Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Joery
#10743
Hallo,

ik ben nieuw hier en wilde gaarg wat info omat ik in een tweestrijd zit :?

Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van 2 TT Quattro's, de ene een coupé en de andere een roadster inclusief een hardtop, ze hebben allebei 225PK en ongeveer dezelfde kilometerstand en beiden in goede staat.

Wat raden jullie mij van aankoop en waarom?
Alvast bedankt!
door emanuel
#10748
Tja, dat is niet zo makkelijk te beantwoorden, want dan zouden er of alleen cabrio's rijden, of alleen coupé's

Voordelen van de cabrio - Het dak kan er af :D Meer hoofdruimte (met dak open)

Voordelen coupe - Stijvere koets, meer bagageruimte, kinderzitjes achterin, geen gedoe met hardtops in de winter en meer rust in de auto op de snelweg, lagere kapperskosten (geen wind in je haar :wink: )

Welk voordeel voor jou doorslaggevend is kan niemand bepalen, dat moet je zelf doen. Wat me wel opviel is dat veel TT cabrio's goedkoper aangeboden worden dan hun coupe varianten. Ik denk dat de vraag naar de coupe groter is.

Als je zelf trouwens erg lelijk bent dan zou ik de coupe aanraden, in een cabrio zit je aardig op te vallen. Ik moet dan ook wel eens stiekem lachen als ik zo'n supersport cabrio (lees 911, Ferrari, Lambo..)langs zie rijden met een kalende man achter het stuur met zo'n compensatie staartje of zo.... je begrijpt vast wat voor type ik bedoel. :D
door allewijn
#10758
Verder, en dat is persoonlijk, maar ik hoor het ook wel van vele anderen:

° De Cabrio is enkel in vorm als zijn kap eraf is, dan is hij prachtig met die rolbeugels. Met de kap erop mist hij het gespierde uiterlijk en is een beetje lullig (zoals bijna elke cabrio). Dit is minder met een hardtop maar het is er wel.

° De Coupé is juist door zijn daklijnen zo bijzonder. Hij is geheel in proportie.
door Joery
#10765
Kijk dat van dat uiterlijk vond ik nu ook al zo opvallend dat wanneer het dak dicht is op de cabrio, dat het uiterlijk minder WAUW is dan bij de coupé...

Maar het had gekund dat er inderdaad degelijke verschillen waren waar ik nog geen rekening had mee gehouden zoals inderdaad meer lawaai op de snelweg enzo...

Alvast bedankt voor de antwoorden, ik hoop m deze week te hebben.
Gebruikersavatar
door tony
#10772
hallo allen ben net nieuw hier, heb zelf een 225 tt coupe moet zeggen dat ik persoonlijk
deze veel mooier vindt dan een cabri open zijn ze wel top maar dicht zien ze er wat minder uit
(hoop hier niemand mee te beledigen alvast sorry).

maar goed vindt het een super forum

groetjes tony
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10773
zet 2 coupées naast elkaar neer en loop omhoog in een hoge flat en kijk dan naar beneden... de vorm van de daken doen je denken aan de boezem van een vrouw :D Dat effect heeft de Roadster niet! :lol:

De Coupé vind ik stukken mooier persoonlijk... de roadster alleen open is die in zijn element met een paar hele dikke wielen eronder en lekker laag aan de grond.

Alhowel de roadster van de MK2 wel heel bruut oogt met een paar mooie velgen eronder, daar vind ik het andersom en is de roadster mooier in mijn ogen.
Gebruikersavatar
door Wojtek
#10791
Gebruik je de TT als tweede auto en alleen voor het touren dan is een Roadster zeker in het voordeel. In de Coupe vond ik het zwartedak dreigend boven je hoofd hangen.
Voor het oog is Coupe mooier dan de Roadster en de rijeigenschappen zijn ook beter.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#10793
Joery schreef:Hallo,

ik ben nieuw hier en wilde gaarg wat info omat ik in een tweestrijd zit :?

Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van 2 TT Quattro's, de ene een coupé en de andere een roadster inclusief een hardtop, ze hebben allebei 225PK en ongeveer dezelfde kilometerstand en beiden in goede staat.

Wat raden jullie mij van aankoop en waarom?
Alvast bedankt!
Hi Joeri,
Ik heb een quattro en daardoor heb je weinig kofferruimte.
In het interieur heb je een paar vakjes en die zijn al benut voor CD wisselaar, EHBO doosje en Navigatie systeem.
Nee, als je ruimte zoekt, dan moet je geen Roadster, en zeker niet met Quattro aandrijving kopen.

Geluid op de snelweg: Je hoort van alles, vooral in tunnels kan het omgevingsgeluid luid zijn.
De kap veroorzaakt geen geluid maar houdt het ook niet tegen.
Het dak zelf sluit perfect aan, klappert niet, bolt niet op en ruist of fluit niet, maar op de Autobahn heb je een ssort resonantie als je met hoge snelheid rijdt.

