Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mso
#14542
Hoi,

Ik wil misschien een TT gaan kopen (180pk zonder quattro), waar het nu nog een beetje op hangt zijn de jaarlijkse kosten voor het onderhoud. Hoeveel zijn jullie gemiddeld per jaar kwijt voor het onderhoud van jullie TT?
Gebruikersavatar
door bob
#14543
doe je het zelf of bij een snelfitter enz enz :(

100000 km moet er wel wat gebeuren heb ik bij de aan koop geregeld maar dan is af dingen 0&
Beet handig dat scheelt zoek op internet voor banden 75 euro all in per band hanhook olie bij de hema 5w40 filter uit Duitsland / of dealer enz enz . :twisted:

Benzine is duur ron 95 kun je er in doen v power is beter enz enz. :D
De tt is zeer betrouwbaar maar soms gaat er iets mis dan ben je zo 500/1000 euro weg. :x

Hobby kost geld ps de mijn is tekoop zie marktplaats audi> tt >2000> km 50000/100000 km >meeden :P

Mijn mail is robert.van.den.bosch@hotmail.com. qauttro 140 kw vol leer enz enz :roll:

reden van verkoop is dat ik graag een a4 avant die onze caravan kan trekken 1400 kg :oops:
:oops: :(
door mso
#14576
Nog meer mensen die een reactie kunnen geven?
door emanuel
#14583
Hoi,

Ik heb mijn TT zelf nog geen jaar, dus gemiddelde kosten kan ik je nog niet zeggen. Ik was laatst bijna ? 400,- kwijt voor een kleine beurt incl vervangen van de remblokken achter en remvloeistof vervangen. Ik laat het onderhoud door een audi dealer doen, wat wel iets duurder is, maar als er iets mis is weten die vaak sneller een oplossing te vinden dan een universeel autobedrijf. Ja kan gewoon bij je lokale dealer binnenlopen en vragen naar de prijzen van de onderhoudsbeurten, die moeten ze zo kunnen vertellen.

Kosten als verzekering, wegenbelasting e.d. kun je opvragen of opzoeken op bijv: www.autoweek.nl

Een TT loopt het lekkerst op super 98 of benzine die daar dicht bij in de buurt komt zoals V-Power. De meeste TT rijders vermijden benzine van de prijsvechters omdat die op den duur problemen kunnen geven zoals verontreinigde injectoren.

Bandenslijtage ligt veel aan je rechtervoet, maar omdat een TT zo uitnodigt kan de levensduur van je banden best eens tegenvallen (vooral bij een quattro, die blijft grip houden en vraagt gewoon een zware voet :D )

Zou je een TT willen kopen die al wat ouder is (meer dan 5 jaar), is het aan te bevelen de distributie riem direct te laten vervangen, ff onderhandelen dus! Ook als hij nog geen 120.000 Km gelopen heeft, want door uitdroging kan de riem toch kapot gaan, wat je niet mee wil maken!

De oudere TT's moeten eens in de 15.000 Km naar de garage voor onderhoud, vanaf 2001 (meen ik) kan het zijn dat je TT in het Long life schema valt en moet hij eens in de 30.000 Km naar binnen. Overschakelen naar long-life is wel mogelijk, maar kan tot olieverbuik lijden volgens mijn garage. Misschien dat iemand hier dat al heeft laten doen die zijn ervaringen wil delen??
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14770
Als je de auto koopt... gewoon alles onder de kap laten vervangen, dan weet je zelf zeker dat alles tip top is... scheelt grote onderhoudskosten voor lange tijd. Ik heb gem. een 600 per jaar aan onderhoud, rij met quattro overigens.
door allewijn
#14777
emanuel schreef: De oudere TT's moeten eens in de 15.000 Km naar de garage voor onderhoud, vanaf 2001 (meen ik) kan het zijn dat je TT in het Long life schema valt en moet hij eens in de 30.000 Km naar binnen. Overschakelen naar long-life is wel mogelijk, maar kan tot olieverbuik lijden volgens mijn garage. Misschien dat iemand hier dat al heeft laten doen die zijn ervaringen wil delen??
Ja hoe zit dat nou? Wat is er dan anders aan long-life??? Doen ze er dan een andere kwaliteit olie in die langer meegaat oid???
door emanuel
#14803
ja, bij longlife gaat er meen ik 0W15 olie in, die is veel dunner en kan dus makkelijke door krasjes ed in de cilinderwand met als gevolg olieverbruik.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#14807
ik merk dr niks van van het extra verbruik aan olie
Gebruikersavatar
door bob
#14813
kijk maar ff bij lesje olie
0w15 is te dun niet doen
a.u.b. 5w40 is prima de nw olie gaan al 30000km mee voor diesels
olie van dikte 10 w40 word na 40000 km 7w30 door dat ze door vocht gekraakt worden

vr gr bob
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]