Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tonniett
#14656
Goedendag forumleden,

Volgende maand ben ik student, dus ik ben aan het bekijken hoe ik kosten kan besparen wat betreft verzekering.

Bij achmea betaal ik nu 127 euro en heb net bij fbto een offerte gedaan en dan kom ik uit op 86 euro met dezelfde dekking. Dit is een groot verschil.

Feit is dat ik bji achmea tot 2008 contract heb. Dus ben verplicht bij achmea nog 11 maanden te blijven.

Nu heb ik iets sluws bedacht, maar weet nu niet precies of dit wel kan.

Als ik mijn audi tt aan mijn partner verkoop zogenaamd ( die trouwens geen rijbewsij heeft kan dat?) dan krijg ik een vrijwaringsbewijs en kan ik de verzekering bij achmea wel stopzetten.

Dan zet ik een dag later de auto weer op mijn naam en sluit ik die verzekering bji fbto af. Kan dit? En kan dit ook met belastingdienst enzo??

gr tonnie
Gebruikersavatar
door vgamb
#14658
Hmmm,

bij het overschrijven op het postkantoor heb je wel een rijbewijs nodig.

Denkniedadagaatlukken...
Gebruikersavatar
door bob
#14664
ja als je de wagen niet meer op naam heb vervalt de verzekering dus ben je vrij man je vader misschien :D :D
door tonniett
#14665
Wel een goed idee toch.

Maar ik wil dan wel die auto een dag later weer op mijn eigen naam zetten.
Gebruikersavatar
door reindertt
#14666
Man, laat m gewoon even op de bedrijfsvoorraad zetten.
SCheelt je gezeur.
door krieltje
#14667
hoop ellende voor die 3 tientjes
Gebruikersavatar
door vgamb
#14716
Niet aan beginnen. Kijk ook ff naar de voorwaarden.
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#14718
Heb als startend rijder ook al eens problemen gehad met verzekering, een auto op naam van mijn moeder gezet zodat ik in een gunstig tarief (wel all risk verzekerd) zou vallen.
Kreeg vervolgens een aanrijding (niet eens mijn schuld) maar de verzekekering begon te zeuren dat men vermoedde dat ik hoofdbestuurder was omdat deze aanrijding ver van huis plaatsvond. (Ik zat toen nog in dienst, woonde in Limburg maar de aanrijding vondt plaats in Utrecht).
Men wilde mij korten op het uit te keren bedrag mocht het nog eens tot een aanrijding komen. Als ik nou schuldig was geweest aan die aanrijding had ik me daar nog iets kunnen bij voorstellen maar dit vond ik toch wel wat ver gaan, het was tenslotte alleen gebaseerd op een aanname van hun kant.
Ik naar de verzekering met de mededeling dat ik het niet zo eens was met die gang van zaken waar men mij nog al lachend vertelde dat ik toch maar moest opletten want ik zat nog bijna een jaar er aan vast.
Ik ook lachend even naar het postkantoor gegaan en de auto overgeschreven op mijn naam en na een half uur weer terug bij de verzekering.
Het lachen was toen snel over, verzekering volledig rechtsgeldig opgezegd en meteen al mijn bankzaken bij deze bank stopgezet. Bij mijn nieuwe bank, waar ze mij graag als nieuwe klant zagen komen, deed men geheel niet moeilijk over 2 hoofdbestuurders en waar ik toch al van mijn moeders no claim korting gebruik kon maken.

Je kunt dus met overschrijven zonder enig probleem onder je verzekering uit. De belasting gaat echt niet moeilijk doen als jij een auto kort achter elkaar overschrijft, dan moet je dit echt wel wat vaker gaan doen voordat zij het idee krijgen dat je aan het handelen bent in auto's ofzo.
Doet een verzekering dus moeilijk of wil je gewoon van je oude af dan kun je dus vrij goedkoop hier onderuit.
door tonniett
#14728
TTmaniac schreef:Heb als startend rijder ook al eens problemen gehad met verzekering, een auto op naam van mijn moeder gezet zodat ik in een gunstig tarief (wel all risk verzekerd) zou vallen.
Kreeg vervolgens een aanrijding (niet eens mijn schuld) maar de verzekekering begon te zeuren dat men vermoedde dat ik hoofdbestuurder was omdat deze aanrijding ver van huis plaatsvond. (Ik zat toen nog in dienst, woonde in Limburg maar de aanrijding vondt plaats in Utrecht).
Men wilde mij korten op het uit te keren bedrag mocht het nog eens tot een aanrijding komen. Als ik nou schuldig was geweest aan die aanrijding had ik me daar nog iets kunnen bij voorstellen maar dit vond ik toch wel wat ver gaan, het was tenslotte alleen gebaseerd op een aanname van hun kant.
Ik naar de verzekering met de mededeling dat ik het niet zo eens was met die gang van zaken waar men mij nog al lachend vertelde dat ik toch maar moest opletten want ik zat nog bijna een jaar er aan vast.
Ik ook lachend even naar het postkantoor gegaan en de auto overgeschreven op mijn naam en na een half uur weer terug bij de verzekering.
Het lachen was toen snel over, verzekering volledig rechtsgeldig opgezegd en meteen al mijn bankzaken bij deze bank stopgezet. Bij mijn nieuwe bank, waar ze mij graag als nieuwe klant zagen komen, deed men geheel niet moeilijk over 2 hoofdbestuurders en waar ik toch al van mijn moeders no claim korting gebruik kon maken.

Je kunt dus met overschrijven zonder enig probleem onder je verzekering uit. De belasting gaat echt niet moeilijk doen als jij een auto kort achter elkaar overschrijft, dan moet je dit echt wel wat vaker gaan doen voordat zij het idee krijgen dat je aan het handelen bent in auto's ofzo.
Doet een verzekering dus moeilijk of wil je gewoon van je oude af dan kun je dus vrij goedkoop hier onderuit.
Jullie zeggen wel 3 tientjes....maar het zijn er 4. Bovendien 40 x 12 = 480...200 erbij en ik kan all inclusive naar turkije

Dus jij zegt gewoon dat ik het moet doen als ik dat wil...
Gebruikersavatar
door vgamb
#14731
Suit yourself...
Ik zou het risico niet nemen.

En all inclusive in Turkije, da's nog altijd niets vergeleken met rijden in een TT
door krieltje
#14735
pfff 3/4 tientjes whats in a name......je rijd TT of je rijd kia ofzo,als je dat wel kan betalen.Kom op zeg.
door emanuel
#14740
3 a 4 tientjes per maand is toch zeker de moeite, daar heb je als student toch weer een flink wat meters bier voor :D Ik denk ook niet dat verzekeringsmaatschappijen hierop controleren, die contracten van een jaar slaan eigenlijk nergens op. Bovendien vangen ze weer extra poliskosten als jij een nieuwe verzekering afsluit. Officeel is het niet netjes, maar dat is rechts inhalen ook niet en dat moet af en toe ook :wink:

Ik denk wel dat je no-claim opbouw door deze actie een jaar achter gaat lopen.. Toch ook iets om rekening mee te houden.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]