Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Kok
#13294
Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een TT 1.8 5V Turbo van bouwjaar 1998/1999. Ik wil de auto voor de aankoop zowieso laten keuren door de ANWB/Dekra, gezien mijn technische kennis. Misschien kunnen jullie mij wel de zwakke punten van de auto noemen, zodat ik hier tijdens de zoektocht op kan letten. Is er misschien ook een liefhebber in de omgeving van Dronten (Flevoland) bereid om met mij als bijrijder een keer in zijn of haar auto te rijden? Ik hoor het wel.

Groeten,
Jonathan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13295
ANWB niet heen gaan voor een keuring, zonde van t geld... ze missen teveel kennis wat ze je ook vertellen. DEKRA komt naar de auto toe en neemt wel de tijd.
Gebruikersavatar
door remarc
#13296
Ronnie schreef:
ANWB niet heen gaan voor een keuring, zonde van t geld... ze missen teveel kennis wat ze je ook vertellen.

Nou......dankzij de ANWB heb ik geen wrak gekocht!!!

de ANWB constateerde zoveel ongein dat ze me adviseerde die quatro NIET te kopen en achteraf ook maar goed, want ik heb begrepen dat de reparatie kosten van die quatro bijna 7500 euro zou hebben gekost. Ze konde de comp. niet uitlezen (storing), achterruit verwarming deed het niet, was aan de achterzijde en zijkant overgespoten (d.m.v. laagdikte meter), zijportier sloot niet goed en het ergste was het achterste differentieel was kapot, etc, etc.
Ik denk zowiezo dat het er heel erg vanaf hangt wie je helpt en wanneer (dus niet op maandag ochtend en niet op vrijdag middag 16.00uur)

Sorry kok, ik ken de Dekra niet dus daar kan ik niet over oordelen en ik kom niet uit de buurt van Dronten, maar er zal best iemand bereid zijn van hier die met je mee zou willen gaan.
succes ermee
Gebruikersavatar
door MisterCats
#13301
Hi Kok,
Als je naar een eerstvolgende meeting komt zijn er vast een hoop mensen bereid om je mee te laten rijden.
Groeten
Hans
Gebruikersavatar
door Bruce
#13306
Modderaar schreef:Hi Kok,
Als je naar een eerstvolgende meeting komt zijn er vast een hoop mensen bereid om je mee te laten rijden.
Groeten
Hans
Wanneer is de eerst volgende in de buurt van de randstad?
Ik zou ook graag een stukje meerijden.. kijken en bijpraten..
Gebruikersavatar
door MisterCats
#13308
na dez zomervakantieperiode wordt er een meting in Noord Holland georganiseerd.
Hou www.audittclub.nl in de gaten
Soms zijn er ook spontane bijeenkomsten die op korte termijn afgesproken worden via het forum onder overige meetings
groeten
Hans
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13339
remarc schreef:Ronnie schreef:
ANWB niet heen gaan voor een keuring, zonde van t geld... ze missen teveel kennis wat ze je ook vertellen.

Nou......dankzij de ANWB heb ik geen wrak gekocht!!!

de ANWB constateerde zoveel ongein dat ze me adviseerde die quatro NIET te kopen en achteraf ook maar goed, want ik heb begrepen dat de reparatie kosten van die quatro bijna 7500 euro zou hebben gekost. Ze konde de comp. niet uitlezen (storing), achterruit verwarming deed het niet, was aan de achterzijde en zijkant overgespoten (d.m.v. laagdikte meter), zijportier sloot niet goed en het ergste was het achterste differentieel was kapot, etc, etc.
Ik denk zowiezo dat het er heel erg vanaf hangt wie je helpt en wanneer (dus niet op maandag ochtend en niet op vrijdag middag 16.00uur)

Sorry kok, ik ken de Dekra niet dus daar kan ik niet over oordelen en ik kom niet uit de buurt van Dronten, maar er zal best iemand bereid zijn van hier die met je mee zou willen gaan.
succes ermee
Nou ik heb heeeel wat anders meegemaakt... zonde van t geld... en als ze geen 4x4 testbank hebben moeten ze t vooraf melden, zo kan ik een hele waslijst typen. Oplichterij vond ik t voor 40 minuten werk 312 euro. De TT die ik had toen hadden ze binnenste buiten mogen keren... wie dan ook 2 gebreken had ie maar dat waren voorremschijven die aan vervanging toe waren en dat de raammechanismes weer eens afgesteld moesten worden na een jaar. Als dat alles was maar wat zij me aan info verstrekten sloeg nergens op. DEKRA komt naar de garage toe en is wel lang bezig met een keuring en die gaat op zen Duits... veel meer punten en dus beter dan een ANWB keuring, ik kom daar dus nooit meer en laat lui de DEKRA wel komen als ik een keuring wil.
door Kok
#13414
Bedankt voor jullie reacties. Zo'n ANWB-keuring maakt toch weer aardig wat gevoelens los...

Mocht iemand in de buurt van Dronten (Flevoland) nog bereid zijn met mij als bijrijder een keer in zijn of haar TT te rijden, dan hoor ik dat graag.

Groeten,
Jonathan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13422
Jonathan,

Het is gewoon dat ik beide partijen meegemaakt heb en de DEKRA veel nauwlettender is op veel meer punten.

Succes met t vinden van een TT en als t even kan neem er eentje van bj. 2000 die staan minder bekend om mankementen i.i.g. aan t dashboard e.d.

Groet Ronnie
door emanuel
#13425
Ronnie schreef:Jonathan,

Het is gewoon dat ik beide partijen meegemaakt heb en de DEKRA veel nauwlettender is op veel meer punten.

Succes met t vinden van een TT en als t even kan neem er eentje van bj. 2000 die staan minder bekend om mankementen i.i.g. aan t dashboard e.d.

Groet Ronnie
Ik denk dat een TT uit 98 of 99 die nu nog geen problemen heeft die ook niet snel meer zal krijgen, als er kinderziektes inzaten dan zijn die na 7 á 8 jaar echt al wel naar voren gekomen. Het is meer een kwestie van geluk hebben met een auto van deze leeftijd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13434
Klopt wel wat je zegt Emanuel de meeste die iets hadden aan t dash zijn reeds gerepareerd en anders moet je net pech hebben dat je toch zo'n auto aantreft maar iedere auto kan gebreken krijgen.
door Vos
#13861
Ik heb hier de lokale Audi dealer (wittebrug) om gevraagd en zij konden een 'complete diagnose' (zoals zij dat noemde) doen voor ?90,-
Heeft iemand hier ervaringen mee met een dealer-eigen keuring.

Groeten,

Peter
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]