Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#11336
De laatste weken hebben wij in de straten rondom waar ik woon veel last van dronken gasten die vanalles slopen.
Op vrijdagen en zaterdagen gaan zij, al lopend naar hun huizen, de straten door en maken hierbij tuinbankstellen, auto's, bloempotten etc. kapot.
Onze grote bloempotten zijn ook al gesneuveld. Kost een hoop geld.
In andere straten hebben ze al auto's op allerlei manieren beschadigd.
Ik heb geen zin om mijn TT ook zo aan te treffen. Ons huis heeft een voortuin, aan de voortuin ligt een opritje zodat ik mijn auto naast ons huis kan zetten, daarna begint dan gelijk weer het volgende huis (aan elkaar geschakeld dmv garages). De TT past echter niet in de garage, deze heeft een ander doel gekregen.

Nu wil ik een klein cameraatje, die ik kan plaatsen, die 's nachts ook zicht heeft. Die ik gewoon op een PC of videorecorder aan kan sluiten, zodat ik in de weekenden net wat meer zekerheid heb.
(tis van de zotten eigenlijk, dat dit soort dingen moeten door brutale dronken gasten)

Wie weet zoiets. Liefst bij een bouwmarkt ofzo te kopen?
Want het moet ook geen superdikke prijs worden. Heb geen zin om er honderden euro's voor neer te leggen.
Wie heeft een goed advies?

Ik kan zo'n ding op verschillende manieren op apparatuur aansluiten:
- Op PC via USB
- Op PC via video ingang (cinch)
- Op videorecorder (scart/cinch)
- Op dvd-recorder (scart/cinch)
Op Tv (Scart/cinch)

Dus de goedkoopste variant,die waterdicht is en 's nachts zicht heeft (mag zwart wit)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#11337
Hoi Allewijn,

ik ben zelf werkzaam in de DHZ-wereld en weet dat Elro een aantal aardige camera's in de handel heeft. O.a. verkrijgbaar bij Karwei en Gamma.
Hier eventueel een link met de Karwei productfolder:

Inbraakbeveiliging en Camerabewaking

Bijvoorbeeld de C800IP is buiten te plaatsen en heeft nachtweergave.

Prijzen heb ik helaas even niet voorhanden ('t is zondag hè.. :D )

Groeten
Joop
door allewijn
#11339
Hoi Joop,

Super! Dankjewel, hier staan hele mooie geschikte camera's tussen.
Die C800ip zou een hele mooie zijn. Ik vrees echter dat zo'n model toch al gauw 200+ euro's gaat kosten.
De voorwaarden zijn enkel: nachtzicht, voor buiten geschikt en aan muur/plafond bevestiging. Als hij bekabeld is dan moet hij 14 meter overbruggen naar mijn pc.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#11340
Ik zal morgen wel eens kijken in de winkel wat ze kosten. Prijzen zijn over het algemeen niet zó erg hoog hoor.
door emanuel
#11348
Je hebt egenwoordig al een draaloze camera (wifi) voor ? 100,- als je die met slimme software aanstuurt neemt hij alleen op als er beweging zichtbaar is. Ik denk overigens dat het officieel niet mag wat jij wil, zo'n camera moet je een vergunning voor hebben als hij buiten gebruikt wordt. Het zou mij trouwens ook niet tegenhouden, maar als je het als bewijsmateriaal aan wil voeren kan dit roet in het eten gooien.
door allewijn
#11351
emanuel schreef:Je hebt egenwoordig al een draaloze camera (wifi) voor ? 100,- als je die met slimme software aanstuurt neemt hij alleen op als er beweging zichtbaar is. Ik denk overigens dat het officieel niet mag wat jij wil, zo'n camera moet je een vergunning voor hebben als hij buiten gebruikt wordt. Het zou mij trouwens ook niet tegenhouden, maar als je het als bewijsmateriaal aan wil voeren kan dit roet in het eten gooien.
Ik weet dat er behoorlijk wat te doen is omtrent deze regelgeving. Ik weet wel, dat als ik de camera zodanig instel dat hij tot aan het begin van onze tuin kan kijken, en dus enkel eigen terrein zichtbaar is, dit gemonitord mag worden.
Of het geldig bewijsmateriaal is, Ik weet het niet precies. Ik weet wel dat er gewoon opgenomen mag worden op eigen terrein.
Net zoals in winkelpanden.
Je mag camerabeelden ook maar ik dacht max. 24 uur bewaren, tenzij je op die beelden een strafbaar feit hebt gecontstateerd, dan mag het bewaard worden tot het geconstateerde feit is afgehandeld.

