Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mso
#14070
Beste TT-ers,

ik ben nieuw hier want ben druk opzoek naar een 2dehands TT. Ik heb voor mezelf al uitgemaakt wat ik wil. Het wordt een 1.8 180pk met FWD.

Alleen nou vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen wat hij nou weegt, ik zie op autoweek staan: 1280kg, bij marktplaats advertenties zie ik staan: 1215kg en 1180kg en 1255kg en dat is allemaal een 1.8 180pk onder quattro.

Dus kan iemand mij duidelijkheid geven ? :)
Gebruikersavatar
door remarc
#14072
Hoi MSO,

Mijn TT is een Coupe 132Kw, 1,8 Turbo van 12-1998 en vlgs. het kentekenbewijs weegt hij dan (massa ledig voertuig) 1180 kg

Succes met je koop
door allewijn
#14073
mso schreef: 1215kg en 1180kg en 1255kg en dat is allemaal een 1.8 180pk onder quattro.

Dus kan iemand mij duidelijkheid geven ? :)
Volgens mij geef je al antwoord op je eigen vraag: Je hebt verschillende TT's. Jij wil een voorwielaangedreven 180pk TT, die weegt idd 1280kg.
Een quattro (4 wielaangedreven) weegt uiteraard meer!
Ikzelf heb een 180pk Quattro met 5 versnellingen. Die weegt dan 1320kg.
Een 180pk Quattro met 6 versnellingen weegt weer ietsje meer, en een 225pk Quattro nog weer ietsje meer, etc...

MAAR: Volgens mij klopt er vaak niet wat er op autotrader aan gewichten staat. Ik zal eens op mijn kentekendelen kijken, wat daar staat.
Als ik bijv. mijn kenteken bij de rdw op internet intoets komt er weer uit dat het ledige gewicht van mijn 1.8t 180pk Quattro 1295kg is.
door mso
#14074
allewijn schreef:
mso schreef: 1215kg en 1180kg en 1255kg en dat is allemaal een 1.8 180pk onder quattro.

Dus kan iemand mij duidelijkheid geven ? :)
Volgens mij geef je al antwoord op je eigen vraag: Je hebt verschillende TT's. Jij wil een voorwielaangedreven 180pk TT, die weegt idd 1280kg.
Een quattro (4 wielaangedreven) weegt uiteraard meer!
Ikzelf heb een 180pk Quattro met 5 versnellingen. Die weegt dan 1320kg.
Een 180pk Quattro met 6 versnellingen weegt weer ietsje meer, en een 225pk Quattro nog weer ietsje meer, etc...

MAAR: Volgens mij klopt er vaak niet wat er op autotrader aan gewichten staat. Ik zal eens op mijn kentekendelen kijken, wat daar staat.
Als ik bijv. mijn kenteken bij de rdw op internet intoets komt er weer uit dat het ledige gewicht van mijn 1.8t 180pk Quattro 1295kg is.
Je bedoeld dat een voorwielaangedreven 180pk TT 1180kg weegt want je schreef 1280kg...
door mso
#14094
kickje!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14109
typfouten staan er overigens genoeg in autoadvertenties dus grijp daar niet aan vast als je het leest, zoek het op op autoweek... bijv. maar mijn auto woog 15 kg minder dan autoweek vermeld na het op kenteken zetten vanuit Duitsland. Waarom? de TT had alle opties op navi en cruise control na een 225Q
Gebruikersavatar
door vgamb
#14120
Ik heb een voorwielaangedreven TT 180 pk en op mijn kenteken staat ook 1180 kg.
Grappig, op Autotrack stond 1280 kg toen ik hem kocht.

Salesmanager van Autotrack (Sander van den Hout) roept in zijn commercial dat hij zijn klassieke Mercedes eigenhandig door de shredder zou halen als er een fout bouwjaar, kilometerstand of wat dan ook op Autotrack zou staan.
Laat he nu een Wegener-collega zijn... Laat de takelwagen maar vast komen :D :D :D
door allewijn
#14132
Op autotrader staat ook 1280 kg...
Vreemd!
Het is dus 1180 voor een 180pk FWD?
Ik heb een 180pk QUATTRO en op mijn kentekendeel staat: 1295KG
Dus niét zoals op Autotrader staat 1320kg voor mijn TT.
Dat scheelt gewoon 25KG, vreemd...
(Ik heb hem zeg maar full option: xenon/leder/cruise control/etc., dus daar zal het niet in zitten)
Gebruikersavatar
door vgamb
#14176
Misschien een combinatie van andere radio met/zonder wisselaar, 5- of 6 versnellingen, soort velgen :?:
Reservewiel of reparatieset, dat maakt wel een verschilletje. Hij past helaas niet op mijn weegschaal, maar 100 kilo verschil heeft wel invloed op het rijgedrag. Ga ik zomaar vanuit.
door allewijn
#14181
vgamb schreef:100 kilo verschil heeft wel invloed op het rijgedrag. Ga ik zomaar vanuit.
Tuurlijk zal 100 kilo verschil uitmaken!
Maar mét QUATTRO maakt nog véééél meer uit, zoals ik heb!
Dus doe mij dan maar die 100 kilo extra maar dan wél Quattro ipv 100 kilootjes minder en dan Fwd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14183
ik had 1450 kg op kenteken terwijl ze 1465 schrijven met de 225TTQ schijt aan dat dat meer weegt... des te meer plezier in t rijden! :D

De S3 weegt nog iets meer ;)
Gebruikersavatar
door vgamb
#14193
Heb mijn TT nu twee weken, en ben nu eigenlijk ernstig benieuwd wat het verschil in rijgedrag is tussen quattro en voorwielaandrijving...

Mijn vorige auto, een BMW Z3, had achterwielaandrijving. Op zich heel prettig bij droog weer. Heel direct, je zit als het ware boven de aangedreven wielen (Roadster). Maar owee als het een beetje nat was, beetje gas en uitbreken.

Iemand die me een beetje indruk kan geven??
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14244
fwd en Quattro zijn niet te vergelijken!!! een wereld van verschil en t is niet te beschrijven dat moet je ervaren!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]