Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#10795
Na oude t-shirts en Turtle Wax heb ik vandaag eens een 'ECHTE' poetsbeurt gedaan.
Ik heb gekozen voor wat basisspullen van Meguiar's. Qua prijs vond ik het wel even goed zo (volgende keer koop ik er weer wat bij) :D

- Meguiar's Wash Mitt washandschoen
- Meguiar's NXT Car Wash
- 2 emmer methode toegepast
- Meguiar's lederen zeem
- Meguiar's Scratch X
- Meguiar's NXT Tech Wax
- Meguiar's Applicator Pads
- Zeeman Microfiber doeken

Het resultaat is fantastisch! Echt een 'wetlook' effect!
Ik ben ook zéér tevreden over de wijze van aanbrengen. De applicator pads werken heerlijk, ik heb gemerkt dat je echt enkele grote druppels wax nodig hebt, dus niet meer een halve fles zwarte turtlewax zodat je zelf ook helemaal onder zit.
Het uitpoetsen gaat perfect met de microfiber doeken, althans het is niet eens echt poetsen, het is meer gewoon het residu van de wax eraf vegen.

Het verwijderen van krasjes met Scratch X viel me wat tegen, de lak van Audi is zóóó verdomd hard. Dus daar zal ik toch nog wat harder en langer voor moeten poetsen denk ik...

Nu hopen dat de wax lang erop blijft zitten!
Voor mij niets anders meer dan Meguiar's :!:

Foto's in album:

Poetsbeurt
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#10796
Hele mooie foto's man.

Idd Meguiar's is tha shit!

Gebruik het zelf al jaren, mooi aan te brengen.
Hoef je niet direct uit te poetsen, blijft lekker vet.
Gewoon ideaal spul!

En zoals bij jou kleur auto is het helemaal goed te zien, krijg je die diepe zwarte hoog glans weer terug.
Poetste vroeger mijn zwarte Tigra er ook altijd mee, met zwart heb je wel meer eer van je werk(vindt ik) na een poetstbeurt.
door krieltje
#10802
De hardheid van VAG lakken is bijna niet tegen aan te poetsen.Je kan eventueel #83 nemen en een ex machine,dan draai je ze er zo uit.Als je maar geen rotary neemt,anders ben je goed zuur
Gebruikersavatar
door MARK
#10806
:D Wil je lang profijt hebben van je poetswerk.....behandel de lak dan na met een wax welke op NANO-Technologie is gebaseerd!

Dan krijg je zoiets.......

Afbeelding

Een A3'tje met 200.000 km op de klok en 10 jaar oud!!

Zou je niet zeggen he?! :wink:
door allewijn
#10815
Dus dan zou ik, ná de Meguiar's NXT wax nog een aparte NANO wax erop moeten doen? Welke waxen zijn op nano basis? En heeft Meguiar's zelf geen nano?

Ennuh idd MARK: Super 'mooi rood is niet lelijk'->je hebt die kleur verdomd mooi terug gekregen!
door allewijn
#10823
krieltje schreef:De hardheid van VAG lakken is bijna niet tegen aan te poetsen.Je kan eventueel #83 nemen en een ex machine,dan draai je ze er zo uit.Als je maar geen rotary neemt,anders ben je goed zuur
Over dat Machinaal poetsen, hoe zit dat nou? Want ik heb ooit, op een vorige auto een simpele poetsmachine gebruikt, maar dat was een ding met een schijf zo groot als een pannenkoek! Dat werkte voor geen meter.

Op zich lijkt het me wel prettig, machinaal poetsen. Ik heb nml nu zo'n pijn in mijn arm van het draaien met die applicator pad...
Ik weet er echter nog niet genoeg over.
Waar koop ik een goeie voor een goeie prijs?
Ik weet wel dat ik dan geïnteresseerd zal zijn in een exenter machientje, een rotary machine is vaak te duur en moeilijk voor beginners als ik.
door krieltje
#10829
ik heb een AEG 460,evert van het meq forum verkoopt ze.Ik heb de mijne 2de hands,vandaar dat zaagsel verhaal.Inmiddels issie goed schoon.Werkt echt perfect.Idiot proof,je lak kan dus niet verbranden,en geen buffermarks achter laten,zoals bij een rotary.

