Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
#14898
El geruime tijd ben ik van plan machinaal te gaan poetsen.
Mijn zwarte TT uit 1999 glimt, na elke Meguiars beurt die ik doe fantastisch, maar het is vaak van korte duur en echte swirls/krassen krijg ik er gewoon niet uit.
(Ik gebruik Meguiars Scratch X en NXT Tech Wax, aplicator pads en microfiber doeken)

Ik weet dat er met machinaal poetsen een veel beter resultaat te krijgen is, vooral op onze harde audi lak!
Ook weet ik dat er twee soorten poetsmachines bestaan: Excenter en Rotary.
Ik weet dat, voor de beginnende machinale poetser een excenter aangeraden wordt omdat deze niet enkel draait maar ook wat ovaal roteerd zodat je minder snel te diep gaat en minder warm wordt.
Met een rotary schijnt echter een beter resultaat gehaald te kunnen worden, mits goed gehanteerd.

Nu heb ik hele mooie aanbiedingen gezien van Haakse poetsmachines in een complete set.
Ik zou dit heel graag willen hebben en het zou een mooi verjaardagscadeautje voor me zijn (ook qua prijs).

Kijken jullie eens mee?--> Poetsmachine compleet in koffer

Afbeelding

Zou ik hiermee goed uit de voeten kunnen op mijn mooie TT?
Welke poetsmiddelen raden jullie aan om te kopen?

(ik moet het echt nog leren hoor, welke poetsmiddelen op welke pads moeten, de volgorde, etc, maar ik wil het graag)
door allewijn
#14964
Geen MACHINAAL poetsers in ons midden??? :cry:
door emanuel
#14981
Hoi Allewijn,

Ik heb een vergelijkbaar model en gebruikt dat heel af en toe om krasjes weg te werken, of laatst om de rode opel van mijn zus van rose weer naar rood te poetsen. Die schijven van noppenschuim vind ik er erg vreemd uitzien overigens. Als het goed is kun je het toerental regelen en kan hij vrij langzaam draaien. Als hij te snel gaat heb je nl kans dat je lak in rook op gaat. Voor het ruigere poetswerk gebruik ik commandant voor de poetsmachine. Als het subtiel moet een polish van meguairs. Mijn auto is zilvergrijs, dat is zeer vergeeflijk op gebied van krasjes, aangezien deze machine alleen ronddraait zou het op zwarte lak misschien hologrammen achter kunnen laten. Als je het een keer wil proberen zou je eens naar het zonnige zuiden af kunnen reizen....
Gebruikersavatar
door bob
#15028
hoi

ik zal het niet te vak doen het schuurt altijd wel als je de blanke lak weg poets dan moet hij weer naar de spuiter.
het lijkt wel wat normaal zijn ze 200 tot 300 euro nw
het toeren tal is tussen de 500 tot 2200 tpm

het spettert wel ik heb ervaring met teflon coating maar een overall heb ik nog wel voor je ha ha ha.
ik doe het met zo n goedkoop ding gaat best.

vr gr bob
door krieltje
#15039
gozer,kep pas op het meqpoetsdag,eenrottery in handen gehad.Ik kan best goed overweg met een ext. al zeg ik het zelf.Ging met de rottery dwars door de lak.
door allewijn
#15043
krieltje schreef:gozer,kep pas op het meqpoetsdag,eenrottery in handen gehad.Ik kan best goed overweg met een ext. al zeg ik het zelf.Ging met de rottery dwars door de lak.
Echt? Op zo'n oefen motorkap bij een megpoetsdag ofzo? Er dwars doorheen?
Oeehh dan wordt ik toch wat bang ineens om dit uit te gaan proberen...

Die gewafelde foame pads schijnen trouwens juist wél handig te zijn, die voorkomen spetteren bij het aanbrengen van het polijstmiddel/wax!!!
(het middel floept dus niet door het draaien gelijk van je pad af!)
door krieltje
#15046
ja ging echt razendsnel.Het genereerd zo vreselijk veel hitte dat de blaren erop springen.
Overgens geen meq producten hier meer kopen,kep adres in VS waar ik het tussen de 300 en 500% goedkoper kan krijgen,bij interesse pm ff voor het adres.

Een fles swirl remover in alle grof/fijnheden geloof ik een dollar of 7
door emanuel
#15048
Als je het toerental een klein beetje in de hand houd is er echt niets aan de hand, de machine het werk laten doen en zeker niet gaan drukken. Ook het polijstmiddel niet te grof kiezen. Met een goede polish voor machinaal gebruik moet je nog best lang poetsen om er een klein krasje uit te krijgen hoor. Gewoon een kwestie van GBV. (Gezond Boeren Verstand)
door krieltje
#15049
Zou voor de vag lakken misschien wel beter zijn om een rottery te nemen.Boel is knetterhard.Gewoon in de states een medium cutter bestellen van meq.
Gallon kost daar 21 euries,das goed te doen
door allewijn
#15061
Misschien dus handig om te gaan oefenen op een oude plaatdeel dat ik van de sloop kan halen voor mij, toch?
Of we moeten een mini-poets-meeting organiseren waarbij een ieder zijn auto enkel vantevoren goed wast, niet poetst en dat we dat dan ergens op locatie met alle gegadigden doen.
Waarbij degenen die machinaal kunnen poetsen het de andere kunnen leren.
Daarna kan een ieder dan de juiste artikelen (pads, vloeistoffen, machine) bestellen om vervolgens zelf thuis aan de slag te gaan.
door krieltje
#15076
kom dat ding gewoon ff ophalen bij mij,en probeer hem uit.Mijn meg swirlremover is vrij fijn,maar mijn bak is overgeblazen,dus goed genoeg om de swirls te verwijderen.Jij heb net ff iets grovere nodig,en nawerken met de mijn swirlremover.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]