Dat zijn de nadelen van een Roadster, nu de voordelen:
- op binnenwegen gaat met een zonnetje, zomer en winter de kap open en rij je lekker buiten.
- je geniet van de natuur en ruikt de omgeving (niet achter een diesel gaan rijden).
- perfect zicht op stoplichten (moet je in een Coupe eens kijken )

Er is maar 1 manier om er achter te komen wat je leuk vindt; een proefrit, en liefst een lange 8)
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#10794
Wojtek schreef:Gebruik je de TT als tweede auto en alleen voor het touren dan is een Roadster zeker in het voordeel. In de Coupe vond ik het zwartedak dreigend boven je hoofd hangen.
Voor het oog is Coupe mooier dan de Roadster en de rijeigenschappen zijn ook beter.
Het heeft er idd ook zeker mee te maken of je hem dagelijks gebruikt of niet.. Als het bij mij een 2e auto zou zijn zou ik ook zeker voor de cabrio gaan..
Maar Joery wil dan een roadster met een hardtop, ik vind dit ook wel mooi, maar je krijgt nooit de mooie ronde lijnen die een coupe heeft..

het blijft dus moeilijk..
door Joery
#10803
Voila! 't is gebeurd....!
Heb gekozen voor de coupé!
Ben net gaan tekenen voor de verkoop, gaat nog even naar de technische controle en krijgt nog een klein onderhoudje(volgens de handelaar) en kan ik hem misschien morgen ophalen.

Merkte wel dat er een autoradio-cassettespeler in stond, aangesloten op het bose systeem, maar informeerde net bij een winkel van autoradio's of dat gewoon te verwisselen valt en dat was volgens hem geen probleem. Hij kan een soort koppelstuk bestellen waarmee een gewone autoradio op het bose systeem zou kunnen aangekoppeld worden... :?
Ben benieuwd....
door Joery
#10805
Oja, nog even een vraagje: enkel de 225pk heeft toch een dubbele uitlaat hé? :?


Want toen ik het Belgisch inschrijvingsbewijs (kentekenbewijs) zag van de vorige eigenaar stond er bij vermogen 132KW...??
Ik dacht: what the f*ck!!? Deze verkoper wil me oplichten!
Ik wees hem hier toen op en hij keek ook al zo verbaasd en nam toen het gelijkvormigheidsattest erbij.
Hier stond gewoon 165KW op..
Hij zei toen ook dat enkel een 225pk een dubbele uitlaat had.

De meest logische uitleg was dus dat de vorige eigenaar bij de inschrijving heeft gezegd dat de wagen maar "slechts" 132kw had ipv 165kw, dit drukt dus in België het zware kostenplaatje.
165kw = 2474 euro voor de in verkeersstelling
132kw = 1239 euro voor de in verkeersstelling

kan er iemand mij gerust stellen en zeggen dat ik het bij het rechte eind heb en niet een 180pk heb gekocht :shock:
door Jerry
#10809
Joery schreef:Voila! 't is gebeurd....!
Heb gekozen voor de coupé!
Ben net gaan tekenen voor de verkoop, gaat nog even naar de technische controle en krijgt nog een klein onderhoudje(volgens de handelaar) en kan ik hem misschien morgen ophalen.

Merkte wel dat er een autoradio-cassettespeler in stond, aangesloten op het bose systeem, maar informeerde net bij een winkel van autoradio's of dat gewoon te verwisselen valt en dat was volgens hem geen probleem. Hij kan een soort koppelstuk bestellen waarmee een gewone autoradio op het bose systeem zou kunnen aangekoppeld worden... :?
Ben benieuwd....
Hoi Joery

Gefeliciteerd met je aankoop, Ik heb zelf een TT cabrio (hiervoor een TT Coupe gehad) er gaat voor mij na 15 jaar motorrijden niets boven Cabrio rijden ( over 1,5 maand weer lekker voor 3weken naar Italie met de Cabrio) maar het gaat er uiteindelijk om wat jezelf mooi vind....

Wat betreft de aansluiting van een " vreemde" radio op het Bose systeem, dit is volgens mij niet mogelijk, ook niet met een adapterkabel. Dit heeft te maken met aansluiting via een speciale Bose versterker en het programeren van de originele radio...

Adapterkabel is alleen te gebruiken wanneer de originele radio niet op een Bose installatie is aangesloten. In elk geval is het geluid van de Bose installatie uitstekend, zonde om er uit te halen. Verder is de originele Bose installatie gecombineerd met een cd-wisselaar in het vakje achter de bestuurders stoel....althans bij mij....

Groeten,

Jerry
door Joery
#10810
tja dat dacht ik ook al na het lezen hier op het forum dat het niet mogelijk zou zijn, maar ja ik dacht toch even vragen bij de autoradiowinkel...
Ik weet wel dat het geluid hiervan goed is (bose) maar het ziet er zo dom uit met een cassettespeler erin :lol:
door allewijn
#10813
Joery schreef:Oja, nog even een vraagje: enkel de 225pk heeft toch een dubbele uitlaat hé? :?
Joery, in theorie heeft enkel de 225pk quattro een dubbele demper.
MAAR: Ikzelf heb een 180pk QUATTRO, deze is origineel niet in nederland geleverd, wel in duitsland. Deze had, net als de voorwiel-aangedreven versie één uitlaat. Maar ik heb dit dus twee weken geleden laten wijzigen en heb er een originele dubbele einddemper en diffuser met twee uitsparingen onder laten zetten.
Qua uiterlijk dus niet meer te onderscheiden. Enkel 45pk minder...
Zo zullen er vast nog ook wel andere TT's zijn die dit hebben.
door Joery
#10816
Ja lap! :(
Hoe kan ik dan controleren of het gaat om een 225pk of een 180pk?
Is er dan niets aan de auto waaraan je dat kan zien?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]