Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door TT-trucker
#14577
ik ben sinds 5 weken de bezitter van een audi TT 180 pk uit 1999 maar heb er nog maar bar weinig met plezier in gereden 1 van het grootste probleem is dat de temperatuur meter .
Afbeelding
de temperatuursensor zie bovenstaande foto is een week geleden vervangen accu losgekoppeld geweest , aan de computer geweest en alles opnieuw ingeprogrameerd.
een kleine week later (een kleine 200 km) sta ik in een file waar ie af en toe gestart is en jah hoor temp op 50 airco doet niet meer en de tellers blijven staan
wat te doen ?

de dealer zegt doodleuk tellerunit vervangen (800 euro)
een ander bedrijf gespecialeerd in electronica en airco's (hek in enschede) doet de temperatuursensor vervangen (35 euro)

weet iemand wat de oorzaak is van dit probleem
hetgeen wat er nu mis mee is
-de teperatuurmeter werkt niet
-de airco werkt niet
-de toerenteller blijft soms staan op ongeveer 3500 tpm en danst soms heel apart
-de kilometerteller doet hetzelfde en blijft dan staan bij ongeveer 90kmpu
Afbeelding

wie heeft hier evaring mee of weet hoe en wat.
help want ik begin deze bijzondere fijne snelle auto zat te worden
door krieltje
#14579
ben bang dat het je cockpit is.Iid is vervanging een kostbare zaak.Kep de mijne ook moeten vervangen ivm de startonderbreker en op hol geslagen naalden.
Er zijn een aantal topics gewijt aan dit euvel.

Verotronics BV zal je waarschijnlijk voor veel centjes minder weer mobiel krijgen (150 euro).
Deze lui hebben heel wat TT cockpits weer draaiend gekregen

succes
mart
door Arjen
#14580
Hey TT-trucker,

Balen dat je gelijk al zoveel pech hebt aan je TT. Voor het dashboard kun je contact opnemen met Verotronics (www.verotronics.nl). Het is bekend dat TT's problemen hebben met de tellerunit en de kans is groot dat zij het voor +- 150 euro kunnen verhelpen. Ikzelf ga daar binnenkort ook eens langs want ik heb ook tellerproblemen.

Dat de airco niet werkt kan meerdere oorzaken hebben. Wellicht dat er te weinig gas inzit met als gevolg dat ie zichzelf uitschakelt. Eerst dit eens controleren (misschien zit er ergens een soort dan indicatornippeltje, maar dat weet ik eigenlijk ook niet, iemand anders???). Anders even langs de garage om uit te laten lezen.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost want een, goed werkende, TT is echt een superauto.

Groeten Arjen
door MarkP
#14581
Ik vrees dat je "stealer" gelijk heeft.... (gezien je dansende wijzerplaten) en die temperatuur sensors gaan ook vaak stuk,
de laatste is wel een stuk goedkoper om te vervangen maar ws zal niet al je problemen verhelpen......

sterkte
Gebruikersavatar
door TT-trucker
#14624
op een of andere manier is alles gekoppeld aan elkaar want wanner de temperatuursensor vervangen doet de airoco het weer en ook de tellers werken probleemloos na het vervangen en hij heeft het ook een die ene week goedgedaan daarom vind ik dat zo apart maar onder welke namen zijn die andere topics geplaatst dan .

dan kijk ik daar eerst ff is ook jammer om alles te herhalen
door BuellLightning
#16260
Hallo,
Ik ben er ondertussen achter dat het een veel voorkomend probleem is...maar ook bij mij werkt de temperatuursensor niet meer goed. Via audiforum heb ik het artikelnummer 059 919 501A achterhaald. Dit blijkt echter niet de juiste te zijn. Weet iemand van jullie wat wel het juiste artikelnummer van deze sensor is? Mijn auto is een tt uit 2000 (maar wellicht modeljaar 99?) 1.8t 225pk
thanks
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16262
als ie begin 2000 verkocht is, hoogstwaaschijnlijk is ie eind 1999 gebouwd dan.
door Jerry
#16268
Let op als je de sensor vervangt, het is een klusje van niks maar motor moet geheel koud zijn anders spuit je koelvloeistof eruit. Dit ivm de druk die in het systeem oploopt naarmate de koelvloetsof warmer wordt. De sensor kan gewoon bij de dealer gehaald worden, kost rond de ?26,00, dit is dan een gemodificeerde uitvoering. Er zijn 2 type aansluitingen een vierkante connector en 1 met een ronde zijde. Let dus wel even op wat er inzit omdat in 1999 er een wisselend type is toegepast.
Gebruikersavatar
door MARK
#16275
Om er zeker van te zijn dat het koelsysteem drukloos is altijd de vuldop van de niveaubol losdraaien.

Wat betreft de Airco.........Airco


Als iedereen dit nou eens goed doorleest en in acht neemt, hebben we alle aircoproblemen uit de wereld. Had afgelopen week ook weer een A4......6 jaar oud en nog nooit wat aan de Airco gedaan......beetje jammer!!
door TT-mike
#16276
Mijn TTR 225 is van 2001 en de temperatuursensor was laatst ook aan de beurt. Artikelnummer: 058 905 379 (28,70 excl).

Bij mij bleek overigens dat er een draadbreuk was (dus misschien was de sensor zelf nog goed) en daardoor 120 euri aan diagnosekosten verder. Balen, maar op zich wel logisch want 1) ze kwamen er pas achter nadat de sensor vervangen was en 2) toen moest de breuk nog gezocht worden.
door allewijn
#16522
Is de oplossing al gevonden TT-trucker?
Gebruikersavatar
door MARK
#16525
Cockpit :roll:
door Napels
#25416
Net als vele heb ik ook een probleem met het elektrisch systeem maar ik kan de klacht die ik heb niet terugvinden op het forum (wel vergelijkbare ;-)


Na ongeveer 2 minuten is bij mijn auto de indicator van de buitentemperatuur niet meer leesbaar (brandt maar half maar meestal helemaal niet).

Wanneer dit gebeurt werkt de temperatuurinstelling van mijn airco niet meer (wel de ventilator). Sinds kort merk ik ook dat wanneer ik mijn raam omhoog of naar beneden doe dat soms mijn lichten even minder worden en ook even geen geluid op mijn radio. Het lijkt of er een soort (tijdelijke) kortsluiting is, (draadbreuk/microprocessor). Mijn kmteller beweegt stationair soms ook even spontaan.

Ik woon in Italië en helaas zijn de autodealers hier niet echt te vertrouwen dus doe ik het maar op deze manier. Ik ben dus hier naar de dealer geweest en die vertelde mij dat de compressor van mijn airco niet meer goed was want bij het uitlezen werden geen foutmeldingen gevonden. Persoonlijk denk ik dat er een probleem is met de elektronica. De zekering heb ik bekeken en die zijn nog ok.

Herkent iemand dit probleem?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
door bazzz
#25426
verotronics heeft enkele maanden geleden mijn cockpit ( benzine meter) gemaakt... probleem is nu alweer terug. moet maar weer eens gaan bellen of er nog garantie op de reparatie zit. was destijds 180 euro kwijt ( en de temperatuurmeter werkt nog steeds niet na bezoek aan hun)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]