Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#11569
mijn 225Q weegt volgens kenteken "maar" 1370 kg, hoe komen jullie bij 1465....
door allewijn
#11570
krieltje schreef:
allewijn schreef:
krieltje schreef:kep de mijne verlaagd met alleen de veren,rijdt super met ruim 40mm verlaging,voor een paar tientjes
Da's mooi krieltje, 'voor een paar tientjes'.
Maar ikzelf heb gekozen voor nieuwe veren en DEMPERS, de demping is dan ook bijzonder goed toegenomen tov originele dempers+(sport)veren. Zoiets kun je niet vinden voor een paar tientjes.
Ja dat vindt jij misschien.Maar ondertussen zakt dat ding voor geen meter,en betaal je er wel waarschijnlijk de hoofdprijs voor.
Dus ik hou het bij mijn acht tientjes,en hij rijdt heerlijk,met de originele (intacte) Dempers.
Licht 'geagiteerd'?
Ik vind jouw reactie de plank een beetje mis slaan!
Niet om het één of ander, maar ik ben ontzettend blij met mijn KW sportset. Ik vind het enkel jammer dat hij maar één centimeter gezakt is ipv 2.5cm. De wegligging is daarintegen in bijzondere mate toegenomen. Dat doet mij deugd. Dat jij ook blij bent met jouw verlaging 'van een paar tientjes', gun ik je van harte. Prachtig als je voor zo'n klein bedrag de looks van de TT stukken verbeterd. In jouw geval kon dit ook, omdat jouw dempers nog in tact zijn.
Mijn originele achterdempers waren echter niet in tact, die moesten sowieso vervangen worden.
Hoe jij dan hierop reageerd met 'dat ding van jou zakt voor geen meter en je betaald waarschijnlijk de hoofdprijs' vind ik een ongepaste reactie...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11575
Frysian Outlaw schreef:mijn 225Q weegt volgens kenteken "maar" 1370 kg, hoe komen jullie bij 1465....
Hoe komen jullie bij 1465... een vraagteken kon dr niet meer achter?, maar zal er netjes op antwoorden:

1450kg stond op mijn kenteken papieren van de TT225QC, nadat de auto gekeurd was en op Nederlands kenteken mocht, die 1465kg komt van Autoweek... staat zoveel op dus zoek maar raak.

Als die van jou 1370kg weegt is ie toch wat anders uitgerust en zit dr minder in op of onder want ergens moet dat verschil vandaan komen?!

bron:

[web]http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no[/web]
door krieltje
#11576
allewijn schreef:
krieltje schreef:
allewijn schreef: Da's mooi krieltje, 'voor een paar tientjes'.
Maar ikzelf heb gekozen voor nieuwe veren en DEMPERS, de demping is dan ook bijzonder goed toegenomen tov originele dempers+(sport)veren. Zoiets kun je niet vinden voor een paar tientjes.
Ja dat vindt jij misschien.Maar ondertussen zakt dat ding voor geen meter,en betaal je er wel waarschijnlijk de hoofdprijs voor.
Dus ik hou het bij mijn acht tientjes,en hij rijdt heerlijk,met de originele (intacte) Dempers.
Licht 'geagiteerd'?
Ik vind jouw reactie de plank een beetje mis slaan!
Niet om het één of ander, maar ik ben ontzettend blij met mijn KW sportset. Ik vind het enkel jammer dat hij maar één centimeter gezakt is ipv 2.5cm. De wegligging is daarintegen in bijzondere mate toegenomen. Dat doet mij deugd. Dat jij ook blij bent met jouw verlaging 'van een paar tientjes', gun ik je van harte. Prachtig als je voor zo'n klein bedrag de looks van de TT stukken verbeterd. In jouw geval kon dit ook, omdat jouw dempers nog in tact zijn.
Mijn originele achterdempers waren echter niet in tact, die moesten sowieso vervangen worden.
Hoe jij dan hierop reageerd met 'dat ding van jou zakt voor geen meter en je betaald waarschijnlijk de hoofdprijs' vind ik een ongepaste reactie...
Ja nu ik het terug lees is het idd niet netjes geformuleerd.FF opnieuw:

Vindt het altijd jammer dat mensen de hoofdprijs betalen,en zich door een bedrijf dure veren/schroefsetjes laten aanpraten waarbij ze dik moeten betalen,en bovendien dan niet het gewenste resultaat krijgen.
In veel gevallen ben je voor een leuk resultaat veel minder kwijt.
Sorry zo bedoelde ik het eigenlijk,maar erger me eigenlijk aan de zg tuning bedrijven die zeggen:oh bij lager dan 3cm moeten de schokbrekers aangepast worden.Mijn tuning bedrijf zegt dat dit pas bij lager dan 4 hoeft.

