Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door EVD
#12206
Geachte TT rijders. Mijn vriendin wil een TT gaan kopen, nou gaat het haar vooral om het model en dat hij lekker hard gaat maar wat is nou een aanrader Wel of geen Quattro? de 180 of 225 PK motor haar budget is ongeveer 17.500.
Heb me verder nog niet zo verdiept in alle verschillen en wat veel problemen geeft de ene of de ander motor.

Alle adviezen zijn dus welkom ook welke garage bedrijven je beter geen TT kan kopen!!!!!

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#12207
Als je een budget van 17.500 euro hebt zou ik gelijk een Quattro 225 PK halen. 180 pk kan je nog eens spijt van krijgen.
door allewijn
#12213
EVD schreef:nou gaat het haar vooral om het model en dat hij lekker hard gaat
Let erop dat dit nou niet echt HET belangrijkste is hè! Als je lekker hard wil moet je géén TT kopen, voor dat budget kun je véél snellere autootjes kopen, maar het gaat eerder om een stuk klasse,degelijkheid,symbool,liefde,vormgeving,styling.
Daarbij is een 225pk versie gewoon rap, na remapping is ie zelfs 'snel' te noemen.
Kies iig QUATTRO, daar krijg je nooit spijt van.
Ikzelf heb een 180pk Quattro, hij is rap zat, alhoewel ik hem nog wel laat remappen binnenkort.
Als je kan, ga in een keer voor een 225pk.
Daarintegen, als je een 180pk (quattro) kan vinden die véél jonger is/véél minder kilometers heeft/méér accesoires heeft/de perfecte kleur is/mooiere velgen heeft/etc, dan zou ik toch niet enkel blindstaren op 225pk.

Mocht je overigens een >2002 model vinden, zou ik absoluut daarvoor gaan (standaard lager, en nog wat opties), maar dat denk ik niet in die prijsklasse.

Ik denk trouwens sowieso dat je voor 17.500 euro géén goede 225pk versies gaat vinden (met minder dan bijv. 150.000km)! Ja misschien hooguit een zilver model bij een vreemde dealer zoals Wanraaij auto's... Maar geen goede frisse modellen bij audi cq bovag dealers. Want let daar wel op! Een TT moet minstens bij een fatsoenlijke Bovag dealer aangeschaft worden vindt ik persoonlijk.
(hou me ten goede)


Succes en hopen dat we je mogen verwelkomen met een TT binnekort!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12219
Als je snel wilt gaan met minder peeekaaaas dan moet je bijv. een Lotus Elise kopen, maja dan heb je niet het comfort en de Elan van een Audi... en in een elise kan je een 1.8T kwijt :D

maar voor 17.500 euro heb je een mooie 225 quattro met gemak!
door allewijn
#12221
Ronnie schreef:
maar voor 17.500 euro heb je een mooie 225 quattro met gemak!
Oh ja Ronnie? Ik heb op autotrack/autotrader gezocht, je ziet er dan toch maar verdomd weinig, feest begint vanaf 19.500 over het algemeen!

2 maar, om precies te zien:Autotrader Audi TT 17500 225pk
Gebruikersavatar
door PaulusB
#12225
Bij de buren in duitsland niet ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12228
Tim... zoek es verder dan op je eigen eiland, want daar kennen ze nog hogere prijzen :D

Als ik wil haal ik hele mooie voor 15K op kenteken en alles tip top hier heen... maar heb dat budget nu niet voor een TT erbij en ben tevreden met de S3... alhoewel een A4 Cabbie is ook leuk! ;)

Autotrader en Autotrack zijn goeie sites idd om je auto op te verkopen :D
Laatst gewijzigd door Ronnie op vr jun 01, 2007 0:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Audi TT Club
#12241
Hahahahhaha heb ik toch even een goede aankoop gedaan gisteren!!!!!!!!!! 92500 km's, audi-onderhouden, 2000, 225pk quattro, 18 inch rs4, alles nog goed (banden/remmen/velgen, etc. etc.)............. Whoehoeoeo en dat voor <17000
Gebruikersavatar
door MisterCats
#12242
RamonKO schreef:Hahahahhaha heb ik toch even een goede aankoop gedaan gisteren!!!!!!!!!! 92500 km's, audi-onderhouden, 2000, 225pk quattro, 18 inch rs4, alles nog goed (banden/remmen/velgen, etc. etc.)............. Whoehoeoeo en dat voor <17000
Laten zien...laten zien ... op 2 en of 3 juni svp :P
Gebruikersavatar
door Audi TT Club
#12249
Was ik ook van plan maar ik heb een vrijgezellenfeest en daarbij mag de TT direct al figureren haahha, ik moet hem overigens nog ophalen dus mooie foto's maken is nog even een probleem. To be continued!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12275
RamonKO schreef:Hahahahhaha heb ik toch even een goede aankoop gedaan gisteren!!!!!!!!!! 92500 km's, audi-onderhouden, 2000, 225pk quattro, 18 inch rs4, alles nog goed (banden/remmen/velgen, etc. etc.)............. Whoehoeoeo en dat voor <17000
Mag ik???? je hebt dit bedrag 2 jaar te laat neergelegd :D ik heb dat in 2005 gedaan... verder ga ik dr niet op in :D Ik had alle opties op Navigatie en Cruise Control na... gechipt, kat-vervanger eronder, 19 inch... en 14 maanden gereden en voor alle aanschafskosten weer verkocht. De auto kwam uit het Audi onderhoud en heb die netjes al het onderhoud gegeven en zelfs een hele hoop uit voorzorg.
Gebruikersavatar
door Audi TT Club
#12284
Dan had je hem echt wel heel goedkoop. Zoek er nu maar eens 1. Ik ga niet precies zeggen wat ie gekost heeft maar het is zelf <16000.
door allewijn
#12288
RamonKO schreef:Dan had je hem echt wel heel goedkoop. Zoek er nu maar eens 1. Ik ga niet precies zeggen wat ie gekost heeft maar het is zelf <16000.
Mooi dat je er 'weinig' voor betaald hebt! Ik hoop dat je er een goeie TT aan hebt! Veel plezier ermee, en wel foto's maken hè!
Ikzelf weet dat ik niet echt weinig voor mijn 180pk quattro heb betaald, als ik door had gezocht had ik vast goedkoper gevonden, maar de service die ik kreeg en nog steeds krijg is bijzonder gratis en goed. Dat is een hoop waard (Axxi auto Dirksland). Ik heb geen seconde spijt van mijn uitgegeven bedrag, ookal had ik daar heel misschien ook een 225pk versie voor kunnen vinden. Zolang goedkoop geen duurkoop wordt ik het gewoon heerlijk als je wat goedkoper uit bent door hem bijv. uit Duitsland te halen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]