Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#11288
Vandaag is mijn KW verlagingsset eronder gegaan zie: KW PDF

De wegligging is werkelijk SUPER! Wat een verschil, niet overdreven, in bochten en over heuveltjes voelt het 2x zo goed aan als voorheen. Één en al controle!
Maandag moet hij nog wel uitgelijnd worden op een digitale bank. Dat kon op zaterdag niet.

Alleen de verlaging valt mij jammer genoeg zo ontzettend tegen. Volgens opgave zou hij 2.5cm moeten zakken aan vóór- en achterzijde.
Nou mooi niet dus!
Ik had even vantevoren gemeten, op een vlakke ondergrond was de voorkant van de grond tot begin wielkast 67cm, de achterkant 68cm.
Nu is de achterkant 67cm (1cm lager dus) en de voorkant is gewoon nog steeds 67cm.

Ik kan wel janken!
(althans, ik heb de vervanging niet gedaan om de verlaging, maar puur omdat de oude OEM schokbrekers verroest en lek waren, maar het is mooi meegenomen).

De verkoper/eigenaar van Cartrend zei dat de veren zich nog moesten zetten. Dat deze nog in zouden zakken door het gewicht.
Dit omdat de veren van de TT erg groot zijn (grote spiralen).
Klopt dit? Zakt de TT nog?
Ennuh dus nu nog 1.5cm minimaal extra inzakken?
Hmzzz lijkt me sterk toch?

De achterveren zien er iig wel érg dik uit:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#11290
Heb voorheen ook verlagingveren er tussen gehad, 3 cm verlaging volgens opgave, werden er uiteindelijk maar maximaal 2.
Was dus ook een tegenvaller, heb ook het inveerverhaal te horen gekregen maar dat zal toch maar bitter weinig zijn.
Jammer voor je dat het wat tegenvalt, ook nog eens te meer omdat jij ook nieuwe schokdempers erbij hebt gekocht

Verwacht daar dus niet te veel van, misschien een paar mm maar zeker geen cm.
Laatst gewijzigd door TTmaniac op di mei 29, 2007 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#11291
Als dat zo is, is het idd jammer.
Het is geen ramp, want ik heb deze set gekocht omdat ik een betere wegligging wilde (wat 200% is gelukt) en omdat de oude achterdempers kapot waren.
Maargoed, ik had, qua verlaging er toch meer van verwacht...
Hoe komt het dan dat mensen met enkel Eibach veren wél 3 á 4 cm lager kunnen?
(In de handleiding van KW staat dat de veren ook van eibach komen, de dempers zijn van hunzelf)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11293
5 mm zal het inzakken meer niet of t is rommel... Apex, een Nederlands merk, die heb ik gehad en zakten ook maar 3 a 4 mm verder dan direct na de montage maar die ging direwct 45mm omlaag en is uiteindelijk net geen 47 mm lager gekomen na verloop van tijd.
door allewijn
#11478
Ik wil iets aan jullie vragen:

Zou één van jullie ALSJEBLIEFT op willen meten hoe hoog zijn/haar TT is?
Ik heb namelijk nu contact met GKB import, die legt nu weer contact met Cartrend, waar ik de KW verlagingsset heb laten monteren.
Ze gaan gezamelijk kijken of dit hoort, of dat hij wel gewoon wat lager is geworden dan voorheen.
Ikzelf zou dus hééééééél graag willen weten op wat voor hoogte JULLIE TT's staan!

Ikzelf heb gemeten, geparkeerd op een gelijke vlakke rechte ondergrond, vanaf de grond tot waar de wielkast begint.
Dus deze hoogte en dan alsjeblieft de vóór en achterzijde:
Afbeelding

Ik hoop twee vriendelijke personen van het forum te vinden die dit bij hun TT's willen opmeten.
Ik hoop dan op iemand met een voor- en een na- 2002 model!
Zodat ik beide hoogtes weet en dit dus kan vergelijken.
(De modellen die na 2002 zijn gemaakt staan ook ongeveer 2.5 á 3 cm lager)

[-o< Ik ben u eeuwig dankbaar als u dit wil doen [-o<
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11481
heb je niet toevallig een set voor de 225 quattro gemonteerd gekregen, want die is namelijk zwaarder dan die van jou en ze zouden per ongeluk ergens een foutje gemaakt kunnen hebben... 180 pk quattro komt niet veel voor heb ik t idee
door allewijn
#11485
Ronnie schreef:heb je niet toevallig een set voor de 225 quattro gemonteerd gekregen, want die is namelijk zwaarder dan die van jou en ze zouden per ongeluk ergens een foutje gemaakt kunnen hebben... 180 pk quattro komt niet veel voor heb ik t idee
Hmzzz, daar maken ze bij KW geen onderscheid ik, kijk maar eens naar deze link:
(even copy-paste, want link is te lang om automatisch aanklikbaar te maken)

http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... odell_1=TT (Type 8N)&level=3&hersteller_1=AUDI&gruppe=all&zeile=15

Ik heb dan de een naonderste, dus de Sport Suspension KIT QUATTRO

p.s.: Volgens gegevens autotrader moet de 225pk 145kg méér wegen tov mijn quattro 180pk. Klopt dit??? Da's nog best veel, waar zit dat 'm in?
Laatst gewijzigd door allewijn op wo mei 09, 2007 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11487
Dat verklaart je hoogte, hoeveel weegt je TT ledig? 1320 kg?? een 225Q 1465 kg

Indien die van jou eronder zit is het dan dus de reden dat die van jou hoger op de veren staat en zal blijven staan als het geen onderscheid geeft voor de Quattro uitvoeringen. De 225 weegt 145 kg meer en zakt daarom wel verder op die veren set.
door allewijn
#11488
Dus het ligt 'm echt aan die 145kg verschil?
Zakt een TT ongeveer 1.5cm extra van 145kg?
Best slordig van KW dat ze dit niet aangeven, of dat ze niet gewoon twee verschillende quattro sets maken!

