Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Seb_TT
#11195
Sorry maar LPG op een Audi TT zetten is zoals een villa zonder meubels hebben.
LPG is echte rotzooi voor je auto.. ik heb gedurende 1 jaar LPG gehad en m'n auto ging er alleen maar van kapot.. prestaties verminderde met de minuut, het stonk, onveilig gevoel, en je verliest sowieso je koffer door de tank.. bovendien mag je dan niet meer in ondergrondse garages parkeren..
Verkoop hem voor een golf V TDI.. is een echte kilometerslikker, chassis is 1000x beter dan dat van een TT, is niet onaantrekkelijk en extreem zuinig.. van alle auto's die ik heb gehad de laatste 2 jaar heb ik met de golf het meeste fun beleefd.
door emanuel
#11198
Seb_TT schreef:Sorry maar LPG op een Audi TT zetten is zoals een villa zonder meubels hebben.
LPG is echte rotzooi voor je auto.. ik heb gedurende 1 jaar LPG gehad en m'n auto ging er alleen maar van kapot.. prestaties verminderde met de minuut, het stonk, onveilig gevoel, en je verliest sowieso je koffer door de tank.. bovendien mag je dan niet meer in ondergrondse garages parkeren..
Verkoop hem voor een golf V TDI.. is een echte kilometerslikker, chassis is 1000x beter dan dat van een TT, is niet onaantrekkelijk en extreem zuinig.. van alle auto's die ik heb gehad de laatste 2 jaar heb ik met de golf het meeste fun beleefd.
Een goede LPG installatie is zeker niet slecht voor de motor. De verbranding is schoner, de uitlaat stinkt zeker niet, alleen bij koude kat ruik je hem, maar dan ruik je benzine ook! Ga eens achter een diesel rijden die flink gasgeeft, de roetpluim die je dan tegemoet komt is echt slecht voor je gezondheid. Als je moet kiezen welke auto in je huiskamer mag draaien, een diesel, een lpg of een benzine, dan kies ik voor de LPG. De tank ligt in plaats van het reservewiel, de kofferbak wordt wel kleiner, maar is nog goed bruikbaar. Het enige echte nadeel van LPG is dat de verbanding heter is en je iets aan vermogen inleverd. Ik heb nu ruim 12.000 Km op LPG gereden met de TT zonder problemen. Hij loopt nog net zo lekker als 12.000 km geleden. Met een Renault 5 heb ik ruim 2 ton op LPG gereden zonder problemen, mijn zus heeft die auto nog over de 3 ton gedraait waarna de motor nog prima was, de rest van de auto viel zowat uit elkaar toen.
door tonniett
#11203
Getver Golf :?

Daar rijden er al zoveel in
door Seb_TT
#11204
daar is reden voor 8)
door emanuel
#11205
De meest verkochte auto ter wereld is de Ford F150. Waarom ?? Geen idee, bij top gear hadden ze nog nooit zo'n slechte wagen gereden. Veel verkocht zegt helemaal niets, Astra's verkopen ook goed, maar om nou te zeggen dat dat een fijne auto is :D
door freaky driver
#11217
dit is één van de punten waar dat ik over struikelde om terug een TT aan te schaffen

de keuze was tussen een BMW X5 of een TT , dit ook om het benzine probleem en om een lpg tank dus
te laten inbouwen in de bmw

uiteindelijk dus toch gekozen voor de TT , dit gewoon om het feit ( dat het een verslaving is ) en toch
gaan spijt hebben dat ik niet voor de TT ben gegaan

nu had ik er geen gedacht van dat dit dus eventueel ook in de TT kan
dus mee wachtende op de pics :lol:

