Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dehast
#15680
Hallo mede TT liefhebbers,

Ik als autoleek ben verliefd geworden op de TT roadster; a.s donderdag ga ik een proefrit maken met een roadster 180 PK (zwart, zwart leder, zwarte kap) met radio/navigatie uit 8-2000.

Nu heeft deze auto dik 140.000 km gelopen. Is dat te veel ?

Ik wil hem natuurlijk over een jaar of 2 ook goed kunnen verkopen. Ik verwacht zelf jaarlijks 15-20.000 km te rijden.

Mijn vragen dus;

Moet ik die km stand als een struikelblok zien voor zowel de huidige rijeigenschappen etc als het e.v doorverkopen >?

De vraagprijs is 14500; is dat een goede prijs ?

Ik hoop van harte op jullie snelle reacties met goede adviezen; kan nl niet wachten als trotse TT eigenaar een meeting te bezoeken.

Ik hoor graag van jullie ! Gr Bas
door allewijn
#15682
WeLkOm Dehast,

Leuk om te horen dat je voor de TT gekozen hebt! :D
140.000km is niét veel. We hebben hier toevallig pas geleden wat discussies over gehad waaruit blijkt dat de TT, mits goed onderhouden, een 300.000km op de klok zonder moeite kan halen. Als jij hem 'ooit' weer verkoopt en er staat nog steeds minder dan 200.000km op de teller, dan is hij ook gewoon nog steeds hartstikke waardevast!
De prijs is gewoon netjes (mits hij geheel strak is en onderhoudsboeken erbij).
Regel uiteraard wel een nieuwe APK, grote beurt, nieuwe banden erbij!
En check of de DISTRIBUTIERIEM reeds vervangen is, want dat had bij 120.000 gebeurd moeten zijn!

Succes!

(misschien dat anderen nog specifieke CABRIO tips kunnen geven, aangezien ikzelf een coupé heb)
door Dehast
#15683
Thanks Allewijn, moet ik in die boekjes kunnen zien dat de distributie riem vervangen is ?

Alle andere reacties zijn welkom; iemand een idee wat ik ervoor kan "vangen" over 2 jaar als de teller nog onder de 200 staat ? Iemand een idee voor een openingsbod ?
Gebruikersavatar
door truckrukker
#15688
Welkom op het forum Bas,

als de distributieriem vervangen is moet dit normaal gesproken gewoon in het onderhoudsboekje aangevinkt zijn.

Let dan meteen ook op of alle andere beurten uitgevoerd zijn, en de bijzonderheden worden er normaal gesproken ook bij geschreven.

Zo staat er bij mij in wanneer bijvoorbeeld de remschijven en blokken vervangen zijn.....

Succes met het controleren en vinden van jouw TT.

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door TT Assen
#15692
Een TT moet je niet gaan kopen uit economische overwegingen 8)

Vraagprijs voor TT Quattro van 2000 lijkt mij scherp. Waarschijnlijk weinig extra opties op?

Tip van Allewijn is de belangrijkste, en verder de algemene dingen:
Hoe staat ie op de bandjes, APK, Airco beetje recent bijgevuld, garantieperiode.

Als alles OK is dan hoop ik je spoedig op een meeting te zien!
door Dehast
#15693
Hoi TT Assen;

Het is geen quattro; is de prijs dan nog ok ?

Vind jij ook de 140.000 km geen probleem ?

"Hoe staat ie op de banjes" Nogmaals , ben echt een leek; kan ik bijv. het profiel meten ?
door Dehast
#15696
Sorry; nog een vraagje ;-)

Wat is er bijv. standaard en wat zijn zoal extra opties waar ik op kan letten ?
door allewijn
#15698
Ik durf je niet te zeggen wat je er over twee jaar nog voor kan 'vangen'...
Denk dus om die distributieriem die ik al eerder als tip noemde!
Verder: Die TT is uit 2000, dus dan moet ie als het goed is óm de 15.000km een servicebeurtje gehad hebben (nieuwere modellen moeten om de 30.000).
Al deze beurtjes horen in het boekje vermeld te staan.
Kijk verder even naar de opties:
>Xenon?>Verwarmde stoelen?>Spoiler?>Esp/Asr?>Cruise Control?>Originele radio?>Bose?>Etc.

Doe verder tijdens de proefrit een goede test, ik zeg niet dat je hem af moet raggen, maar voel even goed hij hij reageerd op de ABS, op optrekken, op klapperen over heuvels, op kraakjes, of de ESP werkt, of de turbo op de juiste manier in komt zetten, bekijk even of de schokbrekers, vooral aan de achterzijde niet geroest zijn! Dat kan je zien als je eronder gaat liggen/hangen!

