Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door stephan81
#14226
Beste TT-bezitters,

Op dit moment ben ik nog een trotse eigenaar van een audi A3 1.8T. Ik ben al enige tijd voornemens om een audi TT aan te schaffen. Meer in het bijzonder een roadster. Er resteren mij echter nog wel enkele vragen die ik graag aan jullie zou willen voorleggen.

http://www.audi.nl/home/gebruikte_audis ... nl,00.html

Ten eerste: kent iemand deze auto? Is de auto correct geprijst? Iemand ervaring met de Pon garage? Kortom; wat vinden jullie van de auto die door Pon dealer wordt aangeboden?

Ten tweede: Er wordt wel beweerd op het internet dat de audi TT met de 'stoffen' kap het gehele jaar comfortabel gebruikt kan worden. Met andere woorden: is de kap bestendig tegen de Nederlandse weerinvloeden? Kou, pekel, (veel) regen etc etc. Ook van belang; is de stoffen kap geschikt om lange ritten, lees meer dan 700 km, mee ui te voeren zonder dat je gestoord wordt van het windgeruis, lawaai etc.

Ik ben jullie zeer erkentelijk voor de berichten / antwoorden die geplaatst worden. Wellicht tot snel op een TT meeting.

Groet Stephan
door Jerry
#14236
Hoi Stephan,

Ik rij zelf in een TT roadster 180pk fwd, ben net 2 weken gelden terug van vakantie uit Italie (1650km). We hebben de rit heen in 1x gereden met dak dicht, dit geeft wel windruis maar vond het niet storend. Terug de hele weg met dak open gereden omdat de airco het had begeven (bleek stekker los te zijn getrild). In de TT gaat makkelijk alles mee in de kofferbak wat je nodig hebt op vakantie , terug nog zelfs 12 flessen (exclusieve)wijn meegenomen. De quatro heeft een kleinere koferbak.
De prijs van de TT bij Pon vind ik redelijk, zeker het bouwjaar en de km stand.....wellicht kan er nog iets af in de onderhandeling.......

Ik zou in elk geval geen andere auto meer willen dan een cabrio....

Succes met je aankoop....
door TT-mike
#14241
Hoi,

Ik rij zelf een TT cabrio uit 2001 (225 pk quattro). Ik heb hiervoor een Golf Cabrio (1996) gereden en ben hier prima door menig winter heen gekomen. De TT kap is alleen maar beter en stiller dus ik voorzie hier weinig problemen voor je. Meteen m'n eerste rit had ik zeer veel regen (meer dan ik ooit heb meegemaakt) zo'n 2 uur lang maar het dak is stil en 100% waterdicht.

Heeft die TT nou een groen of verkleurd dak, of zijn de foto's gewoon ongelukkig?

De prijs is voor een dealer die er garantie op moet geven redelijk (maar zeker niet goedkoop). Er zal vast nog wel wat over te onderhandelen zijn.

pluspunten:
- weinig km's
- rechtstreeks van de dealer (dus ik neem aan uitstekende garantie/service)
- zwart

minpunten:
- Geen quattro (vierwielaandrijving, gaat je voorstellingsvermogen qua grip te boven, een belevenis!)
- Geen 225pk (niet dat 180pk een straf is, maar toch...)
- Geen Xenon
- Geen 18/19" velgen

Ik zou even vragen of het windschot wel de electrische glazen versie is die je met een knopje automatisch te voorschijn kunt toveren. Soms (al verwacht ik het niet van een dealer) komen ze nog wel eens met een lullig visnetje wat je over je rolbeugels heen kan trekken tevoorschijn :D

Ik hoop dat dit je helpt :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14245
TT's zijn met een groen dakkie geleverd Mike ;)
door TT-mike
#14250
Ja, groene TT's :) Maar een zwarte TT met een groen stoffen kap, dat is nieuw voor mij hoor :?: Of laat ik het anders zeggen, ik kan me niet voorstellen dat je een zwarte TT met een groen dak bestelt. Zwarte kap is toch veel mooier? (vind ik)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#14254
Hi Stephan,
De stoffen kap van de TT roadster klappert niet, bolt niet op, geeft geen windruis en is tegen ons klimaat bestand.
Wel hoor je alle omgevingsgeluiden door een kap heen.
Ik rij regelmatig in het buitenland, Duitsland, en met hoge snelheid (200+).
De kap levert mij geen enkel probleem op 8)
Laat een kap echter nooit door een wasstraat gaan; hij kan welliswaar tegen de borstels en is waterdicht, maar met was spuiten is funest voor een stoffen kap. Met de hand (laten) wassen dus :wink:

