De kleur wit is in de autobranche met een enorme opmars bezig. De term ?met een witte blijf je zitten? is dan ook voorlopig niet van toepassing op auto?s. Op internationale Autoshows en tijdens presentaties kiezen fabrikanten er steeds vaker voor om hun producten in hip wit te tonen. Die trend zal niemand ontgaan zijn en ook op de AutoRAI is zichtbaar dat steeds meer fabrikanten overtuigd zijn van het succes van wit.
Mercedes presenteert in Amsterdam bijvoorbeeld de nieuwe C-klasse in wit. Maar ook merken als Porsche, Audi en zelfs Lamborghini, met respectievelijk de Cayman, R8 en Murciélago Roadster, hopen op een positieve invloed op de verkoopcijfers. Hoewel exclusieve auto?s in wit nooit heel erg uitzonderlijk zijn geweest, komen nu ook meer en meer volumemerken ermee. Het nadeel van een trend is dat de acceptatie ervan steeds groter wordt waarna het effect omslaat van positief naar negatief. Dat komt simpelweg omdat een groot deel van de bevolking er mee aan de haal gaat waardoor de exclusiviteit teniet wordt gedaan.
Met het toenemen van wit als trendkleur in de autobranche zal de markt massaal om witte auto?s gaan vragen en dat heeft een negatief effect op de markt voor tweedehands auto?s. Die wordt dan namelijk overspoeld met witte auto?s en waar blijven we dan op termijn meer zitten? Precies, de witte.
Kiest u wit bewust voor uzelf dan is het zeker aan te raden. Wit is nou eenmaal prachtig, staat goed op veel auto?s én laat het design van een auto mooi ?spreken?. Doet u het echter met de bedoeling om eens lekker trendy te zijn, bespaar uzelf dan de moeite. Iets is pas trendy als het een voorbeeld is vóór anderen, niet een voorbeeld ván anderen.
Wat ook nog verder wit is....