Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jacob
#11581
hai,

waarom zou je een 225 PK i.p.v een 180 PK Versie kopen?

ben benieuwd :P
Gebruikersavatar
door PaulusB
#11583
Omdat de prijs verschillen niet zo groot meer zijn, en
omdat de 225 standaard 4x4 heeft.
Gebruikersavatar
door charlotte
#11585
Ik heb 180 PK en houdt echt van hard rijden (ben hier mn rijbewijs al eens voor kwijt geweest...ahum)

maar vind dit echt genoeg. De TT rijdt zo soepel en pakt snel op dat ik echt niet harder hoef/wil.

Volgens mij scheelt het ook nog wel in je verbruik en onderhoudt????

gr,
charlotte
door ruben
#11589
voor gebruik en onderhoud zou ik ook de 180 pk versie bliujven rujden. voor nog meer soeplesse 225 pk 4 wd. had trouwens een probleem hij ging niet harder dan 240 km per uur is knude als de weg vrij is. mag dus nog wat harder gaan van mij.
door emanuel
#11604
De Quattro aandrijving die je bij de 225 cadeau kijgt + de 6 bak was voor mij de reden om voor een 225 te gaan. Ik was bang later toch spijt te krijgen en alsnog een 225 te willen kopen. Heb van deze beslissing nog geen moment spijt gehad.
door jacob
#11605
Tja het is een 180 PK versie maar als je dit leest dan is het wel wat bijzonders


EDELSTAHL-DOPPEL-QUATTRO AUSPUFF;AUSSERDEM
HAT ER FÜR 5000? MOTORTUNING BEKOMMEN VON ABT MIT RECHNUNG LEISTUNG PER PRÜFSTANDBERICHT 250PS;
EIN WAHNSINNS KERNIGER SOUND;WIE PORSCHE GT
Gebruikersavatar
door MARK
#11608
:? Een 180 Pk Blok....met 250Pk???........heb er eens 1 gezien....die had een poot naar buiten gestoken......ach....voor 5000,- euro heb je wel een nieuw blok. :D
Gebruikersavatar
door PaulusB
#11609
ruben schreef:voor gebruik en onderhoud zou ik ook de 180 pk versie bliujven rujden. voor nog meer soeplesse 225 pk 4 wd. had trouwens een probleem hij ging niet harder dan 240 km per uur is knude als de weg vrij is. mag dus nog wat harder gaan van mij.

Idd zo denk ik er ook over.
Gebruikersavatar
door tony
#11612
:D gaaa voor de 225 anders krijg je later spijt :D
als je iets doet en je hebt er de mogelijk voor doe het dan gelijk goed :D
succes met je keuze

groetjes tony
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11616
225 quattro moet je eens mee rijden!!! dan in een 180 pk stappen dan ga je vanzelf terug of op zoek in ieder geval naar een 225 quattro. Meer hoef ik niet te zeggen, want een 225pk heb je zo gechipt en wat andere dingetjes an gedaan en loopt ie met gemak 270 of middels MTM techniek 284 km/h maar dan is t wel een beetje op wielen en ben je blij met nat weer dat er eps e.d. op zit. Heerlijk een 225Q.
Gebruikersavatar
door Rudy
#11620
Toen ik voor een TT ging kijken heb ik een test rit gemaakt in een 225.
Alleen iemand was me net voor met kopen :x echt balen.
Nu heb ik een 180 en je merkt het verschil echt als ik het opnieuw zou mogen doen ging ik voor een 225 :D.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11621
Ik ging toen voor een S3... die kochten ze voor mijn neus weg... bij gebrek aan nog een mooie op dat moment liep ik tegen de 225QC TT... geen spijt van gehad tot ik mn werk er niet echt meer me kon doen toen verkocht en verruild voor een S3... heerlijk die recaro stoelen... dat mis je in de TT dus als ik ooit weer een TT koop moeten er recaro's in :D
Gebruikersavatar
door Rudy
#11624
:D haha wat toevallig ik ging toendertijd kijken voor een S3 en liep toen tegen een TT aan :D heb nog steeds geen spijt van mijn keuze. :lol:
door allewijn
#11626
Misschien de gulden middenweg? -> Een 180PK QUATTRO, zoals ikzelf heb!
Ook ik heb geen moment spijt gehad. Mijn model is namelijk verder hetzelfde uitgerust als de 225pk versies (vol leder,asr, esp, xenon, dubbele uitlaat, etc).
Maargoed, ik geef toe, als je voor een 225pk kan gaan in de kleur en status die jij zoekt, doe dat dan! Want dan heb je eigenlijk standaard alle extra luxe al, zoals esp, asr, xenon, leder, etc. Dit heb je bij sommige 180pk modellen niet.

Ikzelf zocht een 180pk FWD. Hij moest zwart zijn (is dus al wat moeilijker te vinden dan zilver). Ik wilde niet meer dan 17.000 euro uitgeven. NA vele FWD's gezien te hebben, waarvan enkelen in het zwart, stuitte ik op een zwarte 180pk quattro met ook nog eens mooie 18" rs4 velgen.
Ik was dus verkocht en bereid ietsje meer geld uit te geven...
De 225pk versies waren nog net ietsje duurder. Dus daar ben ik niet op door gegaan. Ik heb de 180pk quattro gekocht!
Geen moment spijt! Maar als je beter kan, moet je beter gaan!

Laatste tip: Staar je dan weer niet blind op de 225pk, want ik blijf wel van mening dat je voor dat geld misschien een véél betere, veel mindere kilometers, jongere, strakkere 180pk kan kopen. Dan moet je een weloverwogen keus maken!

En verder: Wie bied mij aan om eens met zijn/haar 225pk versie mee te rijden? Want ik blijf nieuwsgierig hoe dit voelt!
(Ja ik heb, net voor ik mijn TT kocht een ritje gemaakt in een 225pk versie, maar dat was een korte rit waarbij ik vergat dat hij ook nog een 6e versnelling had, haha :oops: )
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11655
Tim ga eens met die van jou naar een bedrijf toe die een 225 quattro heeft staan en vraag of je mag proefrijden...

Dan weet je waar ik het over heb nu kan ik t uit proberen te leggen maar woorden zeggen niet zoveel dan de beleving zelf!

Chip een 225 quattro eens... vraag t forumleden maar dat is helemaal een wereld van verschil en is echt super!
Kat dr onderuit en een rechte pijp ertussen dan wordt t nog vlugger en sterker t blok... heerlijk!!! alleen dan rij je je tank in 280-340 km leeg op de Autobahn in ons buurland... dat is pas genieten en dik 270 op de teller. Alleen t is dan wel minder voor je portemonnee zo door Duitsland heen om mn aanpassingen waar te nemen of t echt fun was :( de keerzijde was wel weer met 100km/h contstant het verbuik met 2 liter op 100 km zakte bij de TT die ik bezat ten opzichte van standaard.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]