Ik ben dus aangewezen op deze mooie vrouw als nieuwe bijrijdster?:
Afbeelding

Tenzij KW nederland mij als excuus natuurlijk tegen geringe vergoeding een schroefvariant set gaat aanbieden :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11489
zakt iets verder in en wat 145 kg doet... laat 2 volwassenen eens op de achterbank gaan zitten, dan zie je hoevel de auto extra inzakt, bij mijn S3 komt de velgrand bij de rand van t scherm voor t og als m pa en mn broertje achterin gaan zitten. Dus vraag je pa en ma es achterin te gaan zitten... zakken zal ie maar hoeveel?

je kan ook een stukkie van de veren afzagen :lol: :lol: denk alleen niet dat dat de bedoeling is om lager te gaan :D
door allewijn
#11510
Nee, dat afzagen gaan we maar niet doen!
Ach, ik weet nu wat de oorzaak is, dat het dus enkel aan het verschil van die 145kg ligt.
Eigenlijk had KW dus twéé sets op de markt moeten brengen, dus voor elke quattro eentje. Maar helaas.
Ik ondervind nu ook echt de voordelen:
-De TT staat nu compleet recht, voorheen stond de achterkant 1cm hoger dan de voorkant. Dit is veel mooier.
-De TT heeft een wegligging van hier tot Tokyo, hij voelt zo veel beter en gecontroleerder aan.

Nu dus nog kijken wat de GKB import aan gaat geven, misschien dat zij nog met een oplossing/alternatief komen.

Laatste vraag: Waarom is de 225pk 145KG zwaarder? Waar zit dat 'm in hemelsnaam in? (een extra oliekoelertje, een andere versnellingsbak, gesmede zuigers, maar weegt dat zoveel?)
door krieltje
#11514
kep de mijne verlaagd met alleen de veren,rijdt super met ruim 40mm verlaging,voor een paar tientjes
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11533
allewijn schreef:Nee, dat afzagen gaan we maar niet doen!
Ach, ik weet nu wat de oorzaak is, dat het dus enkel aan het verschil van die 145kg ligt.
Eigenlijk had KW dus twéé sets op de markt moeten brengen, dus voor elke quattro eentje. Maar helaas.
Ik ondervind nu ook echt de voordelen:
-De TT staat nu compleet recht, voorheen stond de achterkant 1cm hoger dan de voorkant. Dit is veel mooier.
-De TT heeft een wegligging van hier tot Tokyo, hij voelt zo veel beter en gecontroleerder aan.

Nu dus nog kijken wat de GKB import aan gaat geven, misschien dat zij nog met een oplossing/alternatief komen.

Laatste vraag: Waarom is de 225pk 145KG zwaarder? Waar zit dat 'm in hemelsnaam in? (een extra oliekoelertje, een andere versnellingsbak, gesmede zuigers, maar weegt dat zoveel?)
6 bak misschien?? of heb jij die ook? blok zal een tikkie meer wegen, tel zo wat onderdeeltjes bij elkaar op die anders zijn en je komt wel aan dat gewicht denk ik. maar precies zal ik t niet weten... op papier stond bij de mijne 1450 kg, maar waarom t geen 1465 kg was zoals autoweek aangeeft? De S3 is weer zwaarder... het zal allemaal wel, als t maar lekker rijdt das belangrijker.
door allewijn
#11562
krieltje schreef:kep de mijne verlaagd met alleen de veren,rijdt super met ruim 40mm verlaging,voor een paar tientjes
Da's mooi krieltje, 'voor een paar tientjes'.
Maar ikzelf heb gekozen voor nieuwe veren en DEMPERS, de demping is dan ook bijzonder goed toegenomen tov originele dempers+(sport)veren. Zoiets kun je niet vinden voor een paar tientjes.
door krieltje
#11563
allewijn schreef:
krieltje schreef:kep de mijne verlaagd met alleen de veren,rijdt super met ruim 40mm verlaging,voor een paar tientjes
Da's mooi krieltje, 'voor een paar tientjes'.
Maar ikzelf heb gekozen voor nieuwe veren en DEMPERS, de demping is dan ook bijzonder goed toegenomen tov originele dempers+(sport)veren. Zoiets kun je niet vinden voor een paar tientjes.
Ja dat vindt jij misschien.Maar ondertussen zakt dat ding voor geen meter,en betaal je er wel waarschijnlijk de hoofdprijs voor.
Dus ik hou het bij mijn acht tientjes,en hij rijdt heerlijk,met de originele (intacte) Dempers.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]