Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#10643
Een vriend van me heeft mij vandaag zoiets ongelofelijks laten zien:

Stel:

Je bent met de TT vér van huis, bijv. een weekendje weg. Al je spullen liggen in de auto. Je verlaat je auto even, sluit hem af, komt terug en ontdekt dat je je sleutel kwijt bent! Je komt je auto niet meer in en kan dus ook niet meer bij je spullen.
Oplossing:

Je belt met je gsm naar een persoon die bij de reservesleutel van de TT kan, je laat die persoon de reservesleutel bij zijn/haar gsm houden, je laat haar/hem de 'openen' knop indrukken, terwijl jij jouw gsm vlakbij de handgreep van de deur van de TT houdt!!!

VOILAAA!!!! De TT gaat open en het alarm gaat eraf!

ECHT WAAR!!!
Het zal wel iets met door te zenden straling te maken hebben ofzo, ik snap het zelf niet, maar het werkt, ongeacht de afstand, of je nou in China zit of in Nederland!!!
door emanuel
#10653
:shock: Heb je dit zelf geprobeerd? Het lijkt me nl nogal sterk dat dit werkt, maar je weet het nooit.......
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#10660
Hmm... Ik zeg niet dat het niet werkt hoor, zou zomaar kunnen :)
Maar ik vraag me dan toch meteen af... Is zo'n signaal dan niet te onderscheppen? Dan hoef je maar bij een beetje leuke auto in de buurt te gaan zitten en Tadaa! deurtje open!! Ik kan me voorstellen dat er toch iets meer beveiliging in zo'n deurvergrendeling zit, toch?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#10666
Ik lees het net ja.... Gelukkig is mijn alarm er naderhand ingebouwd en heb ik dus een apart zendertje ervoor. Moeten ze er in ieder geval twee signalen voor onderscheppen. Dat maakt het natuurlijk weer een stukje lastiger :)
door allewijn
#10669
Het is echt vreemd. Maar het werkt niet. Mijn vader heeft bijv. een Ford Mondeo, en daar lukte het dus mooi niet mee...
Trouwens met zijn telefoon, een Samsung X820 lukte het ook niet. Met andere gsm's wel...
door emanuel
#10685
Als het werkt ben je in de auto, en dan??? Zonder originele sleutel kun je dan nog niets, er zit nl ook een transponder in de sleutel en een antenne in het contactslot. Geen transponder is niet starten. Mochten de sleutels in de auto liggen dan is het een mooie truc, maar voor een autodief is het niet interessant, er zijn snellere manieren om een auto open te krijgen.

Als je nou iemand je voicemail laat inspreken waarbij hij even op je sleutel de juiste knop indrukt, en je laat dat bericht staan, heb je dan altijd een reserve sleutel bij je??

In dat artikel staat overigens niet dat de truc met GSM's werkt. Later bleek na beter onderzoek dat veel auto's gewoon niet afgesloten waren. Als je dan nog schade maakt als autodief dan weet ik het ook niet meer :?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]