En jij vroeg over 'het profiel meten'? Nou niks ervan, als jij ziet dat er niet veel profiel meer op zit, dus minder dan 3mm, dan moet je gewoon nieuwe banden eisen!
En of de prijs nog oké is als het geen quattro is? Jazekers wel, ik zou me juist ongerust maken als dit wél een 225pk quattro cabrio betrof! Dan zou die TE goedkoop zijn!
door Dehast
#15704
Mensen, nog meer tips/meningen ?
Gebruikersavatar
door bob
#15705
Vraag een tt lid mee die er verstand van heeft die hem ff op de brug zet enz :shock:
Geef hem zijn reis kosten en dan zal de meeste leden wel ff willen kijken :lol:

Ik woon in groningen maar reis veel voor de o.r. van electrabel zo zijn er meer tters :D

p.s. een tt is niet zomaar te verkopen is een liefhebber auto :oops:
door allewijn
#15708
bob schreef:Vraag een tt lid mee die er verstand van heeft die hem ff op de brug zet enz :shock:
Geef hem zijn reis kosten en dan zal de meeste leden wel ff willen kijken :lol:

Ik woon in groningen maar reis veel voor de o.r. van electrabel zo zijn er meer tters :D

p.s. een tt is niet zomaar te verkopen is een liefhebber auto :oops:
Ik weet niet waar je dit op baseerd 'bob', want de TT is idd qua design een ontwerp waar je van moet houden en wat dan ook door 'liefhebbers' gekocht wordt. Het is geen dagelijks boodschappen autootje en ook geen gezinswagen.
Maar dat hij niet zomaar te verkopen is, is gróte onzin.
Particulier moet je misschien wat langer wachten alvorens je hem kwijt ben, maar bij inruil is hij gewoon gewild en waardevast!

En een TT lid meenemen???
Doe gewoon een DEKRA of ANWB keuring!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15716
allewijn schreef:WeLkOm Dehast,

Leuk om te horen dat je voor de TT gekozen hebt! :D
140.000km is niét veel. We hebben hier toevallig pas geleden wat discussies over gehad waaruit blijkt dat de TT, mits goed onderhouden, een 300.000km op de klok zonder moeite kan halen. Als jij hem 'ooit' weer verkoopt en er staat nog steeds minder dan 200.000km op de teller, dan is hij ook gewoon nog steeds hartstikke waardevast!
De prijs is gewoon netjes (mits hij geheel strak is en onderhoudsboeken erbij).
Regel uiteraard wel een nieuwe APK, grote beurt, nieuwe banden erbij!
En check of de DISTRIBUTIERIEM reeds vervangen is, want dat had bij 120.000 gebeurd moeten zijn!

Succes!

(misschien dat anderen nog specifieke CABRIO tips kunnen geven, aangezien ikzelf een coupé heb)

Sterker nog Tim, de distributieriem moet na 5 jaar al heeft die dan nog geen 120.00 op de klok staan vervangen worden. Deze zal dus als het onderhoud het aan geeft al in 2005 vervangen zijn, indien dat niet gebeurd is en ze gewacht hebben kijk dan de rest van het onderhoud critisch na... en als die riem nog vervangen moet worden hoort dat voor zo'n prijs gewoon erbij en dan ook wat andere delen onder de kap als de spanrol, spanelement, waterpomp etc.!
En 1.8T blokken kunnen vele kilometers aan mits goed onderhouden... maar dat spreekt voor zich. Ik vervang de Distributieriem e.d. delen al met 90.000 km, dan zit ik altijd safe en goed.

En m.b.t. de verkoop... een TT verkoop je binnen 3 maanden anders klopt dr iets niet.

Succes met t onderhandelen...

Groet Ronnie
door Dehast
#15730
Ik wil hem eventueel waarschijnlijk na 2 jaar weer verkopen ; zal dan zo'n180.000 km op staan. reden van verkoop zal waarschijnlijk gezinsuitbreding zijn.

Is zo'n auto met 180.000 erop nog goed te verkopen en aan wat voor prijs moet ik dan denken ?

Heb net de proefrit gemaakt en aangegeven er morgen op terug te komen. hij reed voor zover ik t kan beoordelen prima !Ben helemaal verliefd ;-) Zag er goed uit, mooi sportstuurtje; alleen wat zeer kleine schades . Er is wel ooit met een mes een snee in het dak gestoken maar dit was officieel hersteld en hij lekte niet; is dit nog een probleem (leek net of er over cm of 8 een naaimachone overheen was gegaan.

Blijf alleen met die km zitten; moet ik dit wel doen kenners ?

Nog een ander vraagje; de auto is geimporteerd uit duitsland; zit wel boekjes bij met allemaal stempels en er staat ook dat er een aantal zaken vervangen zijn. Heeft netjes om de 10-15000 beurtjes gehad. Volgens de audi dealer in NL was het een goede, eerlijke auto. Is het een nadeel dat hij uit Duitsland komt ?

Laatste vraagje; er zit op de radio ook navigatie (origineel ) is alleen met een duitse cd erin en hij spreekt duits en de tekst in het scherm is duits; is dit verholpen als ik er een nl cd in doe ?

Ik sta echt op het punt om mijn drooom te verzendlijken jongens (en meiden) kan iemand me nog meer gerust stellen aangaande de kms ? En dan vooral over de "restwaarde na een jaar of twee) Ik denk dat ik de auto voor 14.000 euro mee kan nemen.

