Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#12863
Hey,

Nadat ik al een aantal keren de nieuwe TT heb mogen bewonderen in het verkeer, viel het me op: een leuke auto MET achterbank. We hebben momenteel een monovolumer en een tweezitter cabrio.... ondertussen is er een dochtertje bijgekomen. Een volgende leuke auto biedt bij voorkeur dan ook plaats aan min. 3 personen en dan is de keuze plots behoorlijk beperkt.
Mijn praktische vraag nu: past een modern kinderstoeltje (dochterlief is bijna 1,5j) op de achterbank van een TT (tegenwoordig zijn die zitjes behoorlijk hoog en omslachtig) ?

Thanks,
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12870
kinderzitje nog wel maar een groeiende tiener nie meer.... t is meer zolang t op t zitvlak past past t en anders kun je beter uitwijken naar wat anders maar dan heb je nog 10 jaar duss... die MK2 zit achterin is iets dieper maar vrijwel gelijk aan de MK1 is mijn indruk. Ik heb er nog niet met de rolmaat in gehangen in de MK2.
Gebruikersavatar
door Bruce
#13207
:? Erik vuile overloper :wink:

Wat een klein wereldje he.. Ik vind alles Prima, maar de F gaat niet de deur uit he..
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#13209
Idd,

Jonge kinderen in een zitje passen achterin. Geen mogelijkheden echter om met "geknikte" benen te zitten.
Heb een aantal keren de kleine van vrienden achterin gehad en dat ging prima tot een jaar of 4 (ben zelf nog wat jong voor kinderen :D )

Grtzz Henk
Gebruikersavatar
door Bruce
#13214
Heeft de roadster eigenlijk ook een acherbank?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13219
nope, dan moet je de A4 cabrio aanschaffen :D
door rudmerw
#13220
nope dehalve moet ik nu overschakelen naar een A4
Gebruikersavatar
door EsTTher
#13328
Ik heb zelf twee kinderen van 8 en 10 jaar en dat gaat nog altijd prima achterin...als ik rij tenminste..
Als mijn partner achter het stuur zit, dan wordt de ruimte achterin een stuk minder.
Een kinderzitje achterin heb ik nog niet geprobeerd.
door Patbanbu
#13332
Heb twee jongens (7 en 5 jaar).
En dat gaat prima ............. als m'n vrouw niet mee gaat. :D
Eentje naast me, stoel wat naar voren en de ander d'r dan achter.
Ben zelf 1.90 lang en er past er echt geen eentje achter me als ik rij.

Gelukkig hebben we ook een gezinsauto, voor als we met z'n vieren op pad gaan. :wink:

De bank achterin heeft volgens mij een goedkeuring als kinderzitje (voor een bepaalde leeftijdscategorie). :lol:
Maar ik denk dat een "maxi-cosi" niet gaat passen.
Gebruikersavatar
door TT Assen
#13335
Hoewel zelf geen kinderen, heb ik al wel de 3 kinderen van mijn zus (toen 9, 8 en 5) in de auto gehad. En dat ging prima!

Ook begin dit jaar nog het dochtertje (4) van mijn inmiddels ex op kinderzitje achterin gehad. Is heel krap, vergt even handigheid, maar lukt uiteindelijk wel. O ja, je moet dan wel een Coupé hebben en geen Roadster uiteraard. :wink:
#81051
Was net naar deze info op zoek... Was ook aan het twijfelen om een TT Coupé aan te kopen gezien de geboorte van onze zoon, maar een maxi cosi zal allicht al niet achterin passen en dan is de kleine na 3 à 4 jaar al weer bijna te groot... Een echte sportwagen met degelijke achterbank bestaat gewoon niet.
#81057
Peter139 schreef:ik heb al 2 dronken dames op de achterbank gehad en dat paste ook :)
foto zegt meer dan 1000 woorden ?? :lol:
#81099
Passen er wel meer achterin dan 2 Peter... alleen heb er toen geen foto's van kunnen maken toen in 2005 had ik nog ginne iphone of andere smartphone ;) Als ze maar niet hoefden te lopen was er ineens veel mogelijk... ze zijn leniger dan mannen iig
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]