Je hebt 3 soorten pads,hard midden en fijn.Hard is voor diepe krassen en zeer harde lak,hierna stapsgewijs naar 8006 (middenpad) dan naar 9006 (soft pad).Mijn nieuwe lak is zacht,dus de zachtste volstaat.

Ik had het ook nooit eerder gedaan.Evert heeft het voorgedaan,en sinsdien,heb ik het zelf gedaan.Resultaat is fabrieksaf,echt perfect.
door allewijn
#10834
Ik keek even in de garage en kwam een Bosch-excenterschuurmachine PEX 400 AE tegen.
Nu ben ik benieuwd of deze ook gebruikt kan worden voor het poetsen/polijsten.
Heb ik hier wat aan?

PEX 400 AE
Technische gegevens
Nominaal ingangsvermogen: 400 W
Schuurplateau-Ø: 125 mm
Aantal schuurbewegingen: 9.000 ? 26.000 min-1
Excentriciteit: 2,5 mm
Machinegewicht: 1,9 kg
Afbeelding
Gebruikersavatar
door charlotte
#10843
Heren, niet alle poetsen zijn geschikt voor machinepoetsen dus let daar even op. Kan verbranden anders. Kijk anders op www.meguiars.com

En inderdaad MG is lekker spul en doet wat het belooft. Het is wat duurder maar je hebt het er dubbel en dwars voor terug.
Onze klanten zijn helemaal "hooked" on MG...haha.

Dat krasjes verhaal is denk ik meer vanwege de kleur. Ik hoor iedere zwarte autobezitter daarover klagen terwijl ik op mn zilvergrijze TT die krasjes er met MG scratch remover er zo uit heb....echt waar!!!!


Volgende week toch weer ns ff poetsen...ben jaloers op die rooie audi namelijk.....shit zeg!!!! :oops:
door krieltje
#10892
charlotte schreef:Heren, niet alle poetsen zijn geschikt voor machinepoetsen dus let daar even op. Kan verbranden anders. Kijk anders op www.meguiars.com

En inderdaad MG is lekker spul en doet wat het belooft. Het is wat duurder maar je hebt het er dubbel en dwars voor terug.
Onze klanten zijn helemaal "hooked" on MG...haha.

Dat krasjes verhaal is denk ik meer vanwege de kleur. Ik hoor iedere zwarte autobezitter daarover klagen terwijl ik op mn zilvergrijze TT die krasjes er met MG scratch remover er zo uit heb....echt waar!!!!


Volgende week toch weer ns ff poetsen...ben jaloers op die rooie audi namelijk.....shit zeg!!!! :oops:
Hoi Charlotte,

In de topic besproken poets middelen #80/#83,scratch x etc zijn allen van Meq en allen voor machinaal gebruik
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10893
Scratch X werkt perfect zelfs op t blauw wat ik op de TT had... maar op zwart smeer je de tube leeg en de krasjes verschijnen net zo hard weer na het uitpoetsen. Dan maar binnenkort es kijken of professioneel laten polijsten de uitkomst bied!
Gebruikersavatar
door charlotte
#10897
@ krieltje.....ja super, is wel belangrijk.
door Joery
#10970
Ik heb vanmiddag ook even mn TT gepoetst met water en shampoo en dan met de NXT Tech wax.
Het kan aan mij liggen maar ik zie niet echt een verschil. Ik heb wel maar "gewoon" autoswasmiddel gebruikt en niet van MG maar maakt dit dan zo'n groot verschil uit qua eindresultaat??
Na het gebruik van de MG NXT Tech Wax was het oppervlak van de koffer wel veel gladder maar het spiegelde niet harder dan het stuk naast de koffer dat ik niet het gewaxt...
door krieltje
#10976
FF op het forum kijken hoe je het stappenplan moet toepassen
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]