Iemand laatste tips ?
door allewijn
#15732
Wees nou maar niet bang voor de kilometers!
Mijn TT heb ik begin dit jaar gekocht met 148.000km, ook de mijne kwam oorspronkelijk uit Duitsland. Ook hier het complete onderhoudsboekje erbij met om de 15.000km een stempel.
Dat hij uit Duitsland komt kan in mijn ogen juist positief zijn! De duitse 'APK' is strenger, het onderhoud is beter, mensen brengen hun Audi daar gewoon altijd netjes naar de Audi dealer, die het perfecte onderhoud kan plegen (waar jij dus al die stempels van ziet). In tegenstelling tot sommige nederlandse Audi's die na aankoop van een nieuwe Audi nog weleens over willen gaan op een 'simpelere/goedkopere' garage zodra de garantieperiode en dergelijk voorbij is... En daar nogal eens wat onderhoudsstempels missen/overslaan.

Over jouw verkoopprijs bij 180.000km? --> Via autotrader zie je ze, met 180.000+ kilometers nog aangeboden worden tussen de 13.000 en 17.000 euro (afhankelijk van opties en bouwjaar)... Dus maak je daar niet druk om.
Wil je een mooi voorbeeld van waardevastheid?: Klik

Over de navigatie: Er past als het goed is een NL cd in, maar officieel origineel zijn die nogal duur meen ik!
('Modderaar' weet hier volgens mij meer over)

Laatste Tips?:
- Die distributieriem heb je nog zelf niks over gezegd, hoe zit het daar nou mee???
- Je hebt het over zeer kleine schades? Waar? Aan de lak? Laat dat weghalen dan, meenemen in de onderhandeling!
- Regel een setje nieuwe (voor)banden in de onderhandeling
- Controleer of er twéé klapsleutels bij zitten
- Je hebt toch wel minimaal 6 maanden Bovag hè?
- Regel een nieuwe apk in de onderhandeling
- Regel een volledige (grote) beurt alvorens hem te kopen
- Heb je in je proefrit zaken als ESP ASR ABS ETC. getest? wat ik al eerder zei!
- Je hebt het over een sportstuurtje? Je bedoeld toch wel gewoon het originele airbag Audi stuur hè? Toch geen aftermarket non-airbag stuurtje?

Hoop dat je hier weer wat aan hebt!

Gr

Tim
door Dehast
#15735
He Alewijn, hartelijk dank voor je uitgebreide en antwoorden Om op je tips terug te komen;

Laatste Tips?:
- Die distributieriem heb je nog zelf niks over gezegd, hoe zit het daar nou mee???

**Volgens mij is hij veravngen; stodnen duitse termen in t boekje; weet niet wat distributieriem in t duits is, jij ?

- Je hebt het over zeer kleine schades? Waar? Aan de lak? Laat dat weghalen dan, meenemen in de onderhandeling!

**Idd aan de lak en een heel klein butsje (enige echte schade is aan hte dak (gerepareerd)


- Regel een setje nieuwe (voor)banden in de onderhandeling

Ik koop de auto van een particulier die net een nieuwe a6 heeft gekocht bij de dealer; omdat ik de al meerdere auot's die bij de dealer staan heb bekeken heeft de dealer me in contact gebracht ; nieuwe banden onderhandelen dus niet mogelijk. dealer verzekerd me dat t een goede eerlijke auto is


- Controleer of er twéé klapsleutels bij zitten

**zitten erbij !


- Je hebt toch wel minimaal 6 maanden Bovag hè?

Niet dus, omdat ik hem offcieel niet via de dealer koop; kon de garantie er wel bij kopen voor 1500 euro voor een half jaar, maar dealer zei letterlijk; moet je niet doen is geld weggooien; auto is goed.


- Regel een nieuwe apk in de onderhandeling

Auto is begin dit jaar ingevoerd en er zit dus nog een maand of 8 apk op, niet nodig dan toch ?


- Regel een volledige (grote) beurt alvorens hem te kopen

Volgens de dealer kost een beurtje 300 euri; dat bedrag onderhandel ik er vbij de verkoper af en laat hem dan een beurt geven door dealer.


- Heb je in je proefrit zaken als ESP ASR ABS ETC. getest? wat ik al eerder zei!

Schaam schaam; maar ik zou niet weten hoe ik dat moet testen :-s


- Je hebt het over een sportstuurtje? Je bedoeld toch wel gewoon het originele airbag Audi stuur hè? Toch geen aftermarket non-airbag stuurtje?

Nee, met zo'n log''tje erop; ik geloof dat dealer zei dat het een s line stuur was.

Ik wil dus eigenlijk morgen de de verkoper bellen en 13500 bieden; hij zegt dan wellicht 14000 en dan ga ik akkoord als hij hem nog een beurtje laat geven !

Wat vind je ?

P.s volgens mij heb jij een coupe; maar wellicht weet je het toch; ik heb geen garage (wel een eigen parkerplaats waar nieamnd bij kan (buiten) volgens dealer kan het geen kwaad om de cabruio het hele jaar buiten te laten staan; wat denk jij ?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]