Hoi,
Ik heb mijn TT zelf nog geen jaar, dus gemiddelde kosten kan ik je nog niet zeggen. Ik was laatst bijna ? 400,- kwijt voor een kleine beurt incl vervangen van de remblokken achter en remvloeistof vervangen. Ik laat het onderhoud door een audi dealer doen, wat wel iets duurder is, maar als er iets mis is weten die vaak sneller een oplossing te vinden dan een universeel autobedrijf. Ja kan gewoon bij je lokale dealer binnenlopen en vragen naar de prijzen van de onderhoudsbeurten, die moeten ze zo kunnen vertellen.
Kosten als verzekering, wegenbelasting e.d. kun je opvragen of opzoeken op bijv:
www.autoweek.nl
Een TT loopt het lekkerst op super 98 of benzine die daar dicht bij in de buurt komt zoals V-Power. De meeste TT rijders vermijden benzine van de prijsvechters omdat die op den duur problemen kunnen geven zoals verontreinigde injectoren.
Bandenslijtage ligt veel aan je rechtervoet, maar omdat een TT zo uitnodigt kan de levensduur van je banden best eens tegenvallen (vooral bij een quattro, die blijft grip houden en vraagt gewoon een zware voet
)
Zou je een TT willen kopen die al wat ouder is (meer dan 5 jaar), is het aan te bevelen de distributie riem direct te laten vervangen, ff onderhandelen dus! Ook als hij nog geen 120.000 Km gelopen heeft, want door uitdroging kan de riem toch kapot gaan, wat je niet mee wil maken!
De oudere TT's moeten eens in de 15.000 Km naar de garage voor onderhoud, vanaf 2001 (meen ik) kan het zijn dat je TT in het Long life schema valt en moet hij eens in de 30.000 Km naar binnen. Overschakelen naar long-life is wel mogelijk, maar kan tot olieverbuik lijden volgens mijn garage. Misschien dat iemand hier dat al heeft laten doen die zijn ervaringen wil delen??