- za aug 18, 2007 22:09
#15290
Vandaag ben ik aan het stoeien gegaan met mijn pas ontvangen VAG-Com kabel en software.
Er is ontzettend veel mogelijk met VAG-Com en ik ben dan ook reuze blij het aangeschaft te hebben.
Als eerste heb ik een Fault-Scan gedaan waarbij geen enkele fout naarboven kwam (gelukkig).
Toen heb ik, met de handleiding van 'WAK' de volgende dingen aangezet:
- Boven de 20km/u gaan de deuren automatisch dicht en ontgrendelen weer zodra je de sleutel uit het contact haalt (anti car jacking)!
- Het verbruik op het BIS heb ik omgezet naar kilometers per liter (dus 1 op 13 etc.)!
- Zodra je het alarm inschakeld hoor je een bevestigingspiepje uit de claxon!
In eerstes instantie dacht ik dat dit niet zou werken, mede omdat MARK zei dat dit niet kon aangezien ik een TT uit 1999 heb en geen comfortmodule zou hebben.
Toch werkt het gewoon, door te handelen via deze how-to: Wak's How-to
Verder ben ik nu aan het proberen om vermogensgrafieken te maken.
Dit schijnt te kunnen dmv de MAF waardes om te laten rekenen zodat je NM en PK krijgt, dit is me alleen nog niet gelukt aangezien dit in Excel moet en ik nog geen standaard sjabloon oid heb gevonden. Ik weet dus niet hoe dit moet.
Dit kan ook met het progje KPower, die berekend het adhv de waardes die uit de block 5 en 6 rollen bij de engine module.
Na het gewicht van mijzelf en de TT en dergelijk te hebben ingevuld kreeg ik een prachtige vermogensgrafiek! Waarbij ik precies 131,88Kw (179,35PK) en 238,31Nm kreeg! Dit lijkt mij dus een héle preciese meting, aangezien fabrieksopgave 132Kw(180pk) en 235Nm is!!!
Ik zou het alleen ook nog graag via die MAF methode willen leren.
Al-met-al: VAG-Com is een SUPER aanrader!!!
Uiteraard zal ik mijn vermogensgrafieken hier plaatsen, ik wil alleen morgen eerst nog wat runs maken om te kijken of ze allemaal ongeveer hetzelfde uitpakken!
Er is ontzettend veel mogelijk met VAG-Com en ik ben dan ook reuze blij het aangeschaft te hebben.
Als eerste heb ik een Fault-Scan gedaan waarbij geen enkele fout naarboven kwam (gelukkig).
Toen heb ik, met de handleiding van 'WAK' de volgende dingen aangezet:
- Boven de 20km/u gaan de deuren automatisch dicht en ontgrendelen weer zodra je de sleutel uit het contact haalt (anti car jacking)!
- Het verbruik op het BIS heb ik omgezet naar kilometers per liter (dus 1 op 13 etc.)!
- Zodra je het alarm inschakeld hoor je een bevestigingspiepje uit de claxon!
In eerstes instantie dacht ik dat dit niet zou werken, mede omdat MARK zei dat dit niet kon aangezien ik een TT uit 1999 heb en geen comfortmodule zou hebben.
Toch werkt het gewoon, door te handelen via deze how-to: Wak's How-to
Verder ben ik nu aan het proberen om vermogensgrafieken te maken.
Dit schijnt te kunnen dmv de MAF waardes om te laten rekenen zodat je NM en PK krijgt, dit is me alleen nog niet gelukt aangezien dit in Excel moet en ik nog geen standaard sjabloon oid heb gevonden. Ik weet dus niet hoe dit moet.
Dit kan ook met het progje KPower, die berekend het adhv de waardes die uit de block 5 en 6 rollen bij de engine module.
Na het gewicht van mijzelf en de TT en dergelijk te hebben ingevuld kreeg ik een prachtige vermogensgrafiek! Waarbij ik precies 131,88Kw (179,35PK) en 238,31Nm kreeg! Dit lijkt mij dus een héle preciese meting, aangezien fabrieksopgave 132Kw(180pk) en 235Nm is!!!
Ik zou het alleen ook nog graag via die MAF methode willen leren.
Al-met-al: VAG-Com is een SUPER aanrader!!!
Uiteraard zal ik mijn vermogensgrafieken hier plaatsen, ik wil alleen morgen eerst nog wat runs maken om te kijken of ze allemaal ongeveer hetzelfde uitpakken!
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill