Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door wwtt
#12614
Beste TT-rijders,

Ik sta op het punt om een TT 3.2 V6 DSG uit 2003 te kopen (rij nu in een T Tquattro 180 pk van 2002).
Op dit forum kan ik over zo'n auto niet zoveel informatie vinden (of ik zoek niet goed, dat kan natuurlijk ook).
Heeft iemand informatie over de 3.2 uitvoering? Of weet iemand op welke internetsite gedetailleerde informatie te vinden is?

En..... wel of niet kopen?

Alvast bedankt voor de informatie en adviezen.
door allewijn
#12621
Wat wil je precies weten over de 3.2 versie? (in vergelijking met de dingen die een 1.8 niet heeft?)
Gebruikersavatar
door wwtt
#12624
Ik kan bijvoorbeeld nergens een overzicht vinden van de standaard uitrusting zoals velgen, bekleding, navigatie, radio , alarm etc. en kan ik dus ook niet beoordelen of de vorige eigenaar dit er extra op heeft alten zetten of niet...
Gebruikersavatar
door MisterCats
#12637
Hi wwtt,
Kopen, kopen, kopen.
Ik heb hem nu 1,5 jaar en ben super tevreden.

Mijn auto is voorzien van alle opties, en dan bedoel ik ook echt alle opties.
Omdat ik hem uit Duitsland ingevoerd heb weet ik niet precies wat er standaard op zit in de nederlandse uitvoeringen, maar zeker weten al een hele hoop.
Misschien kan en Audi garage je nog een oude brochure met optielijst geven. Vaak hebben ze deze nog liggen.
Dan heb je meteen inzicht in uitvoering en optie prijzen.

Als je wilt weten wat er allemaal mogelijk is zoek dan ens naar een gebruikte TT 3.2 op www.audi.de en dan kijken bij gebrauchtwagen. Dienstwagen of Jahreswagen hebben vaak nog afwijkende uitvoeringen en zaken die helemaal niet in een normale optielijst te vinden zijn in Nederland.

Ik hoop zaterdag a.s. in Zaltbommel te zijn bij de meeting daar. Als je wilt kan ik je daar wat meer vertellen en laten zien (ervaren) :shock:

groeten
Hans 8)
Gebruikersavatar
door wwtt
#12657
Hans,

Op de Duitse site is inderdaad heel wat te vinden. Er is heel wat mogelijk.
Ik ben in ieder geval blij te horen dat de auto jou goed voldoet. Heeft de 3.2 uitvoering ook last van de (volgens mij) inmiddels bekende TT-kwaaltjes? Ik lees op diverse sites stukjes over niet-goed-functionerende instrumenten, waarschuwingslampjes die spontaan gaan branden en weer uitgaan, radio-volume die opeens vanzelf op stand 10 springt (heb ik met mij huidige TT ook al twee maal beleefd).

De dealer hier heb ik ook gebeld en gevraagd naar een brochure en specificaties. Ze hebben niets..!

Het wordt een spannende week voor mij. De 3.2 heb ik nog niet eens gezien. Hij is namelijk nog niet bij de dealer binnen omdat de nieuwe auto van de huidige eigenaar er nog niet is. Die komt waarschijnlijk vrijdag...
Wel heb ik van een monteur daar gehoord dat het een hele mooie auto moet zijn, in handen van een liefhebber. Er staat ook nog geen 35000 km op de teller....
door rudmerw
#12658
ik heb geloof ik nog een folder met alle TT's , kan ik wel evt een deel van scannen. staan ook de acces. in
Gebruikersavatar
door MisterCats
#12659
Ik heb geen problemen ondervonden tot zover. 8)
Anderhalf jaar geleden gekocht met 14.000 Km op de teller en die staat nu op 50.000.

Als je ermee gaat proefrijden, rij dan eerst met de DSG bak in standaard stand, dan een stuk rijden waarbij je in standaard stand alleen met de flippers aan het stuur schakeld en dan een stuk met de bak in sportstand. :P

Ik weet wat ik het leukst vindt, maar ben benieuwd naar jouw indrukken.
Overigens zit er ook nog een Launch Control op, waardoor je uit stilstand met maximale tractie weg kunt sprinten.
Leuk voor een stoplicht sprintje. :wink:

Groet
Hans
Gebruikersavatar
door wwtt
#12660
Goed om te horen dat je geen problemen hebt gehad. Ik hoop dat ik er dan ook vrij van blijf. Maar ja, eerst maar eens zien of de deal doorgaat... Het gaat natuurlijk om veel geld...
Weet jij trouwens ook wie van de leden er nog meer een 3.2 uitvoering heeft? Staan er ook foto's van die auto's in de "garage"?


Groeten,

Wim
Gebruikersavatar
door MisterCats
#12661
Wim,
Tamar heeft een 3.2 roadster en er is nog een 3.2 coupe, maar ik weet effe niet wie dat is.
Zou wel handig zijn als je op vermogen kunt zoeken in de garage (Paul?) :P
Groet
Hans
Gebruikersavatar
door wwtt
#12668
Die zoekfunctie lijkt mij ook wel wat.
Bijvoorbeeld in de kolom "Model" (waar nu alleen "TT" staat, en dat lijkt mij logisch) het type opnemen (1.8 T, 1.8 T Quattro enz). Dat lijkt mij een zinvolle aanvulling/wijziging.

Groeten,

Wim
Gebruikersavatar
door MisterCats
#12674
wwtt schreef:Die zoekfunctie lijkt mij ook wel wat.
Bijvoorbeeld in de kolom "Model" (waar nu alleen "TT" staat, en dat lijkt mij logisch) het type opnemen (1.8 T, 1.8 T Quattro enz). Dat lijkt mij een zinvolle aanvulling/wijziging.

Groeten,

Wim

Het overgrote deel van de TT's zijn 1.8T, ze zijn er echter wel met verschillende vermogens en al dan niet met quattro.
Door het vermogen te vermelden kun je al gauw de gewenste types vinden. :-k
Gebruikersavatar
door Wojtek
#12721
3.2 V6 vind ik echt een super blok :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]