Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tonniett
#11140
Beste tt-ers,

Omdat ik vind dat mijn tt veel benzine zuipt, benzine prijs erg hoog staat en ik in september ga studeren, wil ik mijn supermooie audi tt gaan omruilen voor een audi a2 diesel. Deze auto rijd zuiniger is minder zwaar en hij is lekker ruim. Ik heb de audi tt gekocht voor 16250 euro en heb hem daarna nog is een servicebeurt gegeven van 1500 euro. Ik heb de tt nu ongeveer 3 maandjes maar in mijn bezit.

Ik zie op bijvoorbeeld autotrader een leuke A2 staan voor 13000 euro. Wat zou volgens jullie een goede deal zijn? Ik ben namelijk niet zo heel goed in het onderhandelen. Zelf zit ik eigenlijk te denken aan 15500 euro...

Wat is jullie advies? KM stand is ongeveer 92000 met NAP
Gebruikersavatar
door MisterCats
#11143
:smt102

Een A2 diesel :?: :smt030

TT verkopen :?: :sign3:

:-#
door krieltje
#11146
zal jij spijt krijgen man
door emanuel
#11149
Tip: Laat LPG monteren in je TT, het rijd prima en is goedkoper dan menig diesel. Ik heb een goed adres voor ombouw voor je. Een A2 nadat je een TT gereden hebt??? Ga dan voor een A3, dan rij je tenminste niet voor gek. De A2 is naar mijn smaak echt een gedrocht, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Succes met het maken van een keuze !!
door ruben
#11151
ik kan het wel begrijpen maar dat had je ook al kunnen weten voor dat je tt kocht 3 maanden is echt te kort. triest van je euro's zou ik maar zeggen. A2 aaaahaaahaahhahah
Gebruikersavatar
door tony
#11153
dat is spijtig :cry: sorry man ik leef met je mee :cry:

groetjes tony
door tonniett
#11158
Hhahahah is het ect zo erg? hihih

Hoe kan ik LPG inbouwen dan? Op internet zie ik geen audi tt in de lijst staan....Waar kan dat dan en wat kost dat dan?
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#11159
Zo'n tank in laten bouwen kost zo rond de 1000 euro, doe aub je TT niet weg zonde!!
door allewijn
#11160
Nee sorry: Die ruil begrijp ik ook ECHT niet: :roll: TT-->A2 :roll:

Een A3, oké, maar een A2, dat is de FLOP van Audi geweest, wat een paus-mobiel!
En 3 maandjes? Tja, ik heb mijn TT nu ook 3 maandjes, ik had hiervoor een hele zuinige pug 206. De benzine viel me ook tegen. Ik begon zelfs een topic met wie er het zuinigste rijdt, maar kreeg al gauw van anderen te horen dat ik daar niet zoveel bij stil moet staan, de TT is een liefhebberij, en dat kost geld.
En gelijk hebben ze... Voor mij echt nu niets anders als een TT.
Ik heb wél cruise control in laten bouwen, ik rij elke dag 120km, nu rij ik rustig op de cruise control. Ik rij gem. op een héle tank 1 op 11,9 (8.5/100). Dat is best zuinig. In de weekenden laat ik het beestje uit, dan rij ik 1 op 9.