In een Quattro heb je inderdaad weinig kofferruimte, maar ja, daar koop je een dergelijke auto oook niet voor denk ik.
Mijn advies: ga proefrijden :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14258
TT-mike schreef:Ja, groene TT's :) Maar een zwarte TT met een groen stoffen kap, dat is nieuw voor mij hoor :?: Of laat ik het anders zeggen, ik kan me niet voorstellen dat je een zwarte TT met een groen dak bestelt. Zwarte kap is toch veel mooier? (vind ik)
er zijn ook zilveren met een groen dak... :D
door TT-mike
#14260
Ronnie schreef:er zijn ook zilveren met een groen dak... :D
Ieuwww! :confused3: En dan met rooie wielen en een gele spoiler achterop zeker :roll: Sommige mensen...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14310
sterker nog... quattro boy is zen nickname die rijdt er eentje een zilveren met een groene kap... :D
door TT-mike
#14321
Ach, het laatste wat ik wil is mensen beledigen hoor maar ik vind een groene kap eigenlijk alleen kunnen bij een groene TT (en zelfs dan vind ik een zwarte kap nog mooier). Maar smaken verschillen (gelukkig!). Er zijn vast mensen die mijn zwarte TT met zwart dak maar gewoontjes en saai vinden :)

[offtopic]Lelijkste combinatie die ik ooit heb gezien (IMHO): zilveren A4 cabrio met vaal/versleten rood dak[/offtopic]

Ben wel benieuwd wat Stephan inmiddels besloten heeft trouwens. Wordt het een TT? Die bij Pon? Zo niet wat dan wel? ...?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#14324
Ach, Bij Cabriocare kun je voor een slordige 2.500 Euries een nieuwe kap laten aanmeten. :P
door stephan81
#14360
Sorry kom net terug van een paar dagen welverdiende rust... Hier een reactie.

De lang wikken en wegen heb ik toch besloten de auto van Pon niet aan te schaffen. Het algehele plaatje deed me hiertoe besluiten waarbij de groene kap op een zwarte auto de doorslag gaf. Ik ga weer verder op zoek naar een ''nieuwe" TT. Het enige nadeel aan deze auto is dat wanneer je een prijscategorie opgeeft tussen de 12.500 - 17.500 alleen maar auto's als zoekresultaat voorbij ziet komen met meer dan 100 - 120.000 km...
Gebruikersavatar
door bob
#14361
kijk eens bij henk kuiper staphorst importeer al veel jaar vw s en audi s levert een auto goed af en staat achter zijn auto s

http://www.henkkuiper.nl

de mijn is tekoop op marktplaats :D :D
Advertentienr.:1060887841399 audi tt 2000 km onder 100000 plaats( meeden)
gaat weg omdat ik mijn caravan 1400 kg niet met mijn scinic 16v16 kan trekken zoek dus een a4/a6 met power




vr gr bob
Gebruikersavatar
door MisterCats
#14375
stephan81 schreef:Sorry kom net terug van een paar dagen welverdiende rust... Hier een reactie.

De lang wikken en wegen heb ik toch besloten de auto van Pon niet aan te schaffen. Het algehele plaatje deed me hiertoe besluiten waarbij de groene kap op een zwarte auto de doorslag gaf. Ik ga weer verder op zoek naar een ''nieuwe" TT. Het enige nadeel aan deze auto is dat wanneer je een prijscategorie opgeeft tussen de 12.500 - 17.500 alleen maar auto's als zoekresultaat voorbij ziet komen met meer dan 100 - 120.000 km...
Kijk ook eens bij www.audi.de onder gebrauchtwagen
Importeren ksot maar een paar honderd euro + rest BPM
Gebruikersavatar
door MisterCats
#14376
kijk speciaal eens naar Kommissionsnr. 005079 en Kommissionsnr. WEI9733
Daar moet je toch van gaan watertanden =P~
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]