Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bruce
#13307
Ik ben mij aan het oriënteren, en begin al een beetje een idee te krijgen van wat ik zoek,
Mijn voorkeur gaat uit naar een Quattro 180 pk met (niet zwart) lederen stoelen en climate control uit 2000 of nieuwer.

Nu ben ik advertenties aan het kijken maar vraag me af wat op het model standaard is en wat een optie was?
Gebruikersavatar
door Bruce
#13311
Kijk, daar kan ik wat mee, dank je..
eigenlijk alles dat in veel van de lijsten staat in de advertenties is dus gewoon standaard.

Hoe zit het met de hoops en windscherm? zijn deze ook standaard?
En de Boze radio was dit een optie?
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#13317
Boze??? is tie kwaat dan?? :D :D :lol: Nee geintje.. Bose is niet standaard. en dat windscherm weet ik niet..
door allewijn
#13321
Waarom quattro 180pk?
Die zijn nogal zeldzaam (ikzelf heb er wel eentje, ze zijn oorspronkelijk niet in NL geleverd).
Als je quattro wil kun je misschien gewoon naar de 225pk versie kijken. Dan komen alle opties ook standaard erbij, zoals xenon, climate control, vol leder, verwarmde stoelen, esp, asr, etc.
Ikzelf heb ook al deze opties maar heb begrepen dat dit dus niet standaard was.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13340
ik had geen navi en geen cruise control... voor de rest alless... maja dat was een 225 quattro en dat rijdt geweldig en zeker met die 6de versnelling... ga t verschil maar eens zelf ervaren...
Gebruikersavatar
door Breed
#13346
Je kunt ze op de autoweeksite makkelijk vergelijken door ze aan te vinken, en op de vergelijk gewenste modellen knop te klikken. Daarna, onderaan, 'uitrusting' aanklikken en voila :D 'Kijk en vergelijk'
Gebruikersavatar
door Bruce
#13349
Waarom 180 pk, :oops: goeie vraag, ik dacht dat dit goedkoper zou zijn van de 225 versie.
Al hoewel ik hier geen enkele ervaring mee heb wil ik graag een TT uit Duitsland, als ik het goed heb begrepen is de keus er een stuk groter en scheelt het een stuk in prijs. Budget voor de TT (incl. de BPM) 20.000.
Nu ben ik inderdaad al een tijdje aan het zoeken geweest tussen de Duitse auto's en het zijn inderdaad voornamelijk de 225 versies.
Wat denken jullie valt een nette TT cabrio (liefst niet zilver) van 1999 of nieuwer met minder dan 100k km binnen het budget?

Zijn er forumers die hier ervaring mee hebenn en mischien goeie tips hebben?
Gebruikersavatar
door Sylvia
#13377
Een 225 is zeker aan te raden, het rijdt geweldig.
Die van mij is door een vorige eigenaar uit Duitsland gehaald en ik heb nog geen gekke dingen kunnen ontdekken. De wagen is van 2000.

Ik weet niet wat er standaard op zit maar mijn auto is erg compleet: climate control, vol leder, verwarmde stoelen, esp, asr, bose soundsystem, navigatie, geintegreerde audi carkit, ....

Sinds kort ook cruise control maar dat heb ik zelf laten inbouwen. :D

En ja, deze paste (aanschaf vorig jaar) nog net in je budget
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13379
225 roadster? 20K uit 2000 met gemak!!! met max een ton op de teller uit Duitsland geheel op NL kenteken. t is dan de kunst een knappe eruit te halen die naar je wensen is. 225 rijdt iig net ff iets anders met de 6 bak dan een 180 pk. Maar dat budget lukt t makkelijk mee. Al valt me op sinds de MK2 er is dat de prijzen van de MK1 erg stabiel gebleven zijn tot op heden eigenlijk.
Gebruikersavatar
door Bruce
#13380
Ik heb helemaal geen ervaring met het invoeren van auto's, heeft iemand dit hier eerder gedaan?
Hoe moet ik hem bijvoorbeeld verzekeren als ik hem gekocht heb of mag ik er in Duitsland niet mee rijden? Mag ik er in NL in rijden?
Hoe kom je bij de RDW? kan je hem dan ook weer voor een dag verzekeren?

Hoe bepaal ik vooraf hoeveel ik ongeveer moet reserveren voor de BPM?

Zijn hier misschien al eerdere topics over?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13382
Ja ik koop geen NL auto's meer... Duitse wagens voer je zo in, stelt weinig voor.

BPM ligt voor een bj. 2000 minimaal ergens rond de 2000 euro. wat er extra bij komt zijn de kosten om de auto te halen en de kentekenplaten. Maar die kosten zijn niet zo spannend dus pak 2500 en je zit goed.

Verzekeren ligt eraan of je verzekeraar de auto op chassisnummer wilt verzekeren en je koopt een tijdelijk uitvoerkenteken en je kan rijden. Afspraak maken bij de RDW en keuren, BPM betalen en binnen 5 werkdagen heb je je papieren en kan je je NL kenteken monteren.

Staat her en der wel meer info op t forum.
Gebruikersavatar
door Bruce
#13384
Ronnie schreef:wat er extra bij komt zijn de kosten om de auto te halen en de kentekenplaten. Maar die kosten zijn niet zo spannend dus pak 2500 en je zit goed.

Verzekeren ligt eraan of je verzekeraar de auto op chassisnummer wilt verzekeren en je koopt een tijdelijk uitvoerkenteken en je kan rijden. Afspraak maken bij de RDW en keuren, BPM betalen en binnen 5 werkdagen heb je je papieren en kan je je NL kenteken monteren.

Staat her en der wel meer info op t forum.
Ronnie dank je voor je snelle reactie,
Wat bedoel je met kosten om de auto te halen?
Halen vanuit Duitsland? op een aanhanger ofzo? mag ik als ik de auto koop er niet mee naar huis rijden? en mag ik er dan op de dag van de keuring mee naar de RDW rijden?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#13389
Je mag zonder kenteken absoluut niet rijden van geen enkele verzekeraar. Je moet dan een expertkenteken kopen voor een periode van bijv. een week of een maand, mogelijkheden genoeg. Dat zijn bijkomende kosten die je als je een auto in Nederland haalt niet hebt. Je kan binnen die periode dan een afspraak hebben bij de RDW, al rij ik dr gewoon heen :D en regel alles dan en ben ik dr van af.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]