Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10981
ik heb mn wagens elke keer voor ik waxte met van die leuke klei en detailer behandelt... doe je dat niet zie je idd geen verschil
door allewijn
#11005
Joery schreef:Ik heb vanmiddag ook even mn TT gepoetst met water en shampoo en dan met de NXT Tech wax.
Het kan aan mij liggen maar ik zie niet echt een verschil. Ik heb wel maar "gewoon" autoswasmiddel gebruikt en niet van MG maar maakt dit dan zo'n groot verschil uit qua eindresultaat??
Na het gebruik van de MG NXT Tech Wax was het oppervlak van de koffer wel veel gladder maar het spiegelde niet harder dan het stuk naast de koffer dat ik niet het gewaxt...

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen waar het aan ligt op afstand.
Maar er moet wel degelijk veel verschil zijn. (Mits je lak etc. nog goed is)
Heb je het héél dun aangebracht met de applicator pad, dus echt enkele druppeltjes? En met water voor bewegingen heb je het aangebracht? Heb je het zo'n 20min laten curen? En hoe uitgepoetst?
door Joery
#11026
Ik heb op de applicator pad wel een hoeveelheid zo groot als een 0,50 cent stuk gebruikt, is dit dan teveel?
Ik heb het met roterende bewegingen aangebracht.
Maar ik heb het geen 20min laten curen hoor, ik denk zo'n minuutje ofzo...dus dat spul moet echt 20min inwerken?
Het uitpoetsen deed ik met een microfiber doekje, eveneens in roterende bewegingen, dan kwam er wel terug wat glans en poetste ik de waas weg maar er was geen verschil tussen net gedane stuk en de rest qua glans...
door allewijn
#11031
Dat 'curen' schijnt belangrijk te zijn. De polymeren kunnen dan intrekken.
Probeer nog eens een stuk opnieuw, bijv de motorkap...
Verder: De pad moet eerst wel een beetje verzadigd wezen, dus eerst kun je wat meer wax gebruiken, zodra de pad dan 'verzadigd' is heb je enkel druppels ter grote van een ouderwets kwartje nodig.
door A3Freak
#11506
allewijn schreef:Ik keek even in de garage en kwam een Bosch-excenterschuurmachine PEX 400 AE tegen.
Nu ben ik benieuwd of deze ook gebruikt kan worden voor het poetsen/polijsten.
Heb ik hier wat aan?

PEX 400 AE
Technische gegevens
Nominaal ingangsvermogen: 400 W
Schuurplateau-Ø: 125 mm
Aantal schuurbewegingen: 9.000 ? 26.000 min-1
Excentriciteit: 2,5 mm
Machinegewicht: 1,9 kg
Afbeelding vervangen door een URL http://www.tools.gr.jp/webshop/bosch/im ... X400AE.jpg

Een wat late reactie!! Maar de PEX 400 AE is een super goeie machine, wordt erg veel gebruikt voor professionele doeleinden bij car cleaning bedrijven. Zelf heb ik hem ook al een aantal jaar. En heb er heel wat auto's mee gepoetst. In combinatie met artikelen van AutoGlym. Maar dat Mequiar lijkt mij ook wel wat. Ook maar eens proberen. :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]