer wel.

Financieel technisch is er meer te behalen met de 1.8t motor.

Als ik de TT verkoop dan moet dat via de particuliere verkoop zijn. Bij de dealer wijzen ze me rechtstreeks af vanwege de hoeveelheid modificaties die ik uitgevoerd heb. Een klant wil dan direct de garanties zien en dat kan een dealer niet verlenen helaas.

Een ander iets: ik ben inmiddels zo gewend aan de grip en rij-eigenschappen van een Quattro, ik zou eigenlijk niet anders meer willen...
Gebruikersavatar
door MisterCats
#10542
Als ik goed tussen de regels door lees, wil je gewoon iets nieuws en zoek je excuses om die jeuk te bevredigen :wink:
Wat dacht je van een R8 :P
Gebruikersavatar
door massari
#10552
Sssshht :wink:

Niet verklappen :lol:
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#10554
Afgelopen weekend in een a4 cabrio rond gereden.. ik moet zeggen.. geen straf met dat zomer weertje :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#10559
massari schreef:Sssshht :wink:

Niet verklappen :lol:
Sorry :oops: :oops:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]