Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#15290
Vandaag ben ik aan het stoeien gegaan met mijn pas ontvangen VAG-Com kabel en software.
Er is ontzettend veel mogelijk met VAG-Com en ik ben dan ook reuze blij het aangeschaft te hebben.
Als eerste heb ik een Fault-Scan gedaan waarbij geen enkele fout naarboven kwam (gelukkig).
Toen heb ik, met de handleiding van 'WAK' de volgende dingen aangezet:

- Boven de 20km/u gaan de deuren automatisch dicht en ontgrendelen weer zodra je de sleutel uit het contact haalt (anti car jacking)!
- Het verbruik op het BIS heb ik omgezet naar kilometers per liter (dus 1 op 13 etc.)!
- Zodra je het alarm inschakeld hoor je een bevestigingspiepje uit de claxon!

In eerstes instantie dacht ik dat dit niet zou werken, mede omdat MARK zei dat dit niet kon aangezien ik een TT uit 1999 heb en geen comfortmodule zou hebben.
Toch werkt het gewoon, door te handelen via deze how-to: Wak's How-to

Verder ben ik nu aan het proberen om vermogensgrafieken te maken.
Dit schijnt te kunnen dmv de MAF waardes om te laten rekenen zodat je NM en PK krijgt, dit is me alleen nog niet gelukt aangezien dit in Excel moet en ik nog geen standaard sjabloon oid heb gevonden. Ik weet dus niet hoe dit moet.
Dit kan ook met het progje KPower, die berekend het adhv de waardes die uit de block 5 en 6 rollen bij de engine module.
Na het gewicht van mijzelf en de TT en dergelijk te hebben ingevuld kreeg ik een prachtige vermogensgrafiek! Waarbij ik precies 131,88Kw (179,35PK) en 238,31Nm kreeg! Dit lijkt mij dus een héle preciese meting, aangezien fabrieksopgave 132Kw(180pk) en 235Nm is!!!

Ik zou het alleen ook nog graag via die MAF methode willen leren.

Al-met-al: VAG-Com is een SUPER aanrader!!!

Uiteraard zal ik mijn vermogensgrafieken hier plaatsen, ik wil alleen morgen eerst nog wat runs maken om te kijken of ze allemaal ongeveer hetzelfde uitpakken!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15295
Tim, ik zie je al met 20 km/h rennend een auto jacken... :lol:
door emanuel
#15296
Mooi Spul he dat VAG-COM, ik ga er ook nog eens even mee spelen, want ik dacht dus ook dat je de comfort module moest hebben voor deze handige functies, en die heb ik dus ook niet ('99er TT)

Vermogensmeting volgens het systeem wat je nu gebruikt hebt is de enige juiste manier. Omrekenen van de MAF waardes geeft slechts een indicatie omdat er heel veel onbekende factoren een rol spelen. KPower bepaald die factoren aan de hand van de rit (rolweerstand,luchtweerstand e.d.) en is dus vele malen beter!
door allewijn
#15298
Ronnie schreef:Tim, ik zie je al met 20 km/h rennend een auto jacken... :lol:
:D :D :D Ze kunnen tegenwoordig hard rennen hoor die 'diefjes'!
(Tis natuurlijk ervoor bedoeld dat de deuren alvast op slot zitten voor de rest van de duur van de rit slimpie haha)
door allewijn
#15299
Het geluid bij het inschakelen van het alarm is trouwens wat 'LuLLig'...
Geen echt chique piepje, dus die optie zet ik misschien wel weer uit!
Gebruikersavatar
door Breed
#15302
Zet je er toch een andere claxon in met een chiquer piepje :idea: Want wanneer gebruik je je claxon nou :D
door allewijn
#15342
Niemand anders ooit vermogenslogs gemaakt?

Lijkt me leuk/interessant om een vast topic (sticky) te maken waar gedurende het bestaan van het forum ten alle tijde vermogengrafieken van een ieder geplaatst kunnen worden. Niet alleen om op vermogens te kicken, maar ook om bepaalde dipjes in de curves en dergelijk te analyseren, te verbeteren, lekkage in bijv. DV te ontdekken, chiptuning hard kunnen maken, etc...

Dit is trouwens mijn allereerste log, ingevoerd in Kpower, er zitten wat dipjes in die mogelijkerwijs komen doordat ik niet goed kon meten.
(De polderweg was niet recht en liep tegen het einde ietsje schuin omhoog)
Ik moet dus nog een nieuwe run doen die precieser is en op een kaarsrechte weg zonder wind.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door MARK
#15380
:) Leuk dat het bij jou wel werkt Tim.....ik kreeg het bij mij niet aan de gang.......ouder type waarschijnlijk :wink:

Ooh....wacht ff....een hulpprogrammaatje om codes te genereren.....aha!!! Ja, want alleen met VAG-COM krijg je het niet voor elkaar....wel bij types met een Comfortmodule!
Laatst gewijzigd door MARK op ma aug 20, 2007 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#15382
Zou je denken Mark?
Ik heb het nml. volgens de WAK methode gedaan (vergeet de nul niet ervoor te zetten met de hex-converter-tool).
Ik kwam nml. ook niet in de comfort-module van VAG-Com, simpelweg omdat die dus ook niet in mijn TT zal zitten.
Ik kwam echter wel in de cv module zoals omschreven in de handleiding, en daar kan ik het gewoon omrekenen met behulp van die tool!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]