grts yves
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11227
Seb_TT schreef:Sorry maar LPG op een Audi TT zetten is zoals een villa zonder meubels hebben.
LPG is echte rotzooi voor je auto.. ik heb gedurende 1 jaar LPG gehad en m'n auto ging er alleen maar van kapot.. prestaties verminderde met de minuut, het stonk, onveilig gevoel, en je verliest sowieso je koffer door de tank.. bovendien mag je dan niet meer in ondergrondse garages parkeren..
Verkoop hem voor een golf V TDI.. is een echte kilometerslikker, chassis is 1000x beter dan dat van een TT, is niet onaantrekkelijk en extreem zuinig.. van alle auto's die ik heb gehad de laatste 2 jaar heb ik met de golf het meeste fun beleefd.
Als ik TT's zie met schade of een Golf... zit ik liver in de carosserie van een TT, heb teveel Golfjes gezien die meer letsel achter hebben gelaten dan een TT... dus wat een gelul over 1000x beter chassis t zal nie veel verschillen iig maar rechtsachterin een golf 4 ga ik never nooit nie zitten daar zitten de meeste golfjes 4 totaal in elkaar dat degene met ene ongeval die daar zat of zwaargewond geraakt moet zijn of erger nog. Golf rammelt van binnen steeds los, maat van me heeft dr lang eentje gereden. A3 zit beter in elkaar alsook de TT. Allen die pokkehoedenplank 'kraakte'.

En t is allemaal familie van elkaar en onderhand net zo goed en daar je iets meer voor een Audi betaald mag je er net ff een tikkeltje meer van verwachten.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11228
emanuel schreef:De meest verkochte auto ter wereld is de Ford F150. Waarom ?? Geen idee, bij top gear hadden ze nog nooit zo'n slechte wagen gereden. Veel verkocht zegt helemaal niets, Astra's verkopen ook goed, maar om nou te zeggen dat dat een fijne auto is :D

Zo'n Frod F150 als je die demonteerd kun je em ook zo weer in elkaar zetten, gaat nergens over haha
door emanuel
#11258
Enkele foto's van de LPG inbouw. Onder de motorkap moet je goed kijken om de extra slangen e.d. te vinden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
door Seb_TT
#11265
De TT is eigenlijk een aangeklede golf 4 dus het maakt eigenlijk geen verschil.
Ik snap ook niet waarom je het chassis gaat gebruiken om een punt te maken over crashtests maar ok... :roll:

Geloof me.. een golf 5 gaat een pak sneller door de bochten dan een fwd TT.. vroeger kon ik met de golf 105pk gemakkelijk een bmw 330cd bijhouden en met de TT op het zelfde industrieterrein ben ik verschillende keren beginnen spinnen als ik maar in de buurt van de bmw probeerde te komen.(gelukkig zonder schade)

Ik weet dat dit bij vele in het verkeerde keelgat gaat schieten maar de Audi TT is geen volwaardige sportauto voor mij. Ik vind het sturen verschrikkelijk onnauwkeurig, erg snel bochten nemen kan en zal eindigen in de bosjes, er is geen enkel compromis tussen comfort en sport wat veringen betreft, de motor staat uiterst naar voor(zoals alle audi's) wat verschrikkelijk veel onderstuur oplevert en de ESP is zo goed als waardeloos.

Ik weet dat ik zelf met een Audi TT rijdt maar ik hou van de charmes, de speciale looks, de make-upspiegels die andersom open gaan, de turbo, de kleine voorruit..enz.. vind het erg spijtig dat er tussen het saaie en het gevaarlijke rijgedrag geen tussenoptie is.. namelijk gezond rijplezier.

Audi TT : 4 sterren eigen veiligheid en 0 sterren voetgangers

Golf 4 : 4 sterren eigen veiligheid 2 sterren voor voetgangers

Mag ik hieruit concluderen dat de Golf 4 veiliger is?