Maar waar weet jij een draadloze camera voor onder de 100 euro te vinden die nachtzicht heeft én op een pc aangesloten kan worden (zodat ik met de juiste software idd opneem zodra er beweging is)
door allewijn
#11353
Dit is op zich wel mooi. Ik vind hem alleen wel te groot. Dan valt hij zo op. Overigens is dit apparaat NIET waterdicht, anders zou het er wel specifiek bij staan.
Hij valt om die rede dus sowieso af.
Via het netwerk is verder wél een mooie optie (bedraad of wifi), dan kun je zelfs monitoren via andere pc's.
Zijn er ook 'kleine' netwerk-webcams met IR in de vorm van bijv, een bolletje?
Die zijn nml. goed waterdicht te maken door ze vol te kitten.
Ik heb ze alleen zelf niet gevonden...
door emanuel
#11354
Dat hij opvalt is misschien juist een pluspunt, dat schrikt af. lever geen geklooi aan je auto dan een mooie video ervan.....
Monteer hem onder een afdak of dakgoot, dan blijft hij mooi droog. Of maak zelf van een stukje aluminium plaat een mooi passend dakje zoals de professionele buiten camera's hebben.

Een webcam met IR, dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik. Deze bv: http://cgi.ebay.nl/NIEUW-E-TECH-INFRARO ... dZViewItem

Of : http://cgi.ebay.nl/Compacted-Network-IP ... dZViewItem

Succes ermee !
door allewijn
#11358
Ik heb vandaag de halve dag het internet af zitten zoeken.
Honderden camera's gezien en tientallen opties. Ook alle bouwmarktgiganten afgebeld, je merkt dat deze meestal niet de juiste producten op voorraad hebben.

Ik heb de knoop doorgehakt en hoop een product gekozen wat iets professioneler en meer solide is.
Het is deze geworden:

USB draadloze infrarood 30 led cameraset
Afbeelding

Ik krijg hem morgen onder rembours binnen.
Vanaf dan kan ik mijn grootste liefde (jaja vrijgezel dus TT is grootste liefde) en de toen goed in de gaten houden.
Het apparaat staat direct op de PC aangesloten en kan ingesteld worden dat er altijd opgenomen wordt zodra er beweging gedetecteerd wordt. Verder heeft de camera 30 IR reds wat voor een goed nachtbeeld moet zorgen.

Tis en blijft jammer dat het allemaal moet. En ik woon gewoon nog in een supernette wijk ook.
Één voordeel: Zelfs achter mijn PC kan ik dan altijd mijn TT live bewonderen :D

Uiteraard laat ik jullie mijn ervaringen weten zodra het aangesloten is.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#11376
Goed om te horen (ehh lezen) dat je geslaagd bent met de camera, nu alleen hopen dat je de beelden nooit nodig zult hebben :wink:
't Is jammer dat sommige mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven, de hele maatschappij hangt tegenwoordig aan elkaar van beveiligingen en verzekeringen.
Succes nog met de installatie!
door allewijn
#11380
Happy Socks schreef:Succes nog met de installatie!
Dankjewel! Tja, het is jammer, want moet je kijken wat ik alweer uit moet geven aan enkel deze camera om eventuele ellende te voorkomen of te vervolgen.
Tis jammer, en ik zie (allerlei vernielingen) elke dag niet anders gezien mijn beroep.
Af en toe frustrerend...
Gebruikersavatar
door doezel
#61446
Ik heb gisteravond toevallig voor zo'n €100 een dvr-kaart en een setje camera's besteld bij dealextreme.com:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26223
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19819

schermpje erbij voor naast de voordeur:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39044

Ga dat op een oude linux-machine aansluiten zodat alle bewegingen worden opgenomen met http://www.zoneminder.com/

Kost geen drol bij dealextreme, verzendkosten zijn $0,01. duurt wel zo'n 3 weken voordat je de spullen thuis hebt.

ze hebben ook draadloze camera's voor rond de $40.

zoneminder kan ik dan bekijken op m'n tv in de woonkamer (via de tv-out van de computer) en ik kan het verder overal bekijken met m'n iPhone.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]