Met dat ding van jouw zakt geen meter en je betaald waarschijnlijk de hoofdprijs,refereer ik dus duidelijk naar de veren/demper boeren,dus zeker niet naar jouw.
door allewijn
#11597
krieltje schreef: Ja nu ik het terug lees is het idd niet netjes geformuleerd.FF opnieuw:

Vindt het altijd jammer dat mensen de hoofdprijs betalen,en zich door een bedrijf dure veren/schroefsetjes laten aanpraten waarbij ze dik moeten betalen,en bovendien dan niet het gewenste resultaat krijgen.
In veel gevallen ben je voor een leuk resultaat veel minder kwijt.
Sorry zo bedoelde ik het eigenlijk,maar erger me eigenlijk aan de zg tuning bedrijven die zeggen:oh bij lager dan 3cm moeten de schokbrekers aangepast worden.Mijn tuning bedrijf zegt dat dit pas bij lager dan 4 hoeft.

Met dat ding van jouw zakt geen meter en je betaald waarschijnlijk de hoofdprijs,refereer ik dus duidelijk naar de veren/demper boeren,dus zeker niet naar jouw.
Super dat je jezelf even anders geformuleerd hebt! Ik begrijp je nu. Je hebt gelijk, er zijn erg veel 'garage-boeren' waar voor gewaakt moet worden en in een forum als dit kunnen wij onze geliefde TT's daarvan behoeden.
Verder leert men van anderen die een 'fout' gemaakt hebben. Zoals ik dit geval: Iemand die ENKEL op verlaging uit is, waarbij de huidige dempers gewoon nog goed zijn moet dus niet kiezen voor de KW set die ik heb gekozen! Dan valt het resultaat tegen, en daarmee gepaard ook de aanschafprijs!
Als iemand het om een andere rede zoekt, zoals extra sportiviteit/wegligging/controle dan blijft deze KW sportset gewoon een dikke aanrader!
GKB import heeft trouwens contact met mij gezocht. Ik moet langs bij de zaak waar ik het heb laten monteren. Zij gaan dan alles opmeten en sturen dit weer door naar GKB, die gaat dan kijken of het klopt of niet.
door krieltje
#11601
Das beter nieuws.
Ik refereerde eigenlijk al dat ik makkelijk kon praten,omdat mijn vering nog intact was.Anders had ik misschien ook over moeten gaan naar een andere set.Die gast hier in wateringen,vertelde al de nonzin over schroefsetjes.ik had al het een en ander al door trail en error meegemaakt met mijn Golf.
Nooit de bedoeling geweest om je voor dodo uit te maken gozer,zo zit ik niet in elkaar.
door allewijn
#11638
Ondertussen is mijn TT dus nu, binnen een week na montage toch al wat ingezakt.
Hij hangt nu op 66.5cm, aan alle vier de kanten (gemeten vanaf de grond tot begin wielkast in centrum velg).
Dus dat is al wat beter (vroeger 67cm voorzijde, 68cm achterzijde)
Maargoed, tis nog geen 2.5cm verschil. Dat ga ik dus op laten meten bij Cartrend die het doorspeeld naar GKB import (kw importeur)
door allewijn
#12178
De hoogte van mijn TT is opgemeten bij Cartrend en doorgestuurd naar GKB import.
Ik heb via de email netjes een reactie gehad:

Beste Tim,

We hebben alles gecontroleerd. De auto is perfect verlaagd. De originele maat is 385. Dit houdt in dat de auto 25mm gezakt is.

Met vriendelijke groet/Best regards,

Gerbrand op 't Ende
GKB Import BV
P.O. BOX 133
9750 AC HAREN
T. 0031 (0)50-40 42 450
F. 0031 (0)50-40 42 567
E. g.ende@gkb-import.nl
I. www.gkb-import.nl


Mijn TT hing nml tijdens de meting op 365mm (centrum velg tot wielkast).
Hij is ondertussen nog ietsje ingezakt, is nu 360mm.
Al met al de de verlaging dus toch gewoon dik geslaagd!
Hij moet dus nu op dezelfde hoogte hangen als een >2002 cg S-line model.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]