Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15737
Dehast schreef:Is het een nadeel dat hij uit Duitsland komt ?
Die heb ik liever dan een Nederlander... tot op heden nooit stukken gehad of langs de kant stil gestaan met een uit Duitsland afkomstige auto. Dat kan ik van de Nederlandse auto's die ik gereden heb niet zeggen. En ja er zijn mensen die dat absoluut niet willen een auto die uit Duitsland geïmporteerd is... maar dat zijn alleen oudere mensen over t algemeen wat ik ervaren heb.

zahnriem wechsel moet aangegeven staan als de tandriem (distributie-) vervangen is.

Waar staat die auto? want die heb je zo aan de tand gevoeld, want zo ver is t niet uit de buurt als je uit Tilburg komt :lol:
VAG COM dr ff aan... kun je kijken of alles goed is... ff de brug op... alles nalopen en tjah dat dak?
km stand moet je je gewoon niet druk om maken als de auto maar goed onderhouden is en alles tip top werkt en functioneert is dat geen probleem.
Laatst gewijzigd door Ronnie op di aug 28, 2007 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
door krieltje
#15738
kijk ff wat het kost om een cabrio te verzekeren.Linnen is hier in den haag wel te verzekeren,maar heftige premie,of de binnenkant wordt niet gedekt op vandalisme.ik weet niet hoe dat in tilburg is,ff checken
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15739
Hier in Brabant is dat allemaal geen probleem tot op heden, gelukkig is t de randstad niet want betaal je je scheel voor sommige wagens.
door allewijn
#15752
Een cabrio kan inderdaad gewoon het gehele jaar buiten staan, mits de kap in goede staat is moet dit kunnen.
Uiteraard valt en staat dit wel met het tussentijdse onderhoud wat je zelf aan de kap gaat plegen (dus zet hem in de juiste middelen daarvoor)

Wat betreft de koop:
* De prijs is goed (natuurlijk ietsje minder bieden, maar da's voor je eigen portemonnee)
* De kilometerstand is prima, gewoon heel normaal
* Een Audi dealer zal niet zomaar zeggen dat je er een goede koop aan hebt, als dat niet zo is, zeker omdat jij dáár je (eerste) beurt gelijk laat doen!

Enige opvallende vind ik: Je geeft aan dat deze TT begin dit jaar geïporteerd is, en nu dus nog wat maandjes APK heeft. Maar WAAROM doet de eigenaar, die een half jaar geleden de moeite heeft genomen de TT in te voeren, hem nu alweer weg?

Verder: Doe wat je hart je ingeeft. Doe desnoods nog een ANW of DEKRA keuring, dat kost ietswat maar geeft een fijn gevoel!
Gebruikersavatar
door TT Assen
#15756
Tja, Tim heeft al genoeg tips gegeven. Ik heb daar niet zo veel aan toe te voegen.

Een grote beurt voor een TT voor 300 is een koopje, ik was vorig jaar nog (bij officiële garage, geen dealer) het dubbele kwijt (met overigens ook ruitenwissers vervangen).

ABS test is toch simpel: even wat snelheid en dan vol in de ankers.
ESP kom je wel achter bij een wat nat wegdek, na een bochtje of rotonde vol het gas in trappen. Gaat dan een geel waarschuwingslampje oplichten in dashboard en je voelt de motor vermogen terug nemen.

Mijn auto is ook geïmporteerd, dus dat zegt niet zo veel. Met Duitse navigatie is misschien een cursus Duits te overwegen? :idea:

Een roadster buiten laten staan. Ja, het kan wel, maar met een soft-top is het niet het meest handige. Je hebt geen garage in de buurt, of een carport? Als de auto dan maar niet onder of bij een boom staat?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#15771
Dehast schreef:Heb net de proefrit gemaakt en aangegeven er morgen op terug te komen. hij reed voor zover ik t kan beoordelen prima !Ben helemaal verliefd ;-) Zag er goed uit, mooi sportstuurtje; alleen wat zeer kleine schades . Er is wel ooit met een mes een snee in het dak gestoken maar dit was officieel hersteld en hij lekte niet; is dit nog een probleem (leek net of er over cm of 8 een naaimachone overheen was gegaan.

Nog een ander vraagje; de auto is geimporteerd uit duitsland; zit wel boekjes bij met allemaal stempels en er staat ook dat er een aantal zaken vervangen zijn. Heeft netjes om de 10-15000 beurtjes gehad. Volgens de audi dealer in NL was het een goede, eerlijke auto. Is het een nadeel dat hij uit Duitsland komt ?

Laatste vraagje; er zit op de radio ook navigatie (origineel ) is alleen met een duitse cd erin en hij spreekt duits en de tekst in het scherm is duits; is dit verholpen als ik er een nl cd in doe ?


Iemand laatste tips ?
Bas,
Voor goed advies over de reparatie van een linnen dak kun je bij Cabriocare informeren; http://www.cabriocare.nl/
Een compleet nieuw dak kost circa Euro 2.500

Mijn auto is ook uit Duitsland geimporteert (zelf gedaan) en, mits bij een officiele dealer gekocht en met alle boekjes, vindt ik het zelfs een voordeel, want men is veel strenger op tweedehands handel in Duistland.
Je kunt voor de zekerheid nog even googlen op die specifieke dealer in Duitsland EN de handelaar die hem hier in Nederland aanbiedt.
Als er problemen te verwachten zijn, dan komt dat daarbij wel naar boven.

De navigatie is ook geen probleem; in het menu kun je de taal veranderen. Nu zit er waarschijnlijk een CD in met het duitse wegennet, je hebt dus nog een CD nodig met het BeNeLux net, dat kost wel een paar centen :?

Laatste advies; neem een bekende mee die wat van auto's weet en die niet emotioneel bij de koop betrokken is.
Want liefde maakt blind 8)
Groeten
Hans
Gebruikersavatar
door winkeltje
#17940
Wat irritant, nu weet ik niet hoe het afloopt ....
door Dehast
#27301
Inmiddels alweer een tijdje naar volle tevredenheid de trotse bezitter van de TT; de zon komt er weer aan; wat wil ik nog meer !
door joTTie
#27355
feauteau's :D:D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]