Mijn excuses als ik sommige mensen hierbij heb geraakt maar ik wou gewoon ff men mening uiten..
Gebruikersavatar
door MisterCats
#11266
Het is prettig als er mensen zijn die een mening hebben en deze ook nog kunnen onderbouwen.
Respect :P
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#11270
emanuel schreef:Helaas heb je geen goede G3 installatie voor 1000,-. Ik was voor mijn Prins VSI systeem +/- 2700,- kwijt. Dit systeem werd mij aangeraden omdat het goed overweg kan met turbo motoren. Er zit zelfs een sensor in die de turbo druk meet en daar de inspuitduur op aanpast. De ombouw is gedaan door Pouls Autobedrijf in Baarlo (vlak bij de duitse grens). Dit is volgens Prins een van de beste inbouwers in nederland. Bij mij hebben ze zeer goed werk geleverd. De vulopening zit in het zwarte kunststof stuk onder de achterbumper. Ik heb uit de honingraat een kamertje laten frezen om de vulplaat iets dieper weg te kunnen werken. Als je het niet weet zie je niet dat er LPG in ligt. Ik zal er morgen ff een foto van maken en hier plaatsen.
Ahaa, dus dat is dus helemaal andere koek met turbo.
De auto van mijn broer is een normale benzine Mercedes W123
door tonniett
#11273
Seb_TT schreef:De TT is eigenlijk een aangeklede golf 4 dus het maakt eigenlijk geen verschil.
Ik snap ook niet waarom je het chassis gaat gebruiken om een punt te maken over crashtests maar ok... :roll:

Geloof me.. een golf 5 gaat een pak sneller door de bochten dan een fwd TT.. vroeger kon ik met de golf 105pk gemakkelijk een bmw 330cd bijhouden en met de TT op het zelfde industrieterrein ben ik verschillende keren beginnen spinnen als ik maar in de buurt van de bmw probeerde te komen.(gelukkig zonder schade)

Ik weet dat dit bij vele in het verkeerde keelgat gaat schieten maar de Audi TT is geen volwaardige sportauto voor mij. Ik vind het sturen verschrikkelijk onnauwkeurig, erg snel bochten nemen kan en zal eindigen in de bosjes, er is geen enkel compromis tussen comfort en sport wat veringen betreft, de motor staat uiterst naar voor(zoals alle audi's) wat verschrikkelijk veel onderstuur oplevert en de ESP is zo goed als waardeloos.

Ik weet dat ik zelf met een Audi TT rijdt maar ik hou van de charmes, de speciale looks, de make-upspiegels die andersom open gaan, de turbo, de kleine voorruit..enz.. vind het erg spijtig dat er tussen het saaie en het gevaarlijke rijgedrag geen tussenoptie is.. namelijk gezond rijplezier.

Audi TT : 4 sterren eigen veiligheid en 0 sterren voetgangers

Golf 4 : 4 sterren eigen veiligheid 2 sterren voor voetgangers

Mag ik hieruit concluderen dat de Golf 4 veiliger is?

Mijn excuses als ik sommige mensen hierbij heb geraakt maar ik wou gewoon ff men mening uiten..
2 jaar geleden begon ik met een fiat punto uit 2002 1.2. Leuk autotje maar harder dan 130 vond de motor niet leuk. Toch was ik zeer tevreden over deze auto en kocht in februari een splinternieuw fiat grande punto tw van 17000 euro. Na 11 maanden heb ik deze auto omgeruiled met 4000 euro bijbetaling voor een audi tt.

Met de fiatjes kon ik echt niet met 100 door een scherpe bocht. Met de tt kan dat wel. Toch vind ik idd dat de tt niet lekker door de bocht gaat dat moet ik je nageven...maar dit zal ook wel weer liggen aan het feit dat ik geen quatro heb en geen spoiler. De auto is heel mooi, maar als ik mn gas een beetje intrap van zn 1 naar zn 2, word mn stuur echt weggetrokken en moet ik hem stevig beethouden...de auto begint dan wel te zweven en vind ik een nadeel. Hij rijd iig wel veel lekkerder dan de fiatjes...maar de fiatjes hebben ook weer zijn voordelen :D

Ik wil nog wel is een keer volgas met deze auto rijden. Harder dan 160 ben iknog niet gegaan. :D
door tonniett
#11274
weten jullie niet een auto die lekker ruim is? en ook niet al te duur
door emanuel
#11275
Een Dacia Logan, of die nieuwe Lada. Dan heb je voor ongeveer 10.000 een nieuwe 4 deurs auto.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]