Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#11636
Toen ik enkele maanden geleden mijn zwarte TT 180pk QUATTRO kocht was dit eigenlijk omdat dit de gulden middenweg voor mij was waar ik bij toeval tegenaan botste (ik wist eerst niet dat er 180pk quattro's bestonden):
Hij MOEST namelijk zwart zijn en het liefst Quattro. Toen viel mij op hoe bijzonder weinig ZWARTE Quattro's er waren.
Ik stuitte uiteindelijk bij een goede dealer op een zwarte 180pk Quattro. Dit was mooi, want deze zat tussen de prijs van een 180fwd en een 225quattro in en dit kon ik betalen.

Ik had op dat moment ook makkelijk een 225pk quattro kunnen kopen (budget van mij was toen tussen 16.000 en 19.000), maar gek genoeg dan wel enkel in voornamelijk de kleur ZILVER!!!

Het viel mij op dat er, in ieder geval in die prijsklasse bijna geen (uitzonderingen zoals bij louche garages zoals wanraaij) ZWARTE TT's te vinden zijn.
Hoe kan dat, zo bijzonder is zwart toch niet en zou je dit terug zien bij inruil in de toekomst?

Voorbeelden:

ZILVEREN audi TT's (quattro en tussen 16000 en 19000): Autotrader

ZWARTE audi TT's (quattro en tussen 16000 en 19000): Autotrader
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11653
Zilver was een mode trend toen de TT uitkwam en werd dus in t zilver met dozijnen tegelijk verkocht en zo nu en dan eens een zwarte en die denim blauwe met blauw interieur was toen ook een speciale uitgave door Audi... zilver metallic vooral dat zeezilver is verkocht bij het leven en niet alleen op de TT. Zwart was geen trend... en veel mensen zijn mode gevoelig en gaan met de trends mee.
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#11710
En wat is dan nu de trend?
blijven toch nog steeds veel zilverkleurige wagens op onze wegen rijden.
Ik ben trouwens de gelukkige bezitter van een ZWARTE 180pk voorwielaangedreven TT

Groetjes
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#11722
En wat is dan nu de trend?
Zwart blijkbaar :!: :D

Maakt niet zoveel uit wat voor kleur je auto is geloof ik. Ik heb een zilverkleurige en ben er zeer tevreden mee. Nu is het wellicht zwart en over een aantal jaren is het misschien weer zilver. Feit blijft dat wanneer je hem inruilt het nooit een trendkleur zal zijn op dat moment :D
Gebruikersavatar
door VQTT
#11728
je koopt toch een wagen die je mooi vind en niet 1 die een 'modegevoelige' kleur heeft?

ik ben zelf gericht op zoek naar een zilveren TT, lekker belangrijk dat de zwarte populairder is.....ik moet er in rijden :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11730
Zilver is praktisch in vele opzichten eigenlijk... behalve als je schade krijgt dan zie je na reparaties altijd verschil met oud en nieuw spuitwerk helaas.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#11732
Plakken we d'r gewoon een tt-club sticker overheen :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11733
das ook een optie om de aandacht af te leiden :D
Gebruikersavatar
door charlotte
#11862
zWARTE ZIJN WAT LASTIGER AAN TE KOMEN hoor ik steeds, dus dat zal de prijs wel opdrijven.

Zwart is stoer
zilvergrijs is sjiek

ach ze zijn beiden mooi vind ik...alleen de blauwe vind ikzelf wat minder spannend.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11863
zilver was toen gewoon helemaal de bom... heb je met trends... zwart is daarom de bom geworden, doordat ze zeldfzamer zijn :D
Gebruikersavatar
door tony
#11871
:D zijn allebij mooi, maakt niet veel uit als je er maar een hebt :D

groetjes tony
Gebruikersavatar
door petertt
#11873
anders spuit je hem toch gewoon zwart?lol
Gebruikersavatar
door Bruce
#13208
Ik welke kleuren is de TT allemaal geleverd?

Aangezien de MG al silver is zou ik de TT graag in een andere kleur willen,
Ik ken de juiste namen nog niet, maar je hebt een donker grijze kleur.. schitterend,
mat licht grijs, erg mooi.. olijf groen... en de redelijk bekende blauwe kleur, ook erg mooi.

(misschien is er al een topic over maar ik heb nog niet alles gelezen)
Gebruikersavatar
door wwtt
#13210
Ik heb net deze week mijn zilvergrijze TT ingeruild voor een zwarte TT. Feit is, dat je op een zilverkleurige auto minder last hebt van bijvoorbeeld zichtbare kleine krasjes of kleine steenslagplekjes. Een zwarte auto verlangt meer poetswerk, maar dat wist ik voordat ik deze auto kocht. Ik heb al eerder een zwarte auto gehad, en vindt dat gewoon de mooiste kleur.... Poetstips zijn overigens welkom!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]