En gas: Dat lijkt mij WEL super! Dat scheelt echt een hoop centen.
En voor 1000,- euro zeggen jullie? Waar zit de vuldop dan? Hoe ziet dat eruit?
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#11161
Mijn broer heeft een tank in zijn Mercedes laten bouwen, hij was 1000 euro kwijt.
De vuldop heeft hij achter de kentekenplaat gemaakt ipv zo'n lelijke dop aan de zijkant.
Kentekenplaat kan hij kantelen en zo bij de dop komen
door emanuel
#11167
Helaas heb je geen goede G3 installatie voor 1000,-. Ik was voor mijn Prins VSI systeem +/- 2700,- kwijt. Dit systeem werd mij aangeraden omdat het goed overweg kan met turbo motoren. Er zit zelfs een sensor in die de turbo druk meet en daar de inspuitduur op aanpast. De ombouw is gedaan door Pouls Autobedrijf in Baarlo (vlak bij de duitse grens). Dit is volgens Prins een van de beste inbouwers in nederland. Bij mij hebben ze zeer goed werk geleverd. De vulopening zit in het zwarte kunststof stuk onder de achterbumper. Ik heb uit de honingraat een kamertje laten frezen om de vulplaat iets dieper weg te kunnen werken. Als je het niet weet zie je niet dat er LPG in ligt. Ik zal er morgen ff een foto van maken en hier plaatsen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11174
allewijn schreef:Een A3, oké, maar een A2, dat is de FLOP van Audi geweest, wat een paus-mobiel!
A2 is niet voor niets gericht veelal op 50+ers :angel9:

Maare TonnieTT: TT en een A3 schelen niet zoveel... naja de houding en de carosserie maar t onderstel is zeer goed vergelijk baar maar een A2? maar als je dr 30 jaar ouder uit wil zien om je te mengen tussen veelal de oudere Audi rijders die een A2 rijden... kun je ook je haren grijs laten verven :lol: :lol:

TT op LPG en de vuldop... vraag Emanuel eens om foto's want t valt niet als je t niet weet ;) en ik ken t weten :lol:
door tonniett
#11189
Hmm..Hhahaha jullie lachen me gewoon uit :lol:

als ik lpg in kan laten bouwen hou ik liever mn tt. Maar waar en hoe en de kosten.... Help! Als ik nou weet waar dan kan ik kijken...
door tonniett
#11192
:lol:
emanuel schreef:Helaas heb je geen goede G3 installatie voor 1000,-. Ik was voor mijn Prins VSI systeem +/- 2700,- kwijt. Dit systeem werd mij aangeraden omdat het goed overweg kan met turbo motoren. Er zit zelfs een sensor in die de turbo druk meet en daar de inspuitduur op aanpast. De ombouw is gedaan door Pouls Autobedrijf in Baarlo (vlak bij de duitse grens). Dit is volgens Prins een van de beste inbouwers in nederland. Bij mij hebben ze zeer goed werk geleverd. De vulopening zit in het zwarte kunststof stuk onder de achterbumper. Ik heb uit de honingraat een kamertje laten frezen om de vulplaat iets dieper weg te kunnen werken. Als je het niet weet zie je niet dat er LPG in ligt. Ik zal er morgen ff een foto van maken en hier plaatsen.
Ik heb dit bedrjif net gebeld. Diegene kon er wel veel over vertellen. Het kost inderdaad ongeveer 2700 euro, maar dit is wel inclusief alles. Inbouwen, leenauto, spuitbus ter vervanging van reservewiel.

Klinkt goed allemaal, maar het is wel weer een investering van 18 maanden benzine. Aan de ene kant wil ik het wel, want wat kost nou een volle tank LPG emanuel? Maar aan de andere kant is het wel inene veel geld he. Maarja Tttje wegdoen is ook weer zonde :)

pfffffffff wat zit het leven toch vol moeilijke keuzes
door emanuel
#11193
In mijn tank gaat netto 50 liter LPG a ? 0,44 = ? 22,- Ik haal gemiddel 1:8 met mijn rijstijl en veel langzaam rijdend verkeer op de snelweg. In het weekeinde loopt ie zuiniger als ik gewoon constant 120 - 130 rijd.

Het is idd even investeren, maar als je echt veel km's gaat maken haal je het er dik uit. Je moet dan wel heeel zeker weten dat je nog een jaar of 3 in je TT blijft rijden anders heeft het echt geen zin. Jij twijfelt al na 3 maanden.... :shock:

Hoeveel Km rij